Inlägg från: Anonym (Ladybug) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ladybug)

Svårt att hantera sonen

Jag har en pojke i samma ålder och upplever inte samma sak som du, även om vissa saker påminner lite om din son.

Min son kan ha svårt att sitta still och är lätt distraherad, men säger man till sköter han sig. Han är jättefin mot sin syster, och även om de bråkar ibland slår han henne aldrig. Han har svårt att komma till ro om kvällen, och tar lång tid på sig att somna, så han kan vara svårväckt, men har börjat lära sig att vakna vid skoldags. Han vill dock gärna sova tillsammans med någon fortfarande, och kommer inte till ro utan att man sitter hos honom (vilket är jobbigt eftersom det kan ta timmar). Han tycker mycket om att bli läst för, och har också börjat sitt lugnt med en egen bok. 

Jag hade nog kontaktat bup och pratat med dem för att ialla fall rådfråga om jag var du.

• Anonym (Ladybug)
    Anonym (Mamma till två) skrev 2023-05-19 22:38:26 följande:

Inte konstigt att BUP är överlastat , en pojke som reagerar helt normalt nör han får för lite uppmärksamhet och stimulans, varför skulle det vara ADHD?

Jag ser inte att någon "skriker" i tråden, gör du? Nu förutsätter jag att barnet får kvalitetstid med vuxna, och att han får idrotta ett par gånger per vecka, eftersom det är steg ett när man har att göra med aktiva och bekräftelsesökande barn. Varför förutsätter du att han INTE får det?
  • Anonym (Ladybug)
    Anonym (Mamma till två) skrev 2023-05-19 22:38:26 följande:

Inte konstigt att BUP är överlastat , en pojke som reagerar helt normalt nör han får för lite uppmärksamhet och stimulans, varför skulle det vara ADHD?

Jag ser inte att någon "skriker" i tråden, gör du? Nu förutsätter jag att barnet får kvalitetstid med vuxna, och att han får idrotta ett par gånger per vecka, eftersom det är steg ett när man har att göra med aktiva och bekräftelsesökande barn. Varför förutsätter du att han INTE får det?
Svar på tråden Svårt att hantera sonen