• Nymphadora

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Hej!

Jag gjorde ET i torsdags 27/4 med ett 2-dagars från vår andra IVF-behandling. Vi fick 6 ägg denna gången, 5 som befruktades och 4 som hade fortsatt dela sig fint till dag 2. Är inne på ruvardag 4 idag och har också testdag 12/5! Följs gärna åt. Glad

Vad fint att ni fått så många embryon! Jag tänker mig att det ändå kan ingjuta visst lugn även om man såklart hoppas allt man kan på att det man fått ska fästa.

Vi vet inte än om vi fått några till frysen denna omgång men jag håller alla tummar jag har för att brevet som dimper ner så småningom säger att något av de kvarvarande 3 har gått att frysa. Första IVF-försöket fick vi bara en blastocyst på 10 ägg och den bestämde de sig för att frysa då jag hade lite vätska i magen. Tyvärr tog det sig inte den gången.

Men du fick sätta in trots risken för överstimulering? Har du känt av stimuleringen mycket?
  • Nymphadora

Härligt att ni fått så fint bemötande från nya kliniken. Man har hört ganska mycket gott om Danmark tycker jag. Jag är dock superimponerad av alla som åker långa resor fram och tillbaka för en behandling. Jag som tycker att det är rätt stökigt att bara ta sig till kliniken i samma stad som jag jobbar i! 😅

Det låter som att ni du har bra koll på symtomen. Skönt att det går åt rätt håll än så länge. 

Vi gjorde också äggplocket i tisdags. Eftersom vi inte hade så många äggblåsor denna gången så visste vi i princip från början att det skulle bli återföring på torsdagen om bara något  befruktades. Vi hade bara 50% befruktningsgrad förra gången så de gjorde ICSI denna gången för att se om det skulle fungera bättre och det verkar det ha gjort. 😊 

Kommer du att tjuvtesta något tror du eller tänker du försöka vänta till testdagen? 

• Nymphadora

Aha. Två resor känns ändå överkomligt från GBG. Vad bra att man kan köra ultraljuden på distans! Jag har typ sett 4 resor framför mig för varje behandling. 😄 Ibland vet jag inte vad som är bäst - att bli lite distraherad av det praktiska eller att få hänge sig åt det som händer i kropp och knopp under behandlingen. 

Det kändes iaf skönt för mig att få göra något annorlunda jämfört med första försöket. Min sambo är inte helt bekväm med att hjälpa det ännu mer på traven men tyckte ändå att det var ok när vi inte fick ut så många ägg. Vi fick också ett mycket bättre utfall på befruktningen 80% jämfört med 50% så det känns som rätt beslut för oss. Håller med om att det låter lite ovanligt med ICSI med donerade spermier redan på ett första försök. Men det är ju en del som känns lite luddigt och svårförklarat i den här resan så det kanske är ett av IVF-mysterierna bara.

Tålamodet sätts verkligen på prov! 11 dagar efter plock känns ändå som en rimlig väntetid tycker jag. 😅 Tror att jag testade runt dag 11 med min blasto förra gången men det var i naturlig cykel eftersom den var fryst så då var jag 100% säker på att jag skulle få min mens innan testdagen om det inte fungerade så jag tänkte lite som du nu att jag ville få en hint innan mensen dök upp.

Nu vet jag inte riktigt hur jag ska tänka med tanke på Lutinus-tabletterna som jag har förstått kan göra att mensen blir lite sen. I övrigt verkar min kropp inte bry sig om cykeln varit stimulerad eller inte utan mensen kommer som en klocka ändå.. Ibland vet jag inte som det är en blessing eller en curse heller. Jag har än så länge hållt mig ifrån att köpa några fler test än det digitala jag tänkt spara till testdag om mensen inte kommit då. Så om jag kan hålla mig från köpsuget så kanske jag försöker mig på att inte tjuvtesta den här gången.

Att biverkningarna från Lutinus nästa är exakt samma som vid graviditet är ju så typiskt. Men lite livmoderkänningar kan nog ändå vara ett bra tecken! Jag har hittills haft absolut noll känningar i livmodern men har haft spända och ömma bröst ända sedan innan äggplock och det ger liksom inte med sig. Kan ju iofs också vara biverkning.. 🙄

Förlåt för "wall of text"! Hade tydligen mycket att skriva av mig idag. 🙈

• Nymphadora

Hur mår du? Blev det något tjuvtest igår?

Här har det inte testats ännu och jag tror att jag kommer låta bli. Har haft molvärk av och till sedan i torsdags (dag 7) och när jag tittar på mina anteckningar från mitt FET i november så är det samma symptom vid samma dag som senast. Det känns därför inte speciellt hoppfullt och lite onödigt att använda ett dyrt digitalt test om mensen ändå kommer som vanligt. Jag har beräknad mens imorgon och den brukar vara ganska punktlig så den kommer nog imorgon eller på tisdag senast.

