• Ess

Han vill att sonen bor hos oss på heltid

Anonym (Aj) skrev 2023-07-10 20:23:01 följande:
    Pappan kanske vill ta igen förlorad tid.
    Det är lite sent påtänkt nu i så fall. Nu får de umgås som vuxna, och inte fjanta runt och leka pappa/bebis.
  • Ess

Ts, säg bestämt nej till sammanflytt under dessa premisser. Antingen flyttar han in själv som bestämt, annars får det va så.

• Ess
    Anonym (Hmm) skrev 2023-07-11 17:42:18 följande:
    Inget fel i sig men hur kul är det att ha honom drällande på soffan, plus att han själv inte får något privat hörn?
    Har han inget privat hörn, så kanske han snabbar på med att söka sig vidare.
    Fast egentligen förstår jag inte problemet. Jag hade bara skrattat och sagt NEJ!
  • Ess
    Anonym (Hmm) skrev 2023-07-11 18:20:35 följande:
    Ja, alla kan ju inte ha medkänsla med andra "ungar" :) Hade det varit ts son hade hon nog låtit annorlunda ska du se!
    Det är ingen unge, utan en fullvuxen man. Det är hög tid för honom att stå på sina egna ben nu.
    Jag tvivlar på att ts vill ha sina egna vuxna barn boende hemma.
  • Ess
    Anonym (Hmm) skrev 2023-07-11 18:35:54 följande:
    Aha, så han är inte sin fars son längre för att han blivit vuxen. Bra att veta!
    Nä, vissa anser ju att vuxna barn ska daltas och curlas. 
    Klart gossen ska bo hemma och leka med sin Märklinjärnväg.....
  • Ess
    Anonym (Alice) skrev 2023-07-11 19:28:22 följande:
    Fast sonen är ju inte hemlös, så varför fortsätter du dra in det hela tiden? Han bor ju hos mamman.
    Det är så tramsigt alltihop. Jag trodde först det var en i 15 års åldern, men det är ju en vuxen man det rör sig om. 
  • Ess
    Anonym (Hmm) skrev 2023-07-11 19:16:24 följande:
    Ja visst är det, men de kan ändå behöva hjälp för den sakens skull.

Så om du blev oväntat hemlös skulle du inte flytta hem till dina föräldrar om möjligheten fanns? Ska vi dra fram den berömda parkbänken igen? :) Med tanke på bostadsbristen är det inte särskilt överdrivet att tänka sig. Förvänta sig plats? Nej. Men har man ingen annanstans att bo är man faktiskt dum om man inte åtminstone frågar.
    När de är så totalt utan driv, så hade de inte ens fått en bänk att ligga på. 
    Det är dags att börja träna på att agera som vuxen när man går in i tonåren, när man fyllt 18 så är man faktiskt vuxen.
Svar på tråden Han vill att sonen bor hos oss på heltid