Inlägg från: Anonym (The magic number) |Visa alla inlägg
  • Anonym (The magic number)

Både män och kvinnor föredrar jämnåriga sexpartners

Hur är det för dig?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Både män och kvinnor föredrar jämnåriga sexpartners
    Anonym (Det är väl inte en ålder man vill ha!) skrev 2023-06-05 12:43:17 följande:

Varför denna åldersfixering hela tiden?

Man bestämmer väl inte en ålder man blir attraherad av eller vill ha sex med.
    Man är med den man känner sig attraherad av, det är väl inte alltid samma.

Bra fråga. Någon som kan svara på varför?

Aha, jag har sett annat jag.
    Anonym (L) skrev 2023-06-05 12:46:20 följande:

Ålder är bara en siffra och jag blir inte kåt på en siffra utan en kvinna. Hon kan vara 20 eller 55. Spelar ingen roll om det är rätt i övrigt och ömsesidigt intresse finns.

Många skulle inte hålla med där, att det inte spelar nån roll om hon är 20 eller 55.
    Anonym (L) skrev 2023-06-05 13:23:34 följande:
    Och??
    Många skulle hålla med om att det inte spelar roll heller. Alla tycker inte samma.
    Tycker majoriteten att det inte spelar nån roll om hon är 20 eller 55?
    Anonym (L) skrev 2023-06-05 13:29:15 följande:
    Ingen aning och jag tycker inte det är intressant nog för att initiera en statistiskt representativ urvalsundersökning.
    Ok. Ändå så skriver du här. Jag personligen är säker på att de flesta tycker att det spelar roll.
    Anonym (Draktränare) skrev 2023-06-05 23:48:12 följande:

Osar välbekant med åldersfixeringen hos vissa här. Om vi ser till TS barometer visar den faktiskt i skrivande stund på ett resultat. Så långt vill majoriteten av män och kvinnor allra helst träffa en jämnårig partner. Samma målbild gäller för mig men jag kan bli attraherad av 10-15 år yngre killar och av 15-20 år äldre män. 

Normen är 2 års skillnad.
    Anonym (I know it when I feel it) skrev 2023-06-05 23:46:06 följande:

De allra flesta kanske inte har sex utan att andra faktorer spelar in iallafall inte kvinnor. Utan tvekan har yngre oftast attraktivare kroppar eftersom huden är slätare ser mer elastisk ut.

Men lika snygga som yngre kroppar, är äldres intellekt och livserfarenheter attraktiva och  som skapar intressantare människor mer fler lager och nyanser.
    Därför går det inte att säga att yngre automatiskt är mer attraktiva. Det är liksom helheten som gör en människa sexig och attraktiv och framförallt vad som händer i mötet, hur man fungerar ihop och förhåller sig till varann.

Kemi kroppsdofter och hur man samtalar, hur det känns när man tar i varann, igenkänning mm. Sånt går aldrig att förutse eller generalisera så där.

Hindrar inte folk från att generalisera.
Svar på tråden Både män och kvinnor föredrar jämnåriga sexpartners