• Anonym (RR)

Är gubbar över 50 the shit?

På jobbet så var det några unga tjejer som kollade in mig. Tror jag i alla fall. Skrivit om det tidigare här, men de flesta svarade att det är sånt som män inbillar sig. Önsketänkande.
    Jag har ingen aning.

• Anonym (RR)
    Anonym (Jo) skrev 2023-09-14 22:47:51 följande:

Jag kan tycka att många av män ser bättre ut med åldern.dom ser mer bekväma ut och avslappnade. men vissa män får också kvinnligare drag i ansiktet med åldern vilket jag inte finner så attraktivt.

nu är jag singel, men att spana in någon som vissa män gör med kvinnor gör jag aldrig. Man tittar väl normalt runt på folk eller kollegor. Hur gör kvinnorna som spanar in dig (rädd för vanligt strötittande ska missuppfattas som att jag spanar in någon och har intresse bara för jag tittar runt på folk på bussen, restaurangen eller liknande) 

btw, utseendet är sällan det som gör att jag finner någon attraktiv eller det snörper till i snippan, det är faktiskt en väldigt liten del. Det som tänder mig är hela hans sätt när han pratar och karisman personen har som får mig att tänka wow. 

Jag brukar säga "how you doin?" (som Ross i Vänner) med djup basröst. Tjejerna fnittrar blygt. 
  • Anonym (RR)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-09-15 04:35:33 följande:
    Vem säger att det är sanningen? Okej men jag tycker att de är ganska elaka. Finns hur många kvinnor som helst också som tror galet mycket om sig själva och faktiskt inbillar sig massor. Tror de är världens centrum. Känt flera st genom åren, även haft väninnor med de dragen. Finns såna män också naturligtvis. Tycker ofta jag får ett annat intryck och hör andra historier också om att män tror att de inte duger, svårt att få tjejer osv. Känns ibland som att kvinnor och män generaliserar könen och tror sig veta massor om det motsatta könet och dissar varandra.
    Jag tycker också att kvinnor säger elaka saker, men de tycker själva inte att det är elakt. De brukar dyka upp i trådar där män tror att yngre tjejer kanske spanar in dom. Män överskattar sin attraktionskraft är ett av deras budord.
  • Anonym (RR)
    Anonym (Beror på) skrev 2023-09-15 05:19:38 följande:
    Hur tycker du själv att de flesta män, 50 och över, ser ut och beter sig? Har aldrig själv råkat på någon som varit nåt speciellt. Tvärtom så verkar många av dem ge upp redan i 40-årsåldern av nån anledning. Kanske för att de har fullt upp med barn och familjeliv. Tydligen en bra ursäkt till att strunta i allt annat utöver detta.

I den vevan så tycks de samtidigt förlora både charm och utsida. Många hade inte någon av de där egenskaperna från början iofs. 

Vet inte hur det är för kvinnor. Jag har alltid uppfattat kvinnor som mer ödmjuka och inkännande än män. Utgår nu från hur jag själv blivit bemött av män v.s. kvinnor genom åren. Kvinnor tar inte lika mycket plats som män och tror inte lika högt om sig själva. 

Frågan kvarstår också varför personen i originaltexten anser att han blivit sexigare efter 50? Jag undrade bara om han har några särskilda egenskaper som lockar kvinnor eller om det hela handlar mest om inbillning. 
    Jag trodde att kvinnor var mer ödmjuka och inkännande. Nu när jag är över 50 så känner jag annorlunda.
    Jag tycker tvärtom att kvinnor många gånger tänker högt om sig själva och anser sig vara bättre.
  • Anonym (RR)
    Anonym (Mx) skrev 2023-09-15 06:43:15 följande:

Så när 40+kvinnor sitter i sitt tjejgäng och dricker bubbel och känner sig lite glada, vilda och unga, så är det viktigt att påpeka att dom inte alls är vad dom var när dom var 25? 

Jag håller inte med i detta, tycker msn kan få sväva lite över jorden ibland och bara få ha det bra och njuta.

