Inlägg från: Anonym (40+) |Visa alla inlägg
  • Anonym (40+)

Är gubbar över 50 the shit?

Gamla gubbar 40+ är något jag gillar. Men kanske inte av orsaken att män åldras som fint vin eller dylik floskel.

För gamla gubbar är ofta väldigt tacksamma. Menar inte kändisar eller rika gamla gubbar som är vana vid yngre kvinnor nu (blä för den gruppen. Stort blä) utan vanliga gamla gubbar. Jag upplever att gamla gubbar är väldigt tacksamma om de får vara med en yngre kvinna, oavsett om det är kort romans eller i längre relation.

Så det känns väldigt bra eftersom man känner sig så uppskattad. Som att man kan ge honom något väldigt fint som han annars förmodligen inte hade fått. Det känns väldigt bra att göra någon glad. Den känslan tycker jag inte att jag kan få av en ung man.

• Anonym (40+)
    Anonym (Ge mig en silverräv) skrev 2023-09-15 17:06:51 följande:
    Också en bra poäng. En uppskattande man är mycket roligare att göra lycklig.

Det kan ge oanade nivåer av inspiration.
    Sedan kan jag inte sticka under stol med att det är bekvämt att ha en något försenad 30årskris när gubben närmar sig 50. Då känner man sig inte så gammal ändå utan man är fortfarande ung relativt den gamle snuskgubben (sagt med kärlek). 
  • Anonym (40+)

Jag vill nog beskriva en idealman som:
    * 40+
    * Skild
    * Lite bitter, nedstämd, ledsen och ensam
    * Ju färre tidigare sexpartners ju bättre
    * Inte haft sex på minst ett år innan en själv
    * försiktig, snäll och lugn
    * introvert

Är du själv då 10-20 år yngre så kommer han smälta som smör och han kommer vara väldigt tacksam.  

• Anonym (40+)
    Anonym (Beror på) skrev 2023-09-15 22:44:36 följande:
    Vill du vara ihop med en man som är bitter och ensam? Varför det? Det finns ofta en anledning till att män är ensamma och allt som oftast så beror det på en bristande social kompetens.

Därför det är vanligt med ensamhet bland t.ex. autistiska män, just eftersom de ofta har det svårare med det sociala plus att de är mindre benägna att ändra på sig själva.
    Jag känner att jag har mer att ge då. Finns en drös anledningar att medelålders män är ensamma och att härleda det till dålig social kompetens, autism och att det "har en anledning" är väldigt fördomsfullt.  
  • Anonym (40+)
    Anonym (Beror på) skrev 2023-09-16 00:25:18 följande:
    Vad är anledningarna då? De flesta bittra och medelålders surgubbar (och gummor) man mött genom åren har ju inte visat nån särskilt trevlig social sida precis.

Skulle tro att de flesta snarare undviker såna människor då de stjäl ens energi snarare än att stärka den. 
    Tacksamheten att man "ser" honom. Jag gillar väldigt mycket att känna mig uppskattad och behöver att det är en ganska stor skillnad (det här kommer låta helstört) i hur attraktiv jag tror mig vara jämfört med honom. Jag vill att han känner att "wow en sån som jag får vara med en sån som henne". jag mår väldigt bra av att känna att jag har en trygghet den dynamiken ger i en relation.  
  • Anonym (40+)
    Anonym (vänster är ett skällsord) skrev 2023-09-16 10:18:13 följande:
    Bitter, nedstämd och ledsen är jag verkligen inte, får man byta ut det mot att man har 2 småbarn varannan vecka? Hur står man sig då på begagnatmarknaden enligt dig?

Har inga problem att få kontakt med kvinnor genom nätdejting, men det verkar dödsdömt att finna någon som söker något "seriöst".
    Ett överväldigande antal av de damer som sysslar med nätdejting verkar ha otroligt svårt att lägga ner det när de väl börjat, de blir på nån nivå beroende av uppmärksamheten efter en tid....

Jaja, det är inte fel att få ligga lite o sen bli ersatt av nästa herre heller. Det funkat ganska bra det med, även om jag personligen skulle föredra en stadig KK/särbo.
    Om du väntar några år tills barnen är hyfsat självständiga och större så tycker jag att du är i ett bättre läge. Det är svårt med småbarn om man som kvinna vill ha uppmärksamhet. man skall inte konkurrera om en mans uppmärksamhet mot mannens barn tycker jag och att bara ses som par varannan vecka är alldeles för lite.
Svar på tråden Är gubbar över 50 the shit?