• Jennjenn91

KUB privat GBG

Hej alla,

Har någon gjort KUB på någon privatklinik i Göteborg?
    Hittar för det första bara två kliniker som erbjuder detta när jag googlar men det måste väl finnas fler? Och vilken är bäst?
    (för två år sedan hjälpte mvc till och bokade in på gibraltargatan men det har dom tydligen tagit bort)

tack På förhand!

• Svar på tråden KUB privat GBG
  • Maymom

Ska du inte göra nipt istället? Mycket tydligare än kub. Blir kub resultatet dåligt rekommenderar man ju nipt så lika bra att göra nipt direkt om du ändå tänkt betala för att testa.

Kanske är därför inte så många erbjuder kub, efterfrågan är nog inte så stor eftersom alla över 35(tror jag) erbjuds det gratis.

Nipt kostar väl ca 5000 kr privat. Kub vet jag inte.

• Anonym (AnonymGbg)
    Hej! Vilka är det du kollat på? Jag känner till Carlanderska (hört gort om dem från bekanta) och Barnmorskegruppen (har egen erfarenhet av dem som är positiv dock ej för just Kub). Lycka till! 
  • Jennjenn91
    Maymom skrev 2023-09-14 22:17:46 följande:

Ska du inte göra nipt istället? Mycket tydligare än kub. Blir kub resultatet dåligt rekommenderar man ju nipt så lika bra att göra nipt direkt om du ändå tänkt betala för att testa.

Kanske är därför inte så många erbjuder kub, efterfrågan är nog inte så stor eftersom alla över 35(tror jag) erbjuds det gratis.

Nipt kostar väl ca 5000 kr privat. Kub vet jag inte.

Det är ju det att NIPT är mer än dubbelt så dyrt för att bekosta det själva. Gör vi KUB och det visar dåligt resultat så får man NIPT av regionen.
  • Jennjenn91
    Anonym (AnonymGbg) skrev 2023-09-15 13:01:20 följande:
    Hej! Vilka är det du kollat på? Jag känner till Carlanderska (hört gort om dem från bekanta) och Barnmorskegruppen (har egen erfarenhet av dem som är positiv dock ej för just Kub). Lycka till! 
    Det är dom två som jag känner till med. Det känns som att det måste väl finnas fler alternativ :)
  • Anonym (AnonymGbg)
    Jennjenn91 skrev 2023-09-15 13:36:52 följande:
    Det är dom två som jag känner till med. Det känns som att det måste väl finnas fler alternativ :)
    Jag har inte hittat fler men rekommenderar som sagt båda två. :) Finns fler möjligheter om du gör Nipt.
  • Maymom
    Jennjenn91 skrev 2023-09-15 13:36:08 följande:
    Det är ju det att NIPT är mer än dubbelt så dyrt för att bekosta det själva. Gör vi KUB och det visar dåligt resultat så får man NIPT av regionen.
    Och om du får precis godkänt, säg 1:205. Kommer du känna dig lugn med att inte göra nipt då?
  • Jennjenn91
    Maymom skrev 2023-09-15 14:29:56 följande:
    Och om du får precis godkänt, säg 1:205. Kommer du känna dig lugn med att inte göra nipt då?
    Det kan jag inte svara på men jag förstår 100% hur du tänker
  • Maymom
    Jennjenn91 skrev 2023-09-16 16:08:02 följande:
    Det kan jag inte svara på men jag förstår 100% hur du tänker
    Tänker mest atom man ska betala själv kan man lika gärna ta det dyrare, tryggare alternativet.

• Jennjenn91
    Maymom skrev 2023-09-16 19:41:41 följande:
    Tänker mest atom man ska betala själv kan man lika gärna ta det dyrare, tryggare alternativet.

Det fick bli NIPT :) tack för input!
Svar på tråden KUB privat GBG