• Anonym (ND)

Hur kan jag gå tillväga

Jag har kraftig ADHD och gjorde min utredening 2012, Jag fick då börja med en låg dos ritalin till en ganska hög men som fick mig att fungera bra.

Förra året flyttade jag och blev då remitterad till en annan mottagning. Fick min medicin utskriven därifrån men läkaren påpekat att mitt blodtryck var högt.
    Han sa om inte det går ner får vi sänka din dos.

Fick ett meddelande på 1177 där läkaren helt tagit bort min ADHD medicin, utan något substitut eller ned trappning.
    Vilket gjorde att jag mådde så fruktansvärt dåligt att jag nästan inte ville fortsätta leva.
    Jag skrev till dom att dom får sjukskriva mig, men ingen respons.

Nu har jag fått ordning på mitt blodtryck och då skulle återfå min medicin.Jag hade 240mg om dagen innan och nu får jag 20mg, vilket är ett skämt.

Jag kommer göra någon form av anmälan men måste bort från den mottagningen.

Jag vet inte om jag ska göra en "adress ändring" vilket automatiskt innebär att jag ska bli remitterad till psykatrin i den staden.
    Eller skriva en egen remiss till mottagningen jag var på innan.

Vet inte hur jag ska gå tillväga....vill bara få tillbaka mitt liv

• Svar på tråden Hur kan jag gå tillväga
  • Anonym (4 gånger maxdosen)

Maxdosen är 60mg du tog fyra gånger så mycket. Fick du verkligen all medicin av vården eller köpte du olagligt också? ADHD medicin behöver normalt vis inte sättas ut men här låter det som att du blivit fysiskt beroende. De borde absolut ha pratat med dig innan men jag tycker inte de har gjort fel. Just nu gör de troligtvis en insättning för att se vilken dos du ska ligga på. 

Svar på tråden Hur kan jag gå tillväga