Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?
Vad anser du själv? Är det bättre att vara ihop med någon som dricker alkohol ofta, än någon som röker på? Vad anser du om att alkohol och cigg är lagligt, medan cannabis inte är det?
Nej, det stämmer verkligen inte. Man kan bli lite slö, få lite problem med en viss typ av minnet osv, ja, men det är inget som påverkar ens liv i så hög grad att man blir helt efterbliven som du verkar tro. Bara för att det påverkar till viss del så betyder det inte att man blir helt efterbliven och inte kan fungera normalt i det verkliga livet. Har rökt på mycket i mina dagar, jag har alltid varit helt fungerande och haft bra jobb.
Svara på min fråga istället. Förklara varför alkohol är bättre. Där har du en drog som är riktigt farlig, det är inte cannabis. Därför ska cannabis vara lagligt. Ingenting du säger eller länkar till visar på att man kan dö av cannabis, för det kan man inte.
Man kan bli lite seg eftersom det påverkar korttidsminnet, men det här är alltså över en väldigt lång period av rökning där man rökt mycket under en väldigt lång tid.
Men man blir verkligen inte efterbliven och man tappar inte iq på något sätt, man kan fortfarande arbeta och fungera i det dagliga livet.
Ökad risk för att utveckla ångest och depression stämmer ja, men det innebär inte att man faktiskt får det. Många använder det mot ångest och depression.
Det du pratar om handlar om folk som rökt extremt mycket, man blir inte helt efterbliven. Det påverkar till viss del ja, men man blir inte helt efterbliven som du verkar tro.
Du anar inte hur många i världen som röker och har bra jobb, chefsjobb, och fungerar normalt. Det du säger påverkar till viss del, ja, men man blir inte helt efterbliven på det sätt att man inte kan fungera eller ha ett normalt jobb. Se till exempel inlägg 71.
Jag väntar fortfarande på psykoserna och att schizofrenin ska kicka in medan jag sitter på mitt chefsjobb som jag haft de senaste sex åren.
Den där toleransen borde också öka vilken dag som helst nu. Jag menar, hur länge ska man vänta. Har puffat dagligen i 30 år så det borde komma vilken sekund som helst.
För det är väl inte så att det är bluff och lögn?
Du har alltså själv märkt att folk blir trögare av det. Men sen säger du att det inte är pga dom anledningarna som det händer..
Var säger jag att det är för att jag själv har blivit det? Jag sa att det stämmer till viss del, men du överdriver och försöker få det till att man blir helt efterbliven.
Klart man kan köra bil, inte medan man är hög dock. Men det får man ju inte om man har druckit heller.
Den som är trög här verkar ju vara du, eftersom du inte kan svara på en enda fråga man ställer, eftersom du inte har några argument och inser själv att du är dubbelmoral.