Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?

Anonym (H) skrev 2023-05-15 11:54:38 följande:
    Nu handlar tråden om att röka på. Om du tycker cigaretter och alkohol är farligt, varför vill du inte kriminalisera det? 
    Det är inget som jag tycker, det ÄR farligt. För all del, kriminalisera det eller legalisera det, men då ska cannabis också vara lagligt, annars är det en otroligt stor dubbelmoral.

Vad anser du själv? Är det bättre att vara ihop med någon som dricker alkohol ofta, än någon som röker på? Vad anser du om att alkohol och cigg är lagligt, medan cannabis inte är det?
  • Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 11:52:37 följande:
    Haha jo det stämmer om du följer den forskning som han drar upp i filmen.. Nu är det uppenbart att du får dina källor ifrån roliga drog positiva ställen på nätet.. Men Huberman är en kille som ägnar sig åt riktig forskning och drar upp all den forskning som finns att komma åt.. 

Så när du säger "Du verkar tro att man blir en hjärnskadad grönsak av att röka på." Då är det enda svaret du behöver, att det säger faktiskt precis all baserad forskning också..

Men du vet säkert bättre, för du har varit 18 och du har testat att röka på...

Nej, det stämmer verkligen inte. Man kan bli lite slö, få lite problem med en viss typ av minnet osv, ja, men det är inget som påverkar ens liv i så hög grad att man blir helt efterbliven som du verkar tro. Bara för att det påverkar till viss del så betyder det inte att man blir helt efterbliven och inte kan fungera normalt i det verkliga livet. Har rökt på mycket i mina dagar, jag har alltid varit helt fungerande och haft bra jobb. 

Svara på min fråga istället. Förklara varför alkohol är bättre. Där har du en drog som är riktigt farlig, det är inte cannabis. Därför ska cannabis vara lagligt. Ingenting du säger eller länkar till visar på att man kan dö av cannabis, för det kan man inte. 

• Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 12:09:46 följande:
    Jasså? Och vem har lurat i dig det? För kollar du på videon vilket drar upp all aktuell forskning så förklarar han precis vilken del utav hjärnan som påverkas och vad den också gör..

Den forskningen säger att den som röker efter en tid droganvänding blir till en grönsak och faktiskt rätt efterbliven.. 

Och det verkar du redan ha märkt av helt själv. Och det kan jag säga att det har jag märkt av jag med, i min egen omgivning jag också.. 

Så ta dina egna erfarenheter och analyser och sen lyssnar du på vad forskning faktiskt säger och sen vet du i vilken riktning det kommer bära iväg för alla dina vänner om du är den som faktiskt lyckas sluta. 

Man kan bli lite seg eftersom det påverkar korttidsminnet, men det här är alltså över en väldigt lång period av rökning där man rökt mycket under en väldigt lång tid. 

Men man blir verkligen inte efterbliven och man tappar inte iq på något sätt, man kan fortfarande arbeta och fungera i det dagliga livet. 

Ökad risk för att utveckla ångest och depression stämmer ja, men det innebär inte att man faktiskt får det. Många använder det mot ångest och depression. 

Det du pratar om handlar om folk som rökt extremt mycket, man blir inte helt efterbliven. Det påverkar till viss del ja, men man blir inte helt efterbliven som du verkar tro. 

Du anar inte hur många i världen som röker och har bra jobb, chefsjobb, och fungerar normalt. Det du säger påverkar till viss del, ja, men man blir inte helt efterbliven på det sätt att man inte kan fungera eller ha ett normalt jobb. Se till exempel inlägg 71.

• Anonym (.)
    Häegertz skrev 2023-05-15 12:06:06 följande:

Jag väntar fortfarande på psykoserna och att schizofrenin ska kicka in medan jag sitter på mitt chefsjobb som jag haft de senaste sex åren.

Den där toleransen borde också öka vilken dag som helst nu. Jag menar, hur länge ska man vänta. Har puffat dagligen i 30 år så det borde komma vilken sekund som helst.