Hoppas att det känns mer hoppfullt för dig eller er andra som ruvar och läser! ❤

• Nymphadora
    ejfrdn skrev 2023-05-07 12:02:34 följande:

Hej på er!
    Jag ska förhoppningsvis ruva nu i maj. Genomgår min första IVF och ska göra äggplock imorgon:)

Hej och välkommen!
    Jag hoppas att äggplocket går bra för dig! Hur har stimuleringen varit? Har du fått många blåsor?
    Olivia91 skrev 2023-05-07 15:03:58 följande:

Åh va roligt att hitta denna tråden! ska läsa igenom vad alla skrivit :) jag satte in fryst embryo igår och har testdag den 18 maj! Jag plockade ut 23 ägg i februari därav 9 blev befraktade och totalt 4 överlevde, jag blev lite överstimulerad så fått vänta med att sätta in, men igår så blev de insättning :)

Kul att du har hittat hit!
    Det går mycket tid ibland till bara väntan i IVF-karusellen. Jag blev också lite överstimulerad första gången och fick vänta på insättning. Lyckades sedan pricka in exakt den dagen kliniken var stängd för utbildning så det blev ytterligare en månad senare. Sen tog det sig inte och så fick vi börja om från början.

Skönt att du äntligen fått komma till insättning! Vad det en 5-dagars blastocyst du fick sätta in? Det låter så skönt att ha några i frysen också.
  • Nymphadora
    Dahliaflower skrev 2023-05-07 16:08:51 följande:

Hej alla! 
    Vi är inne på vår 5 ivf nu. Första gången privat, livio kungsholmen 😊 

Jag fick tillbaka ett 2 dagars i fredags 5/5 och har testdag 21/5. 

Kul att hitta fler som ruvar 😁

Välkommen hit! Visst känns det lite mer uthärdligt med ruvartiden när man är fler som är i samma sits?

Håller tummarna för att det är er tur denna gång! Är det stor skillnad mellan Landsting och privat tycker du?
  • Nymphadora
    Olivia91 skrev 2023-05-07 17:38:46 följande:

Så typiakt när de blir så, hände samma för mig det var julstängt Så fick vänta med att komma igång, sedan kom påsken och få va de precis på håret att ja lyckades få en tid, men när jag väl fick en tid för insättning så fick jag feber förra månaden, så är så glad att det blev av igår! det var 5 dagars blatsocyst som sattes in. Men va spännande då ska du testa dig den 12e, hur känns de ? Jag övettänker Lite för mycket då jag typ la mig i soffan med en duns etc etc😂 så Grubblar man på om de kan orsaka något men man får vänta och hålla ut till test dag!❤️

Vilken otur för dig att bli sjuk precis vid insättning! Hoppas det tar sig nu när det äntligen blev din tur. 🤞 

Vad jag har förstått så är embryot väl skyddat där inne då det är säkert ingen fara att ?dunsa ner i soffan?. 😅 Men jag förstår att det är lätt att tänka tanken att det kan hända något! 

Jag har haft lite kramp i magen, som lättare mensvärk, som har kommit ett par gånger om dagen sedan dag 7. Dag 10 är precis slut nu. Enligt min vanliga cykel ska jag få mens imorgon så är supernervös att mensvärken ska dra igång på riktigt! Men har fortfarande ett litet hopp om att den inte ska komma. ❤️

• Nymphadora
    Olivia91 skrev 2023-05-07 17:39:39 följande:

Jag hade också jätte problem med insättningen då min livmoder var lite krökt, men efter många om och men gick de tillslut! hur gick de för er ?:)

En till här med lite struliga insättningar. Har något typ av hack eller vinkel mellan livmoderhalstappen och livmodern. Första insättningen blev ganska klurig och gjorde ont så nästa gång spände jag mig och då blev det också svårt igen även fast de hade bättre koll på hur de skulle göra.

Så svårt att slappna av tycker jag! Men skönt att det har gått till slut båda gångerna. 

• Nymphadora
    Lisastankar skrev 2023-05-07 20:08:25 följande:

Första gången för mig! Frågade inte varför tvådagars. De som inte sattes in odlas vidare till 5-6 dagar för att frysas in om de klarar sig tills dess. 

Välkommen hit!

Jag fick också 2-dagars denna gången. På vår klinik beror det, om jag förstått rätt, på hur många ägg som blir befruktade. Om man får många befruktade ägg, minst 5-6 st, så odlar de gärna alla till blastocyst för att se vilket som blir bäst. Om man inte får så många så kan de välja ut det som ser bäst ut redan dag 2 och sätta in det och sen odlas resterande vidare för att ev kunna frysas in. 

