Hur ställer ni er till att donera era barns organ?
Ja, handen på hjärtat, hur skulle ni göra om det allra värsta inträffade?
Donera eller inte?
Ja, handen på hjärtat, hur skulle ni göra om det allra värsta inträffade?
Donera eller inte?
Solklart ja gällande både oss vuxna och barnen. Nu är de så pass gamla att vi tillsammans pratat om det (spann från 8 till 17 år) och alla förstår principen. Vill man ha får man också vara redo att ge. Äldsta är pepp på att bli blodgivare och anmäla sig till Tobiasregistret så småningom.
Förstår inte hur detta ens kan vara en fråga för folk? När du dör så är du död. Vad spelar det för roll om någon annan får dina organ då? Du själv är ju stendöd och lär inte märka.
Självklart skulle jag det. Jag är själv anmäld till donationsregistret, Tobiasregistret och är blodgivare.
Ja, självklart. Jag ser ingen anledning att inte göra det.
Jag skulle nog känna mig obekväm med det.
Skulle inte kunna göra det, Jag accepterar inte begreppet hjärndöd och det faktum att man drar ur sladden så människor faktiskt dör på pin kiv. Det är mer eller mindre mord i min värld. Att göra så mot mina barn är uteslutet.
Ps: det är allt jag kommer säga och jag lämnar tråden därhän nu.
Jag är kluven, kan jag erkänna.
Har en väldigt ångestfylld inställning för döden, och det är något jag gått i terapi för.
Jag klarar inte av tanken på att döden är något slutgiltigt, och kan inte förlika mig med tanken på att mitt barns organ ska plockas bort. Jag vill att hon/hans kropp ska vara intakt.
Samtidigt så är det ju såklart positivt om något annat barn kan få fördel av mina barns organ, men återigen, det blir så fruktansvärt slutgiltigt, att det av mitt barn blir bara ett skal kvar, som andra plockar delar ur för egen vinning.
Jag är kluven, kan jag erkänna.
Har en väldigt ångestfylld inställning för döden, och det är något jag gått i terapi för.
Jag klarar inte av tanken på att döden är något slutgiltigt, och kan inte förlika mig med tanken på att mitt barns organ ska plockas bort. Jag vill att hon/hans kropp ska vara intakt.
Samtidigt så är det ju såklart positivt om något annat barn kan få fördel av mina barns organ, men återigen, det blir så fruktansvärt slutgiltigt, att det av mitt barn blir bara ett skal kvar, som andra plockar delar ur för egen vinning.