Inlägg från: Lavendel94 |Visa alla inlägg
  • Lavendel94

BIM Augusti 2023

Hoppar in jag med! Kör temp och äl stickor 😊

Har insett att jag har lång follikelfas (haft mycket dålig koll på cykeln innan vi bestämde oss för att försöka med barn samt ätit ppiller i 13 år, slutade för ca 1 år sedan). Hursomhelst, min äl först runt cd 22.. läst om att munkpeppar, c vitamin och rosenrot är "vanligt" för att korta ner. Är det någon som har positiva/negativa erfarenheter? Jag är så rädd för att knapra piller... 🙈

1/8 - Janbo - tredje försöket, första barnet
    2/8 - BeeHappy - första försöket med barn 2
    2/8 - AloeVvera - första försöket, andra barnet
    7/8 - Summer13 - tredje barnet
    7/8 - Lavendel94 - första barnet, 3:e försöket 
    8/8 - Pälsboll - första barnet, 3e försöket
    9/8 - Potatisbulle - första barnet, 8:e försöket
    13/8 Bär - 3:e barnet, 3:e försöket efter MF

• Lavendel94
    Potatisbulle och Janbo, skönt att jag inte är ensam! Jag började äta multivitamin för några månader sedan, främst för folsyran, och även börjat med D vitamin sen några veckor tillbaka, läste att det ska vara bra. C vitamin känns inte heller så "farligt", kanske ska testa med det först, för munkpeppar och rosenrot känns främmande... men hur har ni gjort? Hur länge äter man, hela cykeln eller fram till äl? Mängd? 
    Har även läst om D vitamin boost, nån som testat? 😊
  • Lavendel94
    Syskonförsök, tack för tips! 😁 Ska läsa på och se om jag vågar beställa till nästa mens (förhoppningsvis behövs det ju inte). Men nu är c vitamin inköpt och börjar idag, lite sent antar jag, cd13, men kanske kan speeda upp något, annars alltid bra med extra vitaminer för framtiden tänker jag🤷?♀️
  • Lavendel94
    BeeHappy skrev 2023-07-20 09:41:37 följande:

Någon mer som inte blir klok på ägglossningstesten? Jag har uppenbart ÄL-sekret nu (och en regelbunden menscykel), men får iaf negativt utslag på testen. Läst runt lite och det skulle kunna vara så att jag behöver ta testen senare på dagen eller kanske har en kort stegring..

Ska nog inte ta fler test just nu, det stressar upp mig mer än de hjälper. Sexat på fyra dagar i rad här och börjar känna mig mätt på det, även om det är härligt såklart haha.

Hoppas det går bra för er andra i sommarsexandet!

Jag är i samma situation denna cykeln! Fick äl-sekret igår och fortsatt idag, men äl test igår och några dagar innan utan höjning (mätt vid 2 tillfällen/dag)... det är dessutom mycket tidigare än väntat, då förväntad äl är på tisdag nästa vecka (vilket jag dock är glad över, eftersom min follikelfas är lång!). Också legat en del de senaste dagarna och får väl fortsätta ett tag till, haha 😅 
    Jag fortsätter med testerna dock.. 
  • Lavendel94

Uppdaterar listan då jag fått bekräftad ägglossning 6 dagar tidigare än förväntat! Antar att minskad stress är en stark faktor, men även kanske mina tillskott på D och C vitamin!😊 Känns även som vi fått till tajmingen bra, legat 6 dagar före äl, äl dagen och nån dag efter äl, plus nån dag dubbelt just in case 😂 Men nu får det vara bra för ett tag!
    Håller tummarna, nu börjar den långa väntan... ska försöka hålla mig från att testa för tidigt samt inte övertänka/analysera alla möjliga symptom... Idag äl+3. 