Haha precis FlörtDrömmer Men det är inte samma sak det Solig
  • Anonym (RR)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-09-15 04:43:23 följande:
    Till "Beror på"

Detta är ett exempel på en elak kommentar. "Bittrare, fulare, gubbigare och äckligare". Alltså varför säger man ens så?

Hemska ord. Jag som kvinna hade tagit åt mig om en man pratade på ett så nedlåtande och hemskt sätt. Om en man påstod att kvinnor blir tantigare, fulare, äckligare, hackade ner på någon kroppsdel osv. Aja... jag är glad att jag kan diskutera med, kommentera, ge råd till individer utan att klanka ner på könet. Jag ser varje människa som en unik individ.
    Ja, enligt min erfarenhet så anser många kvinnor att de kan säga vad som helst till män, som de inte vill höra själva. Många kvinnor har talat om för mig hur jag ska vara som man för att attrahera kvinnor, och klankat ner på min kropp. När jag varit nervös eller osäker över att träffa en kvinna så var det omanligt och avtändande. Sen när de själva träffade män då var det plötsligt gulligt att han var blyg eller nervös.
  • Anonym (RR)
    Anonym (RR) skrev 2023-09-15 07:08:46 följande:
    Ja, enligt min erfarenhet så anser många kvinnor att de kan säga vad som helst till män, som de inte vill höra själva. 
    Vi ska heller inte glömma alla kommentarer jag fick när jag var kär i en yngre tjej på jobbet. Hade kvinnor velat höra sånt från män? I think not.
  • Anonym (RR)

Det är provocerande för många kvinnor att män tror att yngre tjejer är attraherade. Det har jag konstaterat många gånger tidigare.

• Anonym (RR)
    Tomas Svensson skrev 2023-09-14 18:12:04 följande:
    Är gubbar över 50 the shit?

Jag hörde någon säga att män som blir äldre är som en whisky som åldras. På senare tid har jag tänkt lite på det. Detta efter att jag på senare tid har upplevt blickar mm som skulle kunna tolkas som flirtar. Blickar som möts och hänger kvar lite längre än gängse. Nu senast upplevde jag samma sak än mer där den andra var i en professionell roll. Jag vart tvungen att kolla upp tjejen och mycket riktigt, ensamstående.

Jag är själv i ett långt förhållande och har inga planer på att avsluta det, men blir lite fundersam. 

Jag blev kär i en yngre tjej på jobbet, vi var båda singlar. Jag kan lova att de flesta som svarade här inte tycker att män åldras på ett fördelaktigt sätt. Snarare tvärtom.
    På mitt förra jobb så var det några unga tjejer som jag tror kollade in mig. Samma här, de flesta här sa att nej, unga tjejer kollar inte in dig. De gjorde det inte själva i den åldern, och ingen av deras väninnor heller. De känner ingen som attraherades av gubbar.

Sen så finns det många trådar där unga tjejer skriver om att de är tända på äldre män. Det barukar avfärdas med att det är män som låtsas vara tjejer och skapar trådarna.
    Jag vet inte. Jag tror det finns en del tjejer som gillar äldre.
  • Anonym (RR)
    Anonym (RR) skrev 2023-09-15 07:40:09 följande:
    Jag blev kär i en yngre tjej på jobbet, vi var båda singlar. Jag kan lova att de flesta som svarade här inte tycker att män åldras på ett fördelaktigt sätt. Snarare tvärtom.
    På mitt förra jobb så var det några unga tjejer som jag tror kollade in mig. Samma här, de flesta här sa att nej, unga tjejer kollar inte in dig. De gjorde det inte själva i den åldern, och ingen av deras väninnor heller. De känner ingen som attraherades av gubbar.
    Min egen syster sa att tjejen inte är intresserad. Tjejer i den åldern vill ha jämnåriga. Själv så var hon ihop med en 20 år äldre man när hon var 26.
Svar på tråden Är gubbar över 50 the shit?