Inlägg från: Anonym (Vilken soppa!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vilken soppa!)

Kompisens pappa, vilken soppa det blev...

Anonym (MnM) skrev 2023-03-23 17:38:22 följande:
    Otroligt tråkigt att läsa, och jag förstår att du är uppriven! Precis som du känt att detta tyngt dig är det säkert ännu mer press för honom som är den som är mitt i smeten med exet. Att han ser att detta blivit ett tumult för både dig och exet är säkert jobbigt för honom och han vet inte hur han ska hantera det på bästa sätt nu, varför han väljer att avvakta lite. Jag tycker dock att det är fult av honom att lämna dig ensam med känslorna på det sättet. Det rätta hade varit att han pratat med dig, personligen eller i vart fall i telefon, och ventilerat sina tankar och känslor kring detta. Har man en relation, oavsett hur djup den är, samtalar man om saker tillsammans och förklarar hur man resonerar - man bestämmer inte själv och lämnar den andre oförmögen att påverka något. Så nej, jag tycker detta är väldigt fult av honom även om jag förstår att allt detta säkerligen är väldigt jobbigt för honom också. 
    Håller Med, han borde tagit det på telefon när vi pratade. Det säger han ju själv också så det blev väl för jobbigt. Hoppas han ringer upp snart, Vill inte jaga så ringde bara en gång. Men vet också att han är med Johan på aktivitet ikväll så det lär iaf dröja till imorgon. Jag är så så ledsen men hoppas Jag missuppfattar det han skriver. 
  • Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Kille) skrev 2023-03-23 18:01:04 följande:

Förälskelse gör att vi ser det positiva men inte det negativa. Men då verkligheten inte bara är positiv så kommer en separation som denna mellan Johan och hans sambo att tvinga fram negativa saker som inte går att undvika. Johan måste ju både bry sig om sitt ex och sina barn då han alltid kommer att ha en relation till dem. Han kommer att träffa sitt ex då och då i vårdnaden om barnen och behöver kunna kommunicera med henne. På det sättet är relationen till henne långsiktigt viktig för honom.

Jag tror man behöver hålla ut i en situation som denna men är man som vi en typ som har svårt att motstå förälskelse blir det väldigt jobbigt. Man behöver hitta sysselsättning och metoder för att härda ut. Inte heller vara för på då det kan göra att han tar avstånd.

ja Det känns som att Hur jag hanterar detta kan vara avgörande. känner att jag borde svara på sms:et Men är rädd ett det ska bli fel. För många ord, för få ord, för "på", för avståndstagande. Känns som att vad jag en svarar så blir det fel. Ska jag bara hålla med och vara stöttande? Eller vänta på att han ringer upp? Känns som att jag måste spela mina kort rätt nu. 

• Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (jury) skrev 2023-03-23 18:25:25 följande:
    Säger inte detta agerande allt om din drömprins. Strunta i att försöka tolka orden i texten, att han skickar budskapet per sms och därefter blir oanträffbar säger allt. Det enda ord du behöver läsa och förstå är det ödesdigra ordet 'paus', som i detta sammanhang betyder att det aldrig kommer att bli er två.

Men kanske lika bra det, eftersom du är inte den enda kvinnan i världen han kan ha affärer med.

Jag tror bara Att det inte var så välplanerat från hans håll. Han skrev i affekt som sagt, efter ett samtal vi haft som blev något för känslosamt. Frågan är vad kan menar med paus. kan Ju betyda att Det Är slut, men även att han Bara behöver tid att tänka. Jag hoppas hopppas hoppas att han ringer efter sin sons aktivet. Men misstänker att det kommer bli för sent. 

Jag har fortfarande inte vågat svara.  Kan jag skriva "Ring gärna sen. Jag förstår att det är jobbigt men vi kan väl prata. Saknar dig!" 

• Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Håll ut) skrev 2023-03-23 18:17:06 följande:
    Alltså jag tycker verkligen inte att du ska spela några kort alls! Var rak och ärlig med hur det känns. Berätta att du är jätteledsen och längtar efter honom! Det viktiga är ju bara att du inte ?klänger och kräver? en massa utan ger honom utrymmet han behöver för att ordna upp allt. Det enda du egentligen ska kräva är att han kommunicerar rakt och öppet med dig. Men ge honom lite tid. Ni kommer säkert höras ordentligt framåt kvällen eller imorgon. Nu har ni ju en sån fin relation, så börja inte sabba den med att spela spel och agera planerat. 

Tack för ditt stöd. Har inte svarat än men hoppas Han ringer tillbaka ikväll. vill inte sätta press. vill finnas där för honom men förstår nu att det blivit för mycket när han fått höra allt från två håll. Har så fatalt misslyckats med att förmedla mitt stöd och såklart bara öst över mina känslor. Så himla dumt av mig! 

• Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (jury) skrev 2023-03-23 18:51:08 följande:
    Ordet paus betyder att man vill göra slut men samtidigt vill få motparten att stå kvar som standby om man skulle ombestäma sig. Kanske han använt samma ord till sin kanske/kanske-inte exfru när dom separerade eftersom hon också verkar tycka att dom bara har en 'paus'.

Så rådet blir, när någon använder ordet ¨paus¨ för att definiera ett förhållande, så se dig om efter utgången och se dig inte tillbaka.
    Åh herregud jag hoppas inte att han har samma tolkning av ordet paus som du har. Jag tänker faktiskt mer att det är ett andrum men jag har inte Varit i jättemånga förhållanden så jag har i ärlighetens namn lite dålig koll. 

tror dock rätt säkert inte det var paus han uttryckte sig mot sin exfru när de separerade. Han köpte ut henne från huset och landstället, de skrev på skilsmässopapper. Det är ganska tydligt avslut Om du frågar mig. 
  • Anonym (Vilken soppa!)

Jag svarade på hans SMS tillslut, kändes konstigt att lämna det han skrivit okommenterat. 

Skrev: "Ring gärna sen. Jag förstår att det är jobbigt men vi kan väl prata. Saknar dig massor. Puss"

Nu återstår att se om han lyfter upp den där jäkla luren. Men nu är bollen hans. Kan inte göra mer nu känner jag. Mer än att vänta och hoppas. Fan, jag är som en tonåring igen. Vad händer med en? Svårt att tro att man närmar sig 40. 

• Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (njjj) skrev 2023-03-23 20:04:14 följande:
    Min uppfattning är att paus för det mesta innebär slutet på förhållandet. Ofta vet den som föreslår pausen redan innan att det inte kommer bli någon återförening.

Ett fåtal jag känner har dock hittat tillbaka till varandra.
    Oh nej, säg inte så. Fy fan alltså. Skrev ett gulligt sms nu iaf. Hoppas det tar udden av allt lite. 
  • Anonym (Vilken soppa!)

Okej, så nu gjorde han ett hjärta på mitt SMS och skrev "ringer sen". Allt hopp är inre ute. Men inget puss eller nåt. Fan alltså, jag fattar inget. Kan han inte bara ringa NU Rynkar på näsan

• Anonym (Vilken soppa!)

Han ringde igår kväll men vid det laget var vi båda trötta och bestämde oss För att prata idag istället. han ska komma förbi en snabbis efter att han lämnat barnen i skolan. Anledningen till att han plötsligt var oanträffbar igår berättade han iaf berodde på att en kollega velat gå igenom en sak direkt efter hans skickat sms:et och därefter direkt till träningen. Vet inte Om det stämmer men han ursäktade sig iaf 

• Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Lollo) skrev 2023-03-24 07:57:31 följande:
    Har läst i tråden men förstår inte vad som hänt. Varför var han i affekt mot dig? Fattar att situationen är jobbig men konflikten ligger ju inte mellan er?
    Affekt som i mycket känslor, inte arg. Hela grejen blev väl för mycket. Hans äldsta barn har börjat leva ut lite efter skilsmässan också fick jag höra också så det är en stökig tweenie, arg exfru och ledsen flickvän. Det är väl den enkla summeringen. Men vi ska ses om en stund så hoppas saker och ting klarnar lite.
Svar på tråden Kompisens pappa, vilken soppa det blev...