• Hampus80

Dejt när barnen är hemma?

Kanske en konstig fråga men vad är rätt och vad är fel?
    Jag har ju barnen hemma till 95% av tiden och vill ju kanske träffa någon tjej och känna att jag också lever det mår nog barnen bra av om jag mår bra så mår de bra. 
    nu mår jag självklart inte dåligt men kan var trevligt med vuxet sällskap någon gång. 
    Men jag undrar vad tycker ni kan man bjuda hem en dejt fast man har barnen hemma?
    Svara gärna ärligt även om det blir elakt eller nedlåtande mot mig tror ärlighet vara längst och jag vill ju veta vad ni tycker annars hade jag inte ställt frågan.
    mvh en funderande pappa 🧐

• Svar på tråden Dejt när barnen är hemma?
  • Anonym (Tjej35)

Funderar lite på samma sak.. Har själv tre barn nästan på heltid , yngsta är 1 år och jag ammar fortfarande. Det har precis tagit slut med yngsta barnets pappa., och jag vill ju träffa någon ny nån gång men det känns lite fel., 

Har faktiskt dejtat förut med barnen hemma (när de hade lagt sig) innan jag träffade pappan till yngsta. Men det har varit någon jag har känt sen innan då, inte nån helt ny Tinderdejt eller så .

Så jag vet inte .. ska vi generalisera lite så är ju tjejer ofta ofarliga. Så jag skulle nog säga i ditt fall att det inte är några problem. Men jag som är tjej och dejtar män skulle nog bara ta hem nån när barnen är hemma om det är nån jag har träffat innan. Träffar jag nån för första gången får det nog bli en fika ute eller så när jag har barnvakt. 

• Hampus80

Tack för svar. 
    Ja känner lite så jag me att tjejer oftast inte är muppar som killar/men kan va men man ska aldrig säga aldrig. 
    Nu är mina barn lite äldre 12 och 14 men det är inte alltid bättre med äldre barn de kan reagera på saker utan att visa det och gå och hålla på det och det är inte bra det heller. 
    N kan man tycka att jag kan väl gå ut och träffa dejta när barnen är så stora men så lätt är det inte. 
    I veckodagarna har vi fullt upp för det mesta och även helgerna på dagarna och när man är 12 å 14 så vill man inte bara lämna dem själva en fredag eller lördag kväll. 

• Anonym (Tips)

Det absolut enklaste som singel och förälder är ju att dejta barnens kompisars mammor eller barnens kompisars pappor. Vet häpnadsväckande många som träffats så trots att det låter jäkligt olämpligt.

• Anonym (Lilly)
    Hampus80 skrev 2023-04-03 00:13:54 följande:

Tack för svar. 
    Ja känner lite så jag me att tjejer oftast inte är muppar som killar/men kan va men man ska aldrig säga aldrig. 
    Nu är mina barn lite äldre 12 och 14 men det är inte alltid bättre med äldre barn de kan reagera på saker utan att visa det och gå och hålla på det och det är inte bra det heller. 
    N kan man tycka att jag kan väl gå ut och träffa dejta när barnen är så stora men så lätt är det inte. 
    I veckodagarna har vi fullt upp för det mesta och även helgerna på dagarna och när man är 12 å 14 så vill man inte bara lämna dem själva en fredag eller lördag kväll. 

Men.. om du har så späckat schema, hur ska du då få tid till en tjej? :) 

lösningen iom så stora barn är att ta en dejt på vardagkväll, men inte för länge. Kanske mer fika eller promenad framför lång middag. sen när det känns mer seriöst- styr upp att barnen sover hos kompisar lör- sön.

men du måste frigöra tid till en kvinna om du ska ha någon chans.
  • Anonym (Happily married)

Inte i hemmet i första taget - nej! Dina barn är i den misstänksamma åldern, de tidiga tonåren, då allt vad föräldrar gör är genant eller rentav äckligt. Om nu inte dina barn är osannolikt mogna och förstående...Det går över förstås men då är barnen flygfärdiga.
    Kanske dejten/ dejterna i början kan ske dagtid på lördag söndag som en lunch eller eftermiddagsfika? Då kan du väl lämna barnen ensamma. Hittar du efter några träffar någon som du gillar riktigt mycket får du försiktigt  introducera henne för barnen genom att bjuda på fika eller lunch hemma och se hur dina barn reagerar.

• Anonym (S)

Tror du någon vill dejta dig när du har barnen hemma? Nu var de ju i och för sig lite äldre men skulle kännas konstigt att kastas in i familjelivet redan på första dejten. Kanske bli avbrutna och så. Hon hinner inte lära känna dig förrän hon får även dina barn på halsen.

• Hampus80
    Anonym (Tips) skrev 2023-04-03 00:24:21 följande:

Det absolut enklaste som singel och förälder är ju att dejta barnens kompisars mammor eller barnens kompisars pappor. Vet häpnadsväckande många som träffats så trots att det låter jäkligt olämpligt.

Ja det låter ju rimligt men har nog ingen där som är singel eller som jag känner att det är värt att förstöra relationen för barnen som det lätt kan bli.
  • Hampus80
    Anonym (Lilly) skrev 2023-04-03 00:25:05 följande:
    Men.. om du har så späckat schema, hur ska du då få tid till en tjej? :) 

lösningen iom så stora barn är att ta en dejt på vardagkväll, men inte för länge. Kanske mer fika eller promenad framför lång middag. sen när det känns mer seriöst- styr upp att barnen sover hos kompisar lör- sön.

men du måste frigöra tid till en kvinna om du ska ha någon chans.

Ja en mycket bra fråga. 
    Men om man träffar någon som känns bra så kan man nog ta sig tid på ett eller annat sätt. 

• Hampus80
    Anonym (S) skrev 2023-04-03 00:30:06 följande:

Tror du någon vill dejta dig när du har barnen hemma? Nu var de ju i och för sig lite äldre men skulle kännas konstigt att kastas in i familjelivet redan på första dejten. Kanske bli avbrutna och så. Hon hinner inte lära känna dig förrän hon får även dina barn på halsen.

Bra svarat. 
    Men en dejt kan vara en middag utan nått annat.
    Jag är inte ute efter att barnen ska få en ny mamma och de vet barnen om. 
    Mer att jag ska få träffa något mer vuxet i livet kanske som en kompis men som till slut blir nått annat men inte en ny mamma. 
    Vet inte om det fick dig att se på det hela på ett annat plan. 
    Men du har en bra input i ditt svar. 

• Anonym (I)
    Absolut INTE. Säger sig själv. 
Svar på tråden Dejt när barnen är hemma?