• Olivia91

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

aminabe skrev 2023-05-17 06:37:37 följande:
    För mig var det inte konstant när jag var gravid med min dotter. Det kom och gick en hel del. När är det ultraljud?
    Aha ja, mitt kommer och går, tog ju positivt test i måndags men har ju test dag imon, är livrädd mensen ska komma som ett brev på posten men de borde den ju inte göra så länge de inte är missfall, har aldrig varit gravid innan så allt är helt nytt, har inte fått tid för ultraljud än dom ville jag skulle anmäla imon på testdagens istället för då jag plussade i måndags så får väl en tid efter jag skickat in imon! :)
  • Olivia91
    Ellencassandra skrev 2023-05-17 09:20:08 följande:

Heej! Jag hoppar gärna in här! syskonförsök. Vår dotter är snart 4 år som blev till efter 4 insättningar. Nu kände vi oss redo att använda oss av våra frysta embryon. är på rd 6 med en två dagars. Hade glömt hur jobbigt det är
    med ruvandet och lutinus.. 
    vårt embryo hade 4 celler vid nedfrysning men några timmar efter upptining så var det 6 celler.. embyrologen sa att den såg fin ut men läser man på familjeliv så är det optimala 4 celler.. den får inte dela sig för snabbt.. så har inte så höga förhoppningar :( 
    men kul å följas åt :D 

Håller verkligen tummarna för dig/er!! ❤️
  • Olivia91
    Olivia91 skrev 2023-05-17 15:05:36 följande:
    Aha ja, mitt kommer och går, tog ju positivt test i måndags men har ju test dag imon, är livrädd mensen ska komma som ett brev på posten men de borde den ju inte göra så länge de inte är missfall, har aldrig varit gravid innan så allt är helt nytt, har inte fått tid för ultraljud än dom ville jag skulle anmäla imon på testdagens istället för då jag plussade i måndags så får väl en tid efter jag skickat in imon! :)
    Hur ont har ni haft i magen mitt har varit jätte olika men just nu har ja rätt ont i livmodern , som en tung känsla för nästan lite ont att gå , har ni med haft så? Den poff så är de borta och så har de hållt på så.. erfarenhet någon?❤️
  • Olivia91

Jag plussade i måndags men kände redan en vecka innan plus smärta i livmoden och mer flytningar, idag har jag kännt av lite illamående från och till, hoppas ni som har test dag framför er kommer plussa❤️ Jag känner dock ingenting i brösten än! 

• Olivia91

det är 14 dagar sen dom satte in en 5 dagars på mig och är Alltså i kalender vecka 4 + 1 och har igår litegran men idag på morgonen vaknat jätte illamående, knaprat kex som de stod man skulle göra men hjälpte inte😂 någon mer som också börjat få sånna symtom ?❤️

• Olivia91
    SierraLeone skrev 2023-05-20 07:23:58 följande:

Tog precis graviditettest och det visade positivt! Helt galet, första gången jag är gravid 😃

ÅH stort grattis!!!! Förta gången för mig också!🥰🥰🥰
  • Olivia91
    SierraLeone skrev 2023-05-20 10:19:50 följande:
    Tack  // Hjärta du och jag har ju haft samma symptom med mensvärk så det är kul att båda visade sig vara gravida Glad
    Jaa eller hur!! Hur är de med din mensvärk nu? Min kommer och går vissa dagar värre än andra men ikväll har ja haft så ont i äggstockarna och igår i livmodern så ja, sen va de typ förgår hade ja inte ont någoting, hur är de för dig?❤️
  • Olivia91
    Anonym (IdaPetra91) skrev 2023-05-20 21:23:45 följande:

Spännande tråd!
    Jag hoppar in här!

Hade återföring igår (19/5) med ett 2-dagars.
    Fick ut 7 ägg, varav 6st var mogna och 3st befruktade.
    Får svar nästa vecka om resterande 2 ägg klarade sig för frys eller inte.

Testdag 5/6 så nu är det en evig väntan 🙂
    svullen och öm, lite trött men annars mår jag bra.

Kul att så många plussat! Det ger hopp 🙂

Men åh spännande! Håller tummarna att de lyckas för er!!  Jag var också svullen och öm som första symtom, brösten och må illa kom nu typ igår, trodde typ inte ont i magen var ett alternativ men de va de första och svullnaden ska vi inte tala om😂😂 ser höggravid ut 😂
  • Olivia91
    SierraLeone skrev 2023-05-21 08:51:17 följande:
    Ibland kan det gå timmar utan att jag känner något för att sedan få dova till värre mensvärk. Jag har precis som du, där det ibland känns som att det kommer från äggstockarna men ibland kommer värken i hela livmodern. Förhoppningsvis blir det mindre av detta med tiden för oss när vi är längre in i graviditeten ❤️ 
    Jaa då har vi exakt samma 😂❤️ Men har du något illamående ? Jag mådde så illa igår och förväntade mig samma nu när ja vaknade men ingenting ? Va kan de betyda?
  • Olivia91
    Ellencassandra skrev 2023-05-21 10:59:01 följande:
    När jag var gravid i början så kom illamåendet typ varannan dag. Var jätte orolig när jag inte mådde illa.. men är normalt att det kommer och går.. för det gick ju bra :) 
    Okej vad bra att iag inte är ensam om de då, känner mig lite illamående nu igen men Nu får man ju å känner efter hela tiden, vill bara de ska bli v 12 nu eller åtminstone V8 så man får gå på ultraljud! När ska ni på ultraljud ? Vilken vecka ?🥰 jag har inte fått en tid än men de sa v 8 i tele 
Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?