Hej igen, jag hoppas att team ledaren får sparken eller åtminstone inte få ha uppdraget som teamledare längre. För själv jobbar hon/ inte ensam med 6 stycken boende, det gissar jag att personen är alldeles för bekväm och smart för att se till att själv slippa....
Som inte tar in vikarier för att spara pengar o ljuger till chefen att det är lugnt..... och så sliter ni häcken av er och dom äldre får uppleva stress istället för att få ha bra livskvalitet.... Dom känner ju av stressen även om man som personal försöker vara lugn trots stressen.
Det är mer förståeligt om en vikarie inte dyker upp, och dom håller på och beordrar in och man får vara själv medan man väntar på den personen. Och då ska man hoppa över allt som inte är primärt. Inte duscha, tvätta, eller städa tex.....
Så gå ihop och berätta för chefen. Ring facket även om du inte är medlem. Du kan säkert få råd o tips ändå.
Men så här får det absolut inte fortsätta....
Du har mitt fulla stöd att det inte är okej som ni har det nu....tvivla inte på dig själv, du har rätt och det här ska inte fortgå.... inte ett enda arbetspass till....
Ring till chefen och berätta om problemet, det är chefen som har högsta ansvaret för säkerheten hos personal o boende och det är chefen som bestämmer över teamledaren.... Så chefen behöver få veta hur teamledaren arbetar, att hon inte sätter in personal utan anser att ni ska vara själva på båda avdelningarna samtidigt....
Vilka risker det innebär behöver du ju knappast nämna för en normal begåvad chef....