• Ellencassandra

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Olivia91 skrev 2023-05-25 14:50:13 följande:
    Jaa försökte de, har hjälpt de andra dagarna att äta ofta men fick panik nu och beställde en pizza , kanske inte alls bra men återstår att se om de funkade ❤️

För mig var det morötter som hjälpte.. men som du fått tips om - äta lite men ofta. Gå på promenader också. 

mitt illamående börjar komma smygande om jag inte ätit på länge. förra grav kom den 5+3 och nu e jag i 4+1. fast hon jag pratade med på ivf kliniken sa att jag var 4+3 så har ingen Aning😂 

• Ellencassandra

Funkade inte å citera nu.. men olivia91 va jobbigt å spy 😢 det har jag klarat mig ifrån. Men får se denna graviditet.. bra att du ringde barnmorskan och rådfråga :)

har ni skrivit in er på mvc? Tänker att jag ska vänta till nästa vecka. 

mår bra på fm men mot eftermiddagen känner jag mig dålig. Väldigt yr, hängig å huvudvärk. slutar för dagen nu så ser fram emot fredagsmys!

• Ellencassandra
    aminabe skrev 2023-05-26 15:58:46 följande:
    Härligt att du har fått må bra, hoppas det blir samma denna gången. Jag har inte skrivit in mig ännu, fanns bara tre dagar att välja på nästa vecka men inget därefter och tycker det känns i det tidigaste laget. Så tänker att jag kollar nästa vecka om det kommer någon tid till veckan därefter. Jag ska till kirurgimottagningen och kolla ett ljumskbråck jag fick förra graviditeten också, förhoppningsvis kan op vänta till efter så rent krasst kanske jag skulle skriva in mig redan. Hm. 
    nä alltså mått bra har jag inte gjort. Slapp spy, men var konstant bakfull och kände mig spyfärdig i fyra månader 😅 ja men vill typ må illa så man känner sig gravid xD 

jaså okej! hoppas allt går bra! men du hade ett barn sen tidigare? :) 
  • Ellencassandra
    Olivia91 skrev 2023-05-28 20:32:22 följande:

Hur mår ni ?

Heej! har senaste dagarna börjat må väldigt illa i perioder. imorse efter att jag druckit mitt älskade kaffe så ville jag spy. gjorde inte det men nu har jag tappat suget för kaffe precis som förra grav.. har också ibland jääätte ont i brösten. Spänner såå mycket.. å trött. Å dåligt humör haha. Som går ut över sambon 😅 Men annars så😂👌🏻 
    hur mår du själv? Har du spytt mer? 
  • Ellencassandra
    Olivia91 skrev 2023-05-29 16:30:27 följande:
    Hahaha men åh nej, har du fått någon annan craving?Jag har mått piss och kännt mig instängd i min egen kropp pågrund av de hemska illamåendet, men fick idag utskrivet lergiga samt satt armband mot Illamående och har nu kunnat äta min första måltid på 5 dagar!! ❤️ Annars så flyter de på haft en hel del smärtsamma menssmärtor som ja hade innan med men nu mkt värre å mer ihållande , inatt höll de nog i sig i 20 min, men ja de ska väl inte va lätt för oss kvinnor😂 tränar du och så Nu? eller är ute och promenerar ?😊
    Nä det har jag inte haha! men kunde dricka kaffe idag.. idag har jag knappt känt av nå symtom.. minns att det kom å gick förra grav också men det e så jobbigt för då funderar man om det gått åt skogen å om man inbillat sig att man mått illa förut.. 

gud så jobbigt ☹️ låter fruktansvärt! men skönt att lergiga hjälper så du får i dig mat😄❤️ 
    jag promenerar mest nu, men gillar pilates å yoga så ska försöka börja med det igen. Varit lite feg efter återföringen 😆 vet att det inte e nån fara med å träna men ändå.. tränar du? ☺️ 
  • Ellencassandra
    Olivia91 skrev 2023-06-01 22:09:23 följande:

Jag mår så extremt illa och kräker ofta 😭 lergigan fungerade bara två dagar nu fungerar ingenting, någon mer ??

