Inlägg från: Anonym (Vilken soppa!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vilken soppa!)

Kompisens pappa, vilken soppa det blev...

Anonym (Ina) skrev 2023-03-24 09:20:57 följande:

Meeeeen guuuud människa!! Ta dig samman! Vilket magplask detta kommer bli för dig när verkligheten hinner ikapp. 

Utveckla gärna hur du tänker... 
  • Anonym (Vilken soppa!)

Nu har vi setts och pratat, och det var inte alls så att han vill sluta ses utan bara att vi inte skulle ses nu när det var så mycket att reda ut. Han har även bett exfrun att inte ringa mig mer, utan att de ska lösa det dom två. 
    Till råga på allt har det blivit stökigt med hans äldsta barn så han har mycket att tänka på.

Han var så gullig och fin och var tydligt med att han ville ha pausen just för att allt detta inte skulle påverka oss och vår relation negativt. Vi sa att vi skulle ses/höras efter Påsk igen och se då om saker lugnat sig. han bad också om ursäkt för SMS:et.

• Anonym (Vilken soppa!)
    Teresse7 skrev 2023-03-24 09:56:11 följande:

Jag har läst i tråden men inte riktigt uppfattat när du (TS) och din man separerade? Jag tror deg kan vara klokt att du backar nu, för DIN egen vinning i slutändan. Din nya kärlek skickar ett sms till dig och vill ha en paus, vilket är lite fegt enligt mig. Smsa om sånna saker är inte att rekommendera alls, du lämnas som ett frågetecken och får inte ställa dina frågor. 

Han har säkert det rörigt som tusan nu med så låt det vila en stund. Fokusera på dig och barnen. 
    Maila eller smsa INTE hans ex... Hon är för knäckt av allt och du kan inte ta på dig att vara hennes psykolog i detta. Inte din uppgift. 

Med tiden löser sig allt detta, antingen blir det ni när tiden är rätt eller så hittar du nån annan så småningom. Men det är viktigt att man hittar sig själv med. 

Bara mina tankar och alla tycker såklart olika. Gör dig själv lycklig först o främst. 

Vi separerade för ett halvår sedan ungefär. Så tog det några månader innan jag och Johans pappa började träffas. Tror det var efter jullovet nån gång.  
    Tack för kloka råd. Efter vårt samtal imorse så kom vi fram till att höras efter Påsk. Han verkar inte alls vilja bryta upp helt utan bara lösa saker på egen hand, vilket jag förstår. 
  • Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Lollo) skrev 2023-03-24 10:27:55 följande:

Men ni har barn varannan vecka, synkat med varandra. Varför kan ni inte ses innan påsk? Och varför är du så ledsen, lägger du hans ex reaktion mot dig på honom? Är det så här ni startar ert liv tillsamman? Det känns väldigt kladdigt alltihop och inte alls lovande, sorry. Typiskt sånt som händer när man hoppar mellan relationer och inte ger sig tid att avsluta ordentligt.

Han ville lösa allt på egen hand därav sa vi att vi inte skulle ses på ett tag. Jag har Och samma orsak till att jag igår var ledsen, visste inte hur jag skulle tolka det först när han sa paus. Paus kan ju innebära så mycket. Men nu är det utrett och jag tror det är bra att vi tar det lite lugnt, så får han reda ut allt i lugn och ro. Men inser att jag var dålig på att stötta och istället betingade honom med mina känslor.
     Men håller med att det blivit lite väl kaosigt, också därför jag skrev tråden. Ingen bra start men jag hoppas vi kan få det att funka. 

Blir väl lätt när det är mycket känslor inblandade. Här jag jag träffat mitt livs största kärlek och så blir det bara strul :( Är väl också därför jag är ledsen. 
  • Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Varning) skrev 2023-03-24 10:34:32 följande:

Sådana här män brukar ha fler järn i elden. Jag skulle akta mig väldigt noga. Been there done that

Det har jag iof väldigt svårt att tro. Han verkar mest vilja lösa det så bra som möjligt med exet och barnen vilket tyder på att han är en bra person
  • Anonym (Vilken soppa!)
    Teresse7 skrev 2023-03-24 10:54:45 följande:
    Får också en känsla att det är nått lurt i allt detta, kanske inte att han har fler järn I elden nödvändigtvis men kanske att han inte vet vad han vill. Är ju inte alldeles lätt att veta när det är enda stor soppa. Men en man som ber om en paus så pass tidigt i en relation och dessutom tycker att efter påsk kan vi höras igen, låter ju lite knepigt men det har väl sina skäl...
    Eller så är det klokt att lösa allt först. Påsk är inte så fasligt långt bort och dessutom ska jag på resa delar av vår barnfria vecka, och därefter barnvecka igen. 

Det som är "lurt" kanske helt enkelt är att det är en sjukt svår sits för alla inblandade. Han verkar vara väldigt mån om att inte såra sitt ex mer än vad som redan skett. De har varit gifta i 15+ år och han har sagt förut att han fortfarande älskar henne men inte på samma sätt som innan. Givetvis är det fint att han månar om henne men känner mig nog lite åsidosatt med ärligt talat. Men men, är bara att gilla läget nu.

Ångrar att jag skrev den här tråden, Har bara blivit ännu mer förvirrad av allt detta! Känns som att vad jag en gör så blir det värre. Så det är nog smart att låta saken bero ett tag. Kanske även för min del. 
  • Anonym (Vilken soppa!)
    yyyyhej skrev 2023-03-24 11:04:23 följande:
    Skärp dig. Du beter dig som en 12åring. 
    Man gör ju lätt det när man är kär :O. Men håller med, ska sansa mig nu. 
  • Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Det ordnar sig) skrev 2023-03-24 11:21:05 följande:

TS, verkar som att många här inne är avundsjuka på dig och därför bara skriver massa skit. Vi är nog många som innerst inne känner att vi skulle vilja bryta upp och träffa någon ny och bli passionerat förälskad. 

Du låter som en klok kvinna, men att du behöver någon att prata med. När man var ung och kär så pratade man ju hur mycket som helst med sina kompisar om allt. Jag tycker du ska överväga att öppna upp dig för någon kompis så du kan få stöttning och råd från någon som känner dig och som vill dig väl. 

Tack! Får prata mer med min vän som redan vet lite. Men tar så mycket energi att gå igenom allt och det känns som att ens vänner alltid är på ens sida utan att det egentligen är det rätta... Men, det kanske är precis det jag behöver.. 
  • Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Lin) skrev 2023-03-24 11:45:59 följande:

Jag tror inte alls folk som skriver är avundsjuka utan att man som utomstående ser det från flera håll. Här är många människor berörda, inklusive barn. Att mannen vill ta ansvar för sin tidigare familj, sina barn och exfru som uppenbarligen inte mår bra tyder på att han är mer mogen och ansvarsfull än vad ts är. Det enda rätta nu är att göra som mannen ber om. Ta det lugnt, låt saker lugna ner sig, ta hand om era barn. Var lite vuxen helt enkelt. Undrar om detta ens är sant eller om ts berättar en saga för oss. Mitt livs novell.

Du tycker inte det låter lite krångligt och komplicerat att hitta på allt detta?
    Men intressant tolkning :) 
  • Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Lin) skrev 2023-03-24 11:53:16 följande:
    Haha nej inte mer krångligt och komplicerat än att uppleva det i verkligheten faktiskt.
    Sant :P det vore ju lite roligt ändå men nä...
Svar på tråden Kompisens pappa, vilken soppa det blev...