Shakira88 skrev 2023-08-11 21:05:27 följande:
Ja det låter ju sunt.
Här verkar det mer som att han bara jobbar på på eget bevåg och chefen verkar glad att han gör mycket jobb.
Och jag kan förstå om det är såhär under nån speciell kris eller så men nu har det pågått ett år. Finns inget utrymme för nån ledighet att ta ut en annan dag eller liknande. Aldrig nånsin.
Men jag tror att det ligger på min närstående att han blir så uppfylld av sitt jobb att det blir hela hans liv.
Jag är hans sista person han umgås med och jag börjar ge upp. Allt kretsar runt det där jobbet och att tex föreslå att vi ska ta en promenad en kväll eller nåt så tittar han på mig som att jag är dum i huvudet och svarar " jag jobbar" .
Jag har förklarat att det gör alla människor men har en fritid på kvällen men han svarar inte ens på det
Då är han antingen arbetsnarkoman och/eller har en dålig chef. Min egen närmaste chef kvalar in på båda, främst den första, av de här punkterna och han har försummat sitt privatliv under mycket lång tid, bland annat barnens uppväxt. Han älskar sitt jobb och säger att han kommer fortsätta jobba, fast i annan regi, när han inte får jobba kvar hos oss pga ålder. Han har klarat sig utan att krasha, men har varit farligt nära ibland.
Som skrivits ska förtroendearbetstid innebära att man tar ut ledigt vid lämplig tidpunkt för det man ibland behöver jobba extra. Men har man ålagts för mycket/många arbetsuppgifter eller själv tar på sig en massa jobb utöver det man ska göra, så funkar inte upplägget.