Inlägg från: Anonym (Nea) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nea)

Han längtar efter barn, jag är osäker.

Jag vet inte hur jag ska skriva det här på ett försiktigt sätt, men om ni inte har använt skydd på ett år och du ändå inte blivit gravid så kan det tyvärr vara så att ni har svårt att få barn tillsammans. Ha det i bakhuvudet, att det kanske tar tid för er den dag ni bestämmer er. 

Att ha försökt få barn i över ett år är vad som räknas som ofrivillig barnlöshet, och det är i princip i den situationen ni är nu - om det inte är så att ni har sex typ en gång varannan månad (vilket ni så klart kan ha, jag har inga åsikter om det). 

Och om du inte är säker på att du vill ha barn bör du absolut inte ha oskyddade samlag. 

• Anonym (Nea)

26 är absolut inte för ungt för att få barn. Jag fick barn sent, i mitt tycke (33). Hade jag kunnat hade jag helst blivit förälder just i din ålder. Men det ska kännas rätt oavsett ålder och du är ju knappast uråldrig och har jättebråttom - tänk dock på det jag skrev här ovan. Det kan ta tid att få till ett barn. 

• Anonym (Nea)
    Flipetten skrev 2023-07-11 14:54:03 följande:
    Jag är medveten om att det räknas som ofrivillig barnlöshet om man inte har blivit gravid på 1 år. Den biten är jag inte bekymrad över idag, chansen att jag skulle ha blivit gravid under det här året ser jag som rätt liten, utan att gå in på vårt sexliv mer i detalj. 

Jag vill ha barn, och skulle jag bli gravid skulle jag inte ha något emot det. Annars skulle vi inte haft oskyddat sex. Men att ta steget till att verkligen försöka målmedvetet känns stort. Blir det så blir det har vi sagt nu, men att försöka på riktigt gör att det slår till en spärr från min sida.
    Då förstår jag. :) 

Det låter som att det är ett läsligt beslut och att du helst skulle slippa ta beslutet och istället bara låta det hända. Ni kanske kan börja ha sån sex som det mer troligt blir barn av och se hur det går :) 
Svar på tråden Han längtar efter barn, jag är osäker.