Lycka till med ruvningen nu! ❤️

• Nymphadora
    Anonym (Emma) skrev 2023-05-07 19:57:40 följande:

Jag och min sambo håller på med vårt första IVF försök. Vi gjorde äggplock 19 april, jag hade 26 äggblåsor på sista ultraljudet, men hade ägglossat lite för tidigt så de fick bara ut 5 ägg. Vi fick en blastocyst som de säger har jättegod kvalite till frysen. De blev totalfrys pga risk för överstimulering. Så nu väntar jag på mensen som borde komma nu i slutet av maj. När mensen kommer ska jag ringa Livio Kungsholmen och planera in FET. Är sååå rädd eftersom vi bara har en blastocyst och annars behöver starta om alltihop från början med sprutor. Rynkar på näsan Får hoppas det är ett guldägg 

Välkommen! 

Åh, vilken otur att ägglossa för tidigt! Det är ju en av alla saker man oroar sig för. Vet man vad det kan berott på? 

Vilken tur att ni fick till en fin blasto till frysen. Förstår helt nervositeten. Vi fick också bara en till frysen första försöket på våra 10 ägg. Håller alla tummar för att er blastocyst ska gå hela vägen! 

• Nymphadora
    ejfrdn skrev 2023-05-07 21:06:20 följande:
    Jag tycker att stimuleringen gått bra. Var på ultraljud i torsdags och då fanns 10 fina blåsor. Nu är jag så jäkla nervös för att jag skulle ha ägglossat innan det är dags för plocket imorgon. Hoppas sååå att de ska få ut några bra ägg!
    10 blåser låter riktigt bra. Lycka till med plocket idag! ❤️🤞
  • Nymphadora
    CC1988 skrev 2023-05-08 08:20:37 följande:

Hej!

Är just nu på rd 10 med 2-dagars. Fjärde IVF-försöket och har aldrig fått något till frys. Har haft mer symptom denna ruvarperiod än de tidigare tre rundorna men har också fått prova Utrogestan denna gång (hade tidigare Cyclogest) så kan vara att min kropp reagerar mer på dom. Idag har dock de flesta symptom försvunnit och även om jag lovat mig själv att hålla hoppet uppe börjar det bli svårt? Testdag på fredag.

Håller tummar och tår för oss alla 🤞🏻♥️

Hej! 

Vad roligt med ännu en som har testdag nu på fredag! Har du någon känsla för när din mens borde komma om det inte har tagit sig? Symptom som försvinner kan verkligen sätta igång tankarna. Jag hade supersvullna och ömma bröst efter ägglossningssprutan men det har gått över helt och hållet nu.

Håller alla tummar tår för dig också! 🤞❤️

• Nymphadora
    CC1988 skrev 2023-05-08 19:09:01 följande:
    Jag brukar bara ha ca. 10 dagar mellan äl och mens så igår eller i lördags skulle den har kommit. Men även vid tidigare IVF- försök så har inte mensen kommit förrän jag slutat med vaggisarna så sätter inte så mycket hopp till det. Hade dock en typ brun/mörkröd strimma/flytning på trosskyddet innan idag (sorry TMI 😅) och för en sekund tändes hoppet om att det kanske är en nidblödning. Men det var inte alls mycket så kan ju också ha med progesteronet att göra. Blää denna väntan är tortyr!!

hur mår du i övrigt? kommer du testa innan fredag? 😀

Ah, de kan påverka så mycket alltså! Jag får revidera mina förhoppningar lite känner jag. 😅 Svårt att veta ibland om man ska bli hoppfull eller nedstämd av vissa symptom! Och att progesteronet kan ge alla symptom som en tidig graviditet är verkligen tortyr! 

Jag mår ganska bra idag. Har haft lite molvärk som kommit lite då och då ända sedan dag 7 (dag 11 idag). Var helt säker igår på att mensen skulle komma som ett brev på posten idag men den lyser fortfarande med sin frånvaro. Så hoppet finns kvar än så länge men om Lutinuset kan skjuta på mensen i flera dagar så kan väl allt fortfarande hända.. Jag har inte tänkt att tjuvtesta denna gången. Hur tänker du? 

• Nymphadora

Det skulle kanske kunna vara en liten nidblödning! De känns nästan mytiska tycker jag. Man hör att de förekommer men har typ inte hört om någon som faktiskt har haft en. 😅

För mig har molvärken tilltagit under dagen och kvällen och nu har blödningen precis kommit igång. Känner mig lite tom men orkar inte vara ledsen just nu. Kommer nog ta test imorgon bitti för att vara 100% säker så jag kan ta mina vanliga värktabletter eftersom jag alltid har svår mensvärk. 

Jag hoppas att det går bättre för er andra! ❤️

Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?