31/7-6/8 Sally101 - 1:a barnet, 2:a försöket

1/8 Janbo - 1:a barnet, 3:e försöket
    1/8 Lavendel94 - 1:a barnet, 3:e försöket 
    2/8 BeeHappy - 2:a barnet, 1:a försöket
    2/8 AloeVvera - 2:a barnet, 1:a försöket
    4/8 Riode - 1:a barnet, 1:a försöket
    4/8 Nidje - 2:a barnet, 3:e försöket 
    7/8 Summer13 - 3:e barnet
    8/8 Pälsboll - 1:a barnet, 3:e försöket
    9/8 Potatisbulle - 1:a barnet, 8:e försöket
    12/8 Lulu1987 - 1:a barnet, 8:e försöket
    12/8 Macbookpro - 1:a barnet, 3:e försöket 
    12/8 natalina1451 - 4:e barnet, 1:a försöket
    13/8 Horisonten - 4:e barnet, 1:a försöket
    13/8 Bär - 3:e barnet, 3:e försöket efter MF
    17/8 Alvedon83 - 7:e försöket efter MF
    19/8 Fruffe - 2:a barnet, 4:e försöket 
    20/8 Bodbod - 1:a barnet, 5:e försöket 
    20/8 Syskonförsök, 2:a barnet, försök 4 efter MF
    20/8 ggi123 - 1:a barnet, 12:e försöket
    21/8 Jaydess lover - 2:a barnet, 2:a försöket
    22/8 Ranin - 1:a barnet, 3:e försöket
    23/8 Anna4732 - 2:a barnet, 2:a försöket
  • Lavendel94

Håller helt med er om att det är påfrestande.. Även om vi inte försökt länge. Min fästman är väldigt cool, helt inställd på att det kan ta tid och är mer accepterande än vad jag är. Mitt kontrollbehov går banans, läser allt jag kommer över och överanalyserar minsta lilla. Det är jobbigt att inte kunna påverka mer än vad man gör, vill bara att det ska funka. 

Idag är jag på ÄL+8, och jag tror mig ha ett litet illamående sen igår, men jag litar absolut inte på mig själv, kan helt klart vara inbillning, suck..!😅 håller mig från att testa tidigt än så länge, men har ett gäng tester här hemma som lockar! Får se till helgen, bim beräknad till tisdag... 

• Lavendel94

Hjälp!! Jag tog ett clear blue ultratidigt imorse, det är ett väldigt ljust sträck! Men åh, jag vet inte vad jag ska tro?!!😩 Spöksträck? Inbillar vi oss? Vad tror och ser ni?
    Rfsu testa tidigt visade ingenting... men har fler clear blue, bla digitalt med veckoindikator som jag vill testa med imorgon, uppfattat det som att de är bättre/mer korrekta? Idag är det ÄL+10 och bim imorgon, min lutealfas är inte så lång...men förhoppningsvis good enough! 🤞
  • Lavendel94
    Alvedon83, det kanske är vinkeln på bilden? Här är en annan bild 😊 det är väldigt svagt, men ändå har jag fått lite hopp, men inte tagit ut nån lycka i förskott! 🤪
  • Lavendel94

Angående alkohol, jag tror som flera redan skrivit att leva på som vanligt fram till plus, men jag har helt undvikt festdrickandet, det är väl egentligen aldrig hälsosamt 😅, mestadels för att jag tänker att kroppen mår bättre av det. Men ett glas rött till maten vid ett fåtal tillfällen har jag tagit och tror inte det gör nån skada. Koffein däremot, har jag minskat drastiskt! Nu kör vi enbart koffeinfritt.

• Lavendel94

Grattis BeeHappy!!🥰🥰

Gick inte att citera alvedon83!
    Men ja, vi har tagit nya nu på morgonen - började med likadant som igår och blev ett starkare sträck! Så vi vågade oss på det digitala, och vi plussar!!🥹 har varit en känslosam morgon, tror inte riktigt jag har förstått än.. 🙈

Svar på tråden BIM Augusti 2023