• Ocdmänniska

Maken nojjar över barnens kläder

Kontra med att dom kan bli för varma också? Och dö på de viset. 
    Nej men annars tänker jag att terapi för mannen så han får hjälp att hantera ångettankarna. 

• Ocdmänniska
    Anonym (Hjälp) skrev 2023-05-10 15:15:39 följande:
    Han behöver även hjälp och verktyg för att kunna bryta med sin mamma. Det är hon som sätter igång allting.
    Betyder inte att han behöver bryta med sin mamma för det. Dock genom terapi kan han lära sig att inte bli påverkad av det hon säger 
  • Ocdmänniska
    Lönnsirap skrev 2023-05-13 07:24:41 följande:
    Anonym (S) skrev 2023-05-12 11:43:20 följande:
    Om de levde som de lär... Nej, hon pratar "hälsa" medan hon röker som en skorsten och dricken som en svamp. Säger att barnen måste tricka grönt te med honungför att bli av med slaggprodukter... själv ricker hon aldrig te. Det är dårskap och jag har försökt få maken att förstå det men det är svårt när han blivit indoktrinerad sedan barnsben.  Det är lixom nästan religiöst och heligt. Man får inte ifågasätta.

Jag tycker det låter som att du backar från ditt eget ansvar i situationen. Du kan ju inte låta dina barn fara illa för att du inte "får ifrågasätta"

Hör du inte hur knasigt du själv tänker. Sluta upp med att skylla på nån annan och klä på dina barn lagom.

Har du inte en egen känsla för när det hela går för långt? Det är DU som får rädda dina egna barn!
    Håller med 
Svar på tråden Maken nojjar över barnens kläder