Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Han vill att sonen bor hos oss på heltid

Detta kan inte vara möjligt. Eller har jag missat något? 

Jag trodde att de skulle skaffa gemensamt boende som båda står för. Då får man göra plats för alla, även om 20-åringen självklart inte kan kräva eget rum.

Men de vill alltså flytta in hos TS och ta över tonåringens rum? Är detta ens på riktigt? 

Och ja, 20-åringen ingår i familjen eftersom han är barn till särbon. Men inte som hemmavarande barn eftersom han är vuxen.

Varför vill han ens flytta med? Varför vill han inte bo kvar hos sin mamma eller flytta till eget? Självklart är det rimligt att ordna sovplats till honom så att han kan hälsa på. Men menar hans pappa på allvar att han skulle ha eget rum och TS tre barn får dela? 

Jag skulle absolut inte flyttat ihop samt ifrågasatt hela det här förhållandet TS. 

Anonym Hmm, jag håller inte med om att killen får plats hos TS och pappan när de redan bor så trångt. Andra i familjen blir då lidande.

Hade sonen varit ett barn hade man fått göra plats eller hitta större. Men nu är han vuxen, 20 år. Självklart ska han vara välkommen att hälsa på, men det är något annat.

Han bor inte på gatan. Han bor hos mamman. 

Nej, TS ska absolut inte gå med på detta. Ska sonen med, får de skaffa större bostad eller förbli särbo. 

Anonym Hmm, det är stor skillnad på enstaka nätter och att bo permanent. Vad är det för fel med att sova på soffan? Eller ordna en hörna med en säng till honom. 

Vi har plats för nattgäster, men det skulle bli (kännas) väldigt trångt om de bodde här jämt.

Ja, man kan undra varför de inte har råd med större boende, men nu är det vad TS skriver. Det är heller inget konstigt att man inte räknar med att en vuxen son  ska flytta med, som inte ens bor hos pappan. 

Ska han bo hos dem kan han självklart inte sova på soffan. Däremot är det vanligt i många familjer när någon hälsar på.

Alla har inte gästrum eller annat rum att erbjuda.

Men egentligen behöver TS situation inte vara så komplicerad. Antingen vill pappan att den vuxne sonen ska flytta med och ha eget rum. Då får han slanta upp vad det kostar. Eller så bor sonen kvar hos mamman, eller så förblir TS och mannen särbo. 

Svar på tråden Han vill att sonen bor hos oss på heltid