Inlägg från: Anonym (Kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna)

Är gubbar över 50 the shit?

Tomas Svensson skrev 2023-09-14 21:51:18 följande:
    Nej, så tondöv är jag inte. Jag tror jag ska förbereda mig till nästa gång jag ska in till stan. Jag preppar en lite skylt som säger nåt i stil med att jag redan är upptagen. Det här kan inte slå fel!!🤣
    Så bra du hanterar elaka kommentarer. Tråkigt att det ofta blir så nedlåtande kommentarer när män startar trådar.

Nä men du kanske är fin och alltid varit, och kanske uppmärksammar du först nu blickar osv? Sen kan det så klart vara så att du misstolkar också.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Beror på) skrev 2023-09-15 02:29:45 följande:
    Tycker inte att folk är särskilt elaka i sina svar? Vi säger bara sanningen.

Män tror ofta så mycket om sig själva, även när de inte jobbat ett dugg med sig själva för att förtjäna nån sån uppmärksamhet. Som om kvinnor automatiskt skulle finna en man attraktiv enkom för att denne existerar och syns för sin  omgivning.

Kanske män är mer desperata på det planet men för kvinnor krävs det ganska mycket mer från männens håll för att fånga deras intresse. Detta kan jag nästan garantera. 
    Vem säger att det är sanningen? Okej men jag tycker att de är ganska elaka. Finns hur många kvinnor som helst också som tror galet mycket om sig själva och faktiskt inbillar sig massor. Tror de är världens centrum. Känt flera st genom åren, även haft väninnor med de dragen. Finns såna män också naturligtvis. Tycker ofta jag får ett annat intryck och hör andra historier också om att män tror att de inte duger, svårt att få tjejer osv. Känns ibland som att kvinnor och män generaliserar könen och tror sig veta massor om det motsatta könet och dissar varandra.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Magnus ugglas mormor) skrev 2023-09-14 22:14:03 följande:

kan bara tala för mig.

nej, män snälla kan ni glömma det där att ni automatiskt blir sexigare ju äldre ni är. ni.blir bara bittrare, fulare, gubbigare och äckligare. så snälla, gå inte runt med era gravidmagar och tro att ni kan få vem ni vill bara för att ni har livserfarenhet. 

gillar heller inte valpiga små pojkar.

åldern 35-40 är bäst på män.

/35-årig kvinna 

Till "Beror på"

Detta är ett exempel på en elak kommentar. "Bittrare, fulare, gubbigare och äckligare". Alltså varför säger man ens så?

Hemska ord. Jag som kvinna hade tagit åt mig om en man pratade på ett så nedlåtande och hemskt sätt. Om en man påstod att kvinnor blir tantigare, fulare, äckligare, hackade ner på någon kroppsdel osv. Aja... jag är glad att jag kan diskutera med, kommentera, ge råd till individer utan att klanka ner på könet. Jag ser varje människa som en unik individ.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Beror på) skrev 2023-09-15 05:19:38 följande:
    Hur tycker du själv att de flesta män, 50 och över, ser ut och beter sig? Har aldrig själv råkat på någon som varit nåt speciellt. Tvärtom så verkar många av dem ge upp redan i 40-årsåldern av nån anledning. Kanske för att de har fullt upp med barn och familjeliv. Tydligen en bra ursäkt till att strunta i allt annat utöver detta.

I den vevan så tycks de samtidigt förlora både charm och utsida. Många hade inte någon av de där egenskaperna från början iofs. 

Vet inte hur det är för kvinnor. Jag har alltid uppfattat kvinnor som mer ödmjuka och inkännande än män. Utgår nu från hur jag själv blivit bemött av män v.s. kvinnor genom åren. Kvinnor tar inte lika mycket plats som män och tror inte lika högt om sig själva. 

Frågan kvarstår också varför personen i originaltexten anser att han blivit sexigare efter 50? Jag undrade bara om han har några särskilda egenskaper som lockar kvinnor eller om det hela handlar mest om inbillning. 
    Jag brukar reagera om jag ser antingen en man eller kvinna över 50 som ser wow ut. Men jag ser ändå ofta äldre män och kvinnor som tar hand om sig själva med kläder, trimmat skägg, hår, smink osv. Men jag ser också ofta motsatsen. Det är nog lite individuellt hur man tar hand om sig oavsett kön. Sedan det där att släppa allt redan vid 40 ser jag också hos båda könen. Mammor med ovårdat hår, fula kläder, slitna i ansiktet, män med ovårdat skägg/hår, fula kläder slitna i fejjan osv. Ja vi kanske har stött på olika och har därmed olika erfarenheter av könen🤷?♀️ det där med att tro högt om sig själva har jag som sagt haft ett par väninnor genom åren. Självklart finns det vissa dåliga drag som är värre hos en del män och vissa värre hos en del kvinnor. Jag vet inte jag kan inte dra alla män eller kvinnor över en kant. 

