• liiisaa89

Tidiga symtom?

Hej det finns säkert redan en sånhär tråd men jag behöver skriva av mig.. 

Har haft oskyddat sex med min sambo 1/5, han kom inte i mig. Men vem vet om någon försats har tagit sig in? Jag har räknat ut att jag hade ägglossning exakt den dagen.. 
    Efter det så har jag fått stick då och då i livmoder /äggstockar ibland har jag molande värk och speciellt på kvällen. Jag känner mig hängig, nästan sjuk men har inte feber eller någon känsla av förkylning. 
    Ska ha mens runt den 15e.jag ligger på ca 32 dagar i min cykel. Det jag undrar är hur stor är chansen att det kan ha tagit sig av en försats? Är det någon som varit med om det? Jag tycker det är för tidigt att testa så jag vill bara bolla lite tankar med er som varit med om liknande oavsett utånf positivt eller negativt <3

• Svar på tråden Tidiga symtom?
  • svansmamman

Jag har blivit gravid utan att min sambo kommit i mig, så det är klart att det händer. Hur vanligt det är blir såklart en omöjlig fråga att besvara då det inte direkt finns någon statistik att luta sig tillbaka mot men rent generellt kan man nog säga att sannolikheten är rätt liten. Det är mycket som ska klaffa för att man ska bli gravid. Sen är det långtifrån säkert att du verkligen hade ägglossning när du tror med tanke på att det låter som att du läst dig till det i en app (och alltså inte tempat eller testat med äl-stickor). 

Om det är till någon tröst har jag känt stickningar/ilningar, likt det du beskriver, efter ägglossning utan att vara gravid. Så förmodligen är det ingen fara. Jag håller tummarna! 

• svansmamman

Jag har blivit gravid utan att min sambo kommit i mig, så det är klart att det händer. Hur vanligt det är blir såklart en omöjlig fråga att besvara då det inte direkt finns någon statistik att luta sig tillbaka mot men rent generellt kan man nog säga att sannolikheten är rätt liten. Det är mycket som ska klaffa för att man ska bli gravid. Sen är det långtifrån säkert att du verkligen hade ägglossning när du tror med tanke på att det låter som att du läst dig till det i en app (och alltså inte tempat eller testat med äl-stickor). 

Om det är till någon tröst har jag känt stickningar/ilningar, likt det du beskriver, efter ägglossning utan att vara gravid. Så förmodligen är det ingen fara. Jag håller tummarna! 

• liiisaa89
    svansmamman skrev 2023-05-12 07:27:51 följande:

Tack för att du tog dig tid att svara! :) 
Svar på tråden Tidiga symtom?