Inlägg från: Fliselisan |Visa alla inlägg
  • Fliselisan

Att ha lågstadiekompisar hemma

Middag: kollar med föräldrarna om det är pk att barnet äter hos oss och erbjuder sen middag.

Ensamma hemma en kort stund: nej

Skärmtid: ja om de vill spela Tv-spel på tv:n

Vara ute själva: ja i närmsta parken om jag vet att den andra föräldern är ok med det

Bilåkning: kollar  såklart med andra föräldern och har givetvis bilkudde.

Byta hem under pågående lek: beror helt på vad som avtalats. Antagligen inte. Skulle de vilja gå hem till den andra så ringer jag o kollar först.

• Fliselisan
    Studentpappa skrev 2023-07-30 22:28:56 följande:

Ang bilåkande, finns det barn som inte får åka bil så det skulle vara ett problem?

Det är väl en fråga om man känner sig trygg med att barnet åker med den andra familjen.

Som exempel har min son en kompis i klassen vars mamma röker i bilen och spelar jättehög musik när hon åker runt med sina barn. Har sett pappan köra väldigt fort flertalet gånger. Skulle således inte tillåta sonen att åka bil med dom.
  • Fliselisan
    Studentpappa skrev 2023-07-30 23:24:41 följande:
    Nej det förstås, vi ser normalt till att undvika stolpskott men det finns ju såklart... // Tyst
    Ja, tyvärr. Och det är svårt när ens egna barn vill leka med den kompisen och man själv inte är trygg med föräldrarna. Tack och lov leker de inte så ofta och då alltid hos oss, på kompisens initiativ faktiskt. (Att vara här). 
Svar på tråden Att ha lågstadiekompisar hemma