För det är väl inte så att det är bluff och lögn?

Men eller hur!
  • Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 12:19:54 följande:
    Frågan han besvarar är "Vad händer under frekvent påverkning utav cannabis rus." 

Och svaret är: Man blir litegrann som dig. En glappande grönsak. 
    Förklara nu på vilket sätt alkohol är bättre, för det är väl inte så att du tycker att alkohol, som man faktiskt kan dö av, ska vara lagligt? Medan cannabis inte ska vara det. Det du drar upp är inga skäl för att cannabis inte ska vara legaliserat. Det går inte att dö av cannabis i sig, det finns ingenting du länkar till som kan bevisa det. 
  • Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 12:21:40 följande:
    Ditt svar är alltså Capslock. "Ja det stämmer att man kan bli en grönsak. Men inte på riktigt." 

Mitt svar är, jasså inte? Har du ärligt talat aldrig kollat på just den där länken? 
    Bara för att man kan bli seg och det påverkar korttidsminnet till viss del så innebär det inte att man blir helt efterbliven och inte kan ha bra jobb eller fungera i samhället. Det är enbart slutsatser som du drar. Det påverkar till viss del, men inte i en sådan grad att man inte kan fungera. Dessutom måste man ha rökt väldigt mycket under en väldigt lång period. 
  • Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 12:24:04 följande:
    Kolla länken först, så kommer du inse varför det aldrig någonsin kommer att bli lagligt. 
    Men du tycker att alkohol, som faktiskt är farligt, ska vara lagligt? Samtidigt sitter du här och snackar om hur dåligt cannabis är. Vilken enorm dubbelmoral.

Dessutom ignorerar du frågor man ställer. 
  • Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 12:26:51 följande:
    Du erkänner själv att du har sett dom tendenserna som han drar upp i filmen. Detta kom underfull med medans jag berättade det för dig.. 

Så när du säger "man blir lite seg" så är svaret helt riktigt.. Och du kör bilen lite sämre. Tappar bort nyckeln lite oftare.. Blir lite sämre... Och får sämre korttidsminne. Du glömmer oftare vart du är eller vad som händer. 

Det stämmer... 

Och kollar du på länken nu, så förklarar han också anledningen till att det händer. 
    Jag har inte sett några tendenser alls, jag förklara bara att det stämmer till viss del men du överdriver ju något enormt och drar på stora växlar. Man kan fortfarande ha jobb, familj och allt annat. 

Det är inget som påverkar i en sådan hög grad att man inte längre kan fungera i det vanliga livet eller köra bil, det är enbart dina korkade slutsatser.

Svara på mina frågor istället för att leka smart, det enda du kan säga är dubbelmoral och fortfarande, man kan inte dö av att röka på, det kan man däremot av alkohol. 
  • Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 12:28:49 följande:

Du har alltså själv märkt att folk blir trögare av det. Men sen säger du att det inte är pga dom anledningarna som det händer.. 

Så du menar alltså att anledningarna du säger är skäl nog att inte legalisera det, trots att man inte kan dö av cannabis? Varför ska då alkohol och tobak vara lagligt, eller tycker du att det heller inte ska vara det?
  • Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 12:36:21 följande:
    Det har du ju visst det. Det är du som sitter och säger att man blir lite seg för att det påverkar korttidsminnet.

Och det stämmer.. 

Och det är för att det påverkar det prefrontala cortex. 

Vilket även påverkar dina reflexer, så du ska inte få köra bil heller om du röker. 

Var säger jag att det är för att jag själv har blivit det? Jag sa att det stämmer till viss del, men du överdriver och försöker få det till att man blir helt efterbliven. 

Klart man kan köra bil, inte medan man är hög dock. Men det får man ju inte om man har druckit heller. 

Den som är trög här verkar ju vara du, eftersom du inte kan svara på en enda fråga man ställer, eftersom du inte har några argument och inser själv att du är dubbelmoral.

Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?