• Anonym

Kontakt med barn man tappat kontakten med.

Låt pappan ta kontakt och ha sin relation med sin dotter

• Anonym
    Anonym (B) skrev 2023-07-13 19:23:23 följande:
    Varför vill hon inte ha kontakt med honom? Varför försöker ni lura henne?
    Ja, inte bra att ts är klar och tydlig med sitt kontaktförsök
  • Anonym

Låter illavarslande att ts lägger all skuld på barnets mor.

Ts kallar det för att de kämpat men barnet finns alltså på sociala medier. Finns ingen ursäkt i världen för att pappan inte kontaktat barnet.

• Anonym
    Anonym (Hjälp) skrev 2023-07-13 20:03:21 följande:

Som jag skrev tidigare det är massor mer än jag kan skriva här. Men dotter har nyligen fått instagram eller så har vi inte hittat henne innan nyligen där. Ingen har anklagat mamman för ALLT, men som sagt det är ett land där ensamstående mammor får allt och pappor inget. Hon fick gratis juridisk hjälp medans pappan fick betala fullt, vilket blev en total kostnad på när en halv miljon som tog extremt mycket på vår ekonomi men vi gav liksom inte upp. När allt var över struntade hon ändå i domstolsbesluten och vägrade låta honom ha sin dotter. Hon svarade inte i telefon och var aldrig hemma på bestämda tider då vi kom för att hämta. Det är mycket mycket mer än detta som hänt. Men jo mamman tog beslut att inte låta barnet träffa sin pappa och sina nya syskon. Ni får vrida och vända på det bäst ni vill, men det var ändå inte min fråga. FRÅGN är om någon varit i samma situation? 

Nej , Jag har inte erfarenhet av att styvmamman tar kontakt istället för att barnets pappa tar kontakt. Jag förstår inte varför styvmamma är drivande. Låt hennes pappa driva detta.
Svar på tråden Kontakt med barn man tappat kontakten med.