Men usch låter helt fruktansvärt ☹️ får du i dig nåt å äta? Har tyvärr inga bra tips 😢 
    jag mår illa på morgonen när jag vaknar.. å yr. Men ändå hanterbart. När jag läste hur jag mådde i förra grav så började det ungefär såhär då också å så var det som värst mellan v 7-v-14 typ.. 😴
  • Ellencassandra

Verkar som vi alla mår rätt illa nu. Jag får kväljningar av bara tanken på mat. Igår stekte min sambo kyckling och jag höll på å spy. kan typ bara tänka mig å äta morötter eller äpplen just nu. jobbigt är också att jag måste ha tandskenor varje natt (har haft sån här osynlig tandställning) så hur ska jag klara det?? Hemskt.. 

• Ellencassandra

Funkar inte att citera men aminabe vad jobbigt! det e jätte jobbigt å må illa alltså. vad jobbar du med? Kan du jobba hemifrån? Jag jobbar inom vården och sjukskrev mig faktiskt nu några dagar för e så trött å mår illa. Kan inte ens gå å handla för får kväljningar av all mat.. 

olivia91 jag har inte ont i livmodern just nu.. men är ju vanligt att man har det och får kramper osv. Hoppas du mår bättre snart! 

• Ellencassandra
    Olivia91 skrev 2023-06-08 14:02:33 följande:

JAG HAR ENÄGGSTVILLINGAR I MAGEN !!! Inte konstigt jag mår skit ligger inlagd me dropp mu 😂❤️

Haha är det sant??? Men gud! Grattis!! Vad häftigt! Ta hand om dig ❤️
  • Ellencassandra
    Olivia91 skrev 2023-06-09 08:22:50 följande:
    Visste inte att de ens gick typ?? Visste du de? Är ju något högre chans vid ivf verkar de som , men dock räckas de som en högriskgraviditet så är ju lite läskigt 

Har hört om det men verkar ju väldigt ovanligt! Undra varför det är en högre chans vid ivf.. gjorde du en färsk eller frys återföring? så sjukt 😅 hur känns det? 

hade du barn sen innan? 

• Ellencassandra
    Olivia91 skrev 2023-06-09 12:13:45 följande:
    jag vet inte men ja, blir så nojig när man läser om alla risker med enäggstvillingar men nu är de ju va de är❤️ Satte in en 5 dagars frys:) har inga andra barn å detta va första ivf försöket och första insättningen, de är blandade känslor är jätte tacksam men vill allt ska gå bra bara ❤️
    Åh wow! Coolt ändå hur det kan bli så! Förstår verkligen.. det är ju en stor grej. Vi får verkligen hoppas att allt går toppen bra med dom små❤️ hur mår du, spyr du fortfarande? 
  • Ellencassandra
    SierraLeone skrev 2023-08-15 15:32:15 följande:

Jag är i vecka 17 nu och har haft en ganska brutal start från vecka 8 till vecka 14 med mycket illamående, trötthet, orkeslöshet, förstoppning och nästan sjukdomskänsla skulle man kunna kalla det.  Nu från vecka 15 har jag mått väldigt bra så det känns som att jag fått livet åter! Allt såg bra ut på KUB och vi fick 1:20 000 så det är ju helt fantastiskt eftersom jag trots allt är över 35 år! 

Åh samma här! Låter exakt som mig faktiskt haha. Fast började i vecka 6 å avtog i v15 typ. 
    så skönt när man får må bra! När är du beräknad? Måste va ganska lika mellan oss :) 
    vad skönt att höra! 😍

• Ellencassandra

Olivia! Hur går det med tvillingarna? 😊 
    här är det bra.. eller det är tungt och har ont men annars så. Varit sjukskriven på heltid sen typ v25. Nu är jag i vecka 32 :) 

Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?