• Dahliaflower

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Hej alla! 
    Vi är inne på vår 5 ivf nu. Första gången privat, livio kungsholmen 😊 

Jag fick tillbaka ett 2 dagars i fredags 5/5 och har testdag 21/5. 

Kul att hitta fler som ruvar 😁

• Dahliaflower
    Nymphadora skrev 2023-05-07 16:36:03 följande:
    Välkommen hit! Visst känns det lite mer uthärdligt med ruvartiden när man är fler som är i samma sits?

Håller tummarna för att det är er tur denna gång! Är det stor skillnad mellan Landsting och privat tycker du?
    Jo det känns skönt att veta att man inte är helt ensam 😊 
    Ja privat vågade testa en ny medicin. Men annars inte mycket, eller de verkar såklart ha bättre labb också.
  • Dahliaflower
    Olivia91 skrev 2023-05-07 17:39:39 följande:

Jag hade också jätte problem med insättningen då min livmoder var lite krökt, men efter många om och men gick de tillslut! hur gick de för er ?:)

Jag har också en krokiga eller sne livmoder. Min första återföring var hemsk! Men har gått bättre de andra gångerna 😊
  • Dahliaflower
    Olivia91 skrev 2023-05-07 19:37:24 följande:

Åh va spännande är de flesta gången för dig? Varför satte dom in ett två dagars ? Jag satte in 5 dagars igår men har dålig koll på skillnaden 😂

Vissa kliniker tar alltid 5 dagars, andra vill helst sätta in vid 2-3 dagar då embryon  trivs bättre i livmodern. 
    Ibland så kanske man har många embryon av samma och bra kvalité och då brukar de nästa alltid gå vidare till 5dagars
    Men som tex i mitt fall som fick många men inte så bra kvalité så vågar de nog inte chansa, utan vill ge tillbaka ett, för att det är där embryot trivs bäst och sedan odla vidare resten för frys. 

Hoppas det går att förstå min text 😅
  • Dahliaflower
    Olivia91 skrev 2023-05-08 09:30:12 följande:

Hur svarar man på någons meddelande ?😂 jag får skriva ett nytt varje gång här nere 🙈 jag mår illa idag, är de placebo eller är de fullt möjligt tro? Satte in ett 5 dagars i lördags för två dagar sen❤️

Tryck på kugghjulet och sedan citera 😊 
    Illamåendet kan säkert vara progesteronet du tar. Det brukar ge många gravidsymtom tyvärr. 
  • Dahliaflower
    Olivia91 skrev 2023-05-08 16:36:16 följande:
    Jag tar inget progreston eller någonting kör i naturlig cykel, jag gjorde  äggplock i feb❤️
    Ahh okej, men tror inte Illamåendet kan ha med återföringen att göra? Eller jag är ju ingen expert 😆 
    Men oftast kommer ju inte Illamåendet förrän v4 tror jag. 
    Men du kanske känner av att det har fäst sig annars 😍 
Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?