Inlägg från: Anonym (Lina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lina)

BIM Augusti 2023

Horisonten skrev 2023-07-26 13:31:04 följande:

Dagens äl-test. Vad tror vi? Äl imorgon eller fredag?? Märkte också lite mer flygning som lite mer åt de klibbiga hållet men inte helt än. Bör jag testa ikväll eller kan jag vänta till imorgon?? 

Har du testat digitala ÄL-test? Tycker de är så mycket bättre och tydligare 😁👍🏼

• Anonym (Lina)
    Anonym (Nidje) skrev 2023-07-31 09:20:33 följande:

Beklagar missfallet Malmötjej!

Tror tyvärr inte att min graviditet heller går vägen... tidigt än att säga eftersom jag bara är på 12 dagar efter ägglossning men rfsu-testen är otroligt svaga. Det översta är från äl+10. Sedan äl+11 , sedan äl+12. (De andra är apotekets egna)

Apotekets egna, äl+10

Apotekets egna äl+12

Känns så trist för på 4 graviditeter har jag haft 2 kemiska graviditeter (tror detta är en kemisk), ett MA och ett levande barn. 😔 Med min graviditet som var lyckad så var rfsu tokpositivt vid äl+14.

Jag tror det kan gå vägen! Jag testade positivt med Clearblue digital på ÄL+16 då jag var utomlands. När vi kom hem tog jag ett RFSU, då var jag på ÄL+20, och det var starkare än dina men absolut inte starkt (verkligen långt ifrån starkare än kontrollstreck). Det fick jag typ två veckor efter det. Håller tummarna! ❤️

• Anonym (Lina)
    Bär skrev 2023-08-07 17:02:30 följande:
    Tack för ditt svar ❤️ Känns ändå tryggt på något vis att veta att man inte är själv med alla sådana tankar.  
    Jag brukar tänka som du att "Nu blir det tidigast april" osv och vi skulle ha fått i november" :( 

För mig känns det bråttom. Det tog sån lång tid innan min man kände sig redo för en 3:a. Jag hade redan varit sugen i 2 års tid när han tillslut sa ja och nu tycker jag redan att det kommer bli stor åldersskillnad på barnen.. Så vill bara att det ska gå så fort som möjligt. :(

Jag förstår 😔 ❤️

Gör det någonting att det blir lite större åldersskillnad mellan barnen? Jag tänker att längre isär också har sina fördelar. Sen får du tänka att det bara är några månader mellan om du skulle fått i november och början av sommaren. Håller alla tummar att du blir gravid snart och att ni får er efterlängtade 3a ❤️

• Anonym (Lina)
    Sanlin90 skrev 2023-08-11 08:34:42 följande:

Är det ens möjligt att ha äl på cd 8-9?!

Ingen aning.. Men det kan det kanske vara. Men det skulle ju innebära att du får en väldigt kort cykel? 

• Anonym (Lina)
    Fråga om CBs digitala ÄL-test

Jag använder Clearblues digitala ÄL-test, dvs dom som visar en glad smiley eller en tom ring. Jag fick positivt igår kväll, imorse (det starkaste) och nu. Är det fortfarande från det första positiva ÄL-testet jag ska utgå ifrån? Och är det att ägget släpps 12-48 timmar från det första Positiva testet?
  • Anonym (Lina)
    condii skrev 2023-08-12 12:42:39 följande:

Är så uppgiven nu! Tempen droppade idag igen. Förstår inte om jag haft ÄL redan eller om den är på väg. NC har flyttat fram den en dag. Förvirrad! 

Inte insatt i just NC, men använder du ÄL-test också? Eller tempar du enbart? ☺️

• Anonym (Lina)
    Alvedon83 skrev 2023-08-12 21:06:38 följande:

Här känns det som att hoppet dog lite, har fått flytning idag samt dålig hy, hade samma förra månaden på samma cykeldag😓 är på äl +6 idag enligt tempen, men jag tror mer på äl +8 om jag går efter fertilt sekret.

Sist jag var gravid hade jag dålig hy innan jag plussade (som om jag skulle få mens som vanligt). Så behöver inte vara något dåligt, det är trots allt mycket hormoner oavsett om du är gravid eller inte 🥰 Tycker absolut inte du ska tappa hoppet. 

• Anonym (Lina)

Angående ömma bröst.

Jag brukar normalt sätt ha ömma bröst från ÄL fram till mens, men månaden jag var gravid hade jag enbart ömma bröst ÄL och tre dagar därefter. Den här månaden har det blivit samma sak.. Kan detta vara ett tecken på graviditet? Eller är det bara en slump att det blir såhär? Vet ju inte om jag är gravid än, är bara på ÄL+4 men brukar verkligen ALLTID ha ont från ÄL tills jag får mensen annars. Får ju upp hoppet här? för att det är lika som sist jag var gravid.. 😂

• Anonym (Lina)
    Janbo skrev 2023-08-15 19:04:18 följande:

Äl+5 idag och lite halsbränna, ömma bröstvårtor, stickningar i livmodern och väldigt hungrig 😅 Förra gången kunde jag nästan känna att jag blivit gravid (hade samma symptom plus snabbt illamående som kom och gick hastigt). Hoppas så mycket och det är sååå drygt att vänta ut tiden..

Här är det tvärtom 😂 Sist jag var gravid var avsaknaden på symptom min symptom. Brukar alltid ha ömma bröst mellan ÄL och mens, men när det tog sig sist slutade de ömma på ÄL+4. Precis som nu.. Så det är det som fått upp mitt hopp 😂

• Anonym (Lina)
    Mololo skrev 2023-08-19 19:07:14 följande:

Ni som håller koll på sekret osv.. Hur brukar det se ut mellan äl och bim? Kan man se någon skillnad om det skulle vara inför en mens eller om man är gravid? :)

Mitt blir mer klibbigt/krämigt, om det säger dig något 😂 Dom kommer jag varit gravid har jag inte märkt av någon skillnad så tidigt från hur det normalt är. Men vet att det kan variera från person till person.

Svar på tråden BIM Augusti 2023