Tycker mig bara se ett mönster här på FL när män startar trådar. Kan handla om vad som helst men det är ofta hårda, lite nedlåtande kommentarer som är helt onödiga och sen dras ofta könsfrågan in man bara gaahhhhh🤦?♀️ 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Mx) skrev 2023-09-15 06:43:15 följande:

Så när 40+kvinnor sitter i sitt tjejgäng och dricker bubbel och känner sig lite glada, vilda och unga, så är det viktigt att påpeka att dom inte alls är vad dom var när dom var 25? 

Jag håller inte med i detta, tycker msn kan få sväva lite över jorden ibland och bara få ha det bra och njuta.

Eller hur!
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Beror på) skrev 2023-09-15 08:44:49 följande:
    Vad är skillnaden? Kvinnor som hänger med yngre partners kanske själva hållit sig fräscha och ungdomliga?  

För äldre män krävs det något alldeles speciellt om yngre kvinnor (och även äldre) ska finna dem tilldragande. Därför undrar jag återigen vad det är som gör originalpostaren så speciell. Han har ännu inte berättat det. 
    Alltså vilken syn du har på män :( snacka om att tro högt om sig pga ett kön. Menar inget illa men alltså? Krävs nog både av en äldre man och en äldre kvinna att man hållit sig fräsch för att en yngre ska finna en attraktiv. Sedan är inte det yttre allt, personen räknas också.

Ta ett exempel, en av Parneviks döttrar är med en äldre man och de har barn ihop och verkar älska varann. Stor åldersskillnad och enligt mig skillnad utseendemässigt också, hon finner väl honom attraktiv. Tycker inte man ska ha sån syn på något av könen. Ganska taskigt faktiskt
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-09-15 20:45:44 följande:
    Alltså vilken syn du har på män :( snacka om att tro högt om sig pga ett kön. Menar inget illa men alltså? Krävs nog både av en äldre man och en äldre kvinna att man hållit sig fräsch för att en yngre ska finna en attraktiv. Sedan är inte det yttre allt, personen räknas också.

Ta ett exempel, en av Parneviks döttrar är med en äldre man och de har barn ihop och verkar älska varann. Stor åldersskillnad och enligt mig skillnad utseendemässigt också, hon finner väl honom attraktiv. Tycker inte man ska ha sån syn på något av könen. Ganska taskigt faktiskt
    Och dömande/förminskade :(
  • Anonym (Kvinna)

Hade en man pratat på detta sätt hade jag undrat vem fan han tror att han och alla andra män är egentligen 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Beror på) skrev 2023-09-15 22:55:44 följande:
    Fast nu är du bara löjlig. Det är inget fel på min manssyn. Jag är bara realistisk och ute i verkligheten så väljer de allra flesta kvinnor män runt sin egen ålder.

Och ja, det krävs betydligt mer än att stoltsera med sin ålder på 50+ för att få en  kvinna, ung som gammal, intresserad. Kvinnor väljer inte ut män av välgörenhetsskäl som du säkert redan förstår.

Om det var Penny Parnevik du menade så googlade jag just på hennes make och det skiljer 16-17 år mellan dem. Denne man verkar också vara ren, städad och tar hand om sitt yttre. Förmodar också att han vet hur man ska behandla en kvinna för att få henne att må bra. Annars hade Penny nog knappast valt honom till livspartner.

Detta har också varit min poäng genom hela diskussionen. Att man måste jobba lite extra på sig själv och inte tro att man automatiskt blir mer attraktiv ju mer man åldras. Det är bara naivt att tro detta. 
    Löjlig är vad du kan kalla dig själv. Hur uttrycker du dig? Nej du tycker inte det men jag tycker du har en annorlunda syn på män och kvinnor. En väldigt generaliserande, dömande och "säker" fakta om könen. Självklart kan man inte se ut som en lodis och automatiskt bli snyggare med åldern?? Ja jag tycker både män och kvinnor väljer partners runt deras egen ålder. I alla fall alla jag känner.

