Inlägg från: Anonym (struktur) |Visa alla inlägg
  • Anonym (struktur)

Varför blir jag inte gravid nu när det var så lätt tidigare?

Elio3 skrev 2023-04-13 12:14:19 följande:
    Varför blir jag inte gravid nu när det var så lätt tidigare?

Hej alla fina som kämpar på! Vi har i 9 månader försökt att få till ett syskon utan några som helst framgångar. Trodde aldrig att vi skulle hamna i den här sisten.

Med första barnet blev jag gravid på första försöket. Förra våren blev jag dessutom gravid trots att vi liksom försökte undvika, körde på "säkra perioder" som tydligen inte var så säkra. Men vi blev glada ändå såklart, men det hela slutade med ett tidigt missfall.
    Så efter dessa erfarenheter trodde jag att jag var superfertil, så jag var såklart säker på att jag skulle bli gravid väldigt snabbt, men nej. 

Vad kan ha hänt? Eller är det bara otur, tillfälligheter? Hade jag bara tur första gången?

Jag är 32 år gammal så inte pissgammal heller hehe. Jag har hypotyreos men alla värden är jättefina och har varit det länge. 

Någon som varit med om liknande? Nån som gjort någon förändring och det helt plötsligt bara funkat? Fattar att det inte går trolla men jag börjar liksom bli desperat .. och framförallt ledsen :( 

Använd ägglossningstest, strukturera upp er. Gör ni det?
    Låter som ni försöker på måfå i 9 månader. Det är inte alltid man prickar in äl.
Svar på tråden Varför blir jag inte gravid nu när det var så lätt tidigare?