Ja, jag tror att både män och kvinnor 50+ behöver ta hand om sig själva och utstråla något som attraherar yngre personer. Inte så vanligt att en äldre kvinna med sunkigt utseende lockar unga män heller? Men jag utgick inte ifrån att ts skulle vara sunkig. Jag uppfattade det som att han numera uppfattar fler blickar av kvinnor än vad han gjorde förr. Roligt för honom känner jag?

Pennys man är ingen skönhet i mina ögon. Tar hand om sig gör han säkert. Sedan är han kanske en underbar person och det har gjort honom attraktiv i Pennys ögon. De är fina ihop.

Finns väl många fler äldre män som han? Men aja. Ha du din syn och dina teorier. Bye
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Beror på) skrev 2023-09-15 22:55:44 följande:
    Fast nu är du bara löjlig. Det är inget fel på min manssyn. Jag är bara realistisk och ute i verkligheten så väljer de allra flesta kvinnor män runt sin egen ålder.

Och ja, det krävs betydligt mer än att stoltsera med sin ålder på 50+ för att få en  kvinna, ung som gammal, intresserad. Kvinnor väljer inte ut män av välgörenhetsskäl som du säkert redan förstår.

Om det var Penny Parnevik du menade så googlade jag just på hennes make och det skiljer 16-17 år mellan dem. Denne man verkar också vara ren, städad och tar hand om sitt yttre. Förmodar också att han vet hur man ska behandla en kvinna för att få henne att må bra. Annars hade Penny nog knappast valt honom till livspartner.

Detta har också varit min poäng genom hela diskussionen. Att man måste jobba lite extra på sig själv och inte tro att man automatiskt blir mer attraktiv ju mer man åldras. Det är bara naivt att tro detta. 
    "Krävs nog både av en äldre man och en äldre kvinna att man hållit sig fräsch för att en yngre ska finna en attraktiv. Sedan är inte det yttre allt, personen räknas också."
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (40+) skrev 2023-09-16 00:02:23 följande:
    Jag känner att jag har mer att ge då. Finns en drös anledningar att medelålders män är ensamma och att härleda det till dålig social kompetens, autism och att det "har en anledning" är väldigt fördomsfullt.  
    Tack😅
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Beror på) skrev 2023-09-15 23:37:02 följande:
    Nej som sagt. Att vara realistisk är inte detsamma som att ha en taskig manssyn. Det är du som inte förstår vad jag menar och därmed framstår du faktiskt som rätt löjlig själv. Lyssna lite och ta till dig istället om du nu verkligen vill vara en seriös debattör.

Jag får uppfattningen om att trådskaparen verkar tro att hans ålder ensamt är vad som attraherar kvinnorna. Jag vill hävda bestämt att åldern i sig inte räcker till utan det krävs fler egenskaper än så för att vara attraktiv.

Penny är ingen skönhet hon heller utan ser ganska alldaglig ut. Lite "Girl next door". Tycker de båda är på samma nivå om vi pratar utseende enbart. Vanliga, reko människor helt enkelt.

Vet inte hur många män över 50 som är bra på att förstå kvinnor och även charma dem. Jag möter sällan några såna. Ännu färre som bryr sig om sin kropp och sitt utseende i övrigt.
    Det skulle vara min svåger då. Han är snart 50 och går på gym regelbundet. Ser bra ut och är även trevlig och engagerad i sitt liv med syrran och familj. 

Kanske att senare generationer åldras bättre än föregångarna, vem vet. Allt handlar om hur väl du sköter dig.
    DU tycker det är realistiskt inte jag förstår du? Du har svårt att acceptera att andra inte tycker som dig/håller med dig och därför använder du barnsliga argument som att man är "löjlig", oseriös debattör eller det mest vanliga argumentet för "debattörer" som dig, att man "inte förstår vad du menar." Jo du, jag förstår vad du menar men delar inte din syn och jag börjar också förstå vilken typ av "debattör" du är. Därför framstår du nu som urlöjlig. Du och jag har "debatterat" färdigt.

Jag får uppfattningen om att trådskaparen verkar tro att hans ålder ensamt är vad som attraherar kvinnorna. Jag vill hävda bestämt att åldern i sig inte räcker till utan det krävs fler egenskaper än så för att vara attraktiv.

Ok. Så uppfattade inte jag det. Vem som helst fattar att endast ålder inte attraherar kvinnor. Tror varken ts, jag eller många andra tror på magi va?

Allt handlar om hur väl du sköter dig

Det har jag skrivit i nästan varje inlägg och det gäller BÅDA könen. Dessutom krävs en fin insida. Ibland är till och med insidan så fin att den tar över.
Svar på tråden Är gubbar över 50 the shit?