Inlägg från: Anonym (Andreas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Andreas)

Kompisens pappa, vilken soppa det blev...

Min tanke här är att du och Johan behöver stå enade i detta och ha en tydlig plan att hålla er till. På så sätt får hans ex samma information från er båda och det finns inga möjligheter för henne att skapa osäkerhet och drama. 

Vet ni vad ni vill så stå för det då. 

• Anonym (Andreas)
    Anonym (Vilken soppa!) skrev 2023-03-22 18:36:27 följande:

Jo, visst finns det en risk att hon känner igen sig om hon mot förmodan skulle läsa här, men då får hon åtminstone hela bilden klar för sig. Just nu verkar hon tro att vi haft ett hemligt förhållande i flera år, vilket inte stämmer som ni vet. Hon är arg och besviken, vilket jag förstår men hon och jag var inte nära vänner. Hon verkar tycka att det är ett stort svek från min sida, vilket jag inte förstår riktigt. Att våra barn är kompisar ser jag inte som en jättestor grej faktiskt. De behöver ju inte blandas in förens vårt förhållande är etablerat och vi är säkra på vår sak. Och då har förhoppningsvis allt detta lagt sig. 

Sen verkar hon se mig som "kvinnan som stal hennes man" vilket, som att allt var planerat in i minsta detalj. 

Och ju mer du försöker förklara ju mer kommer hon att tro att du ÄR kaninkokerska som tagit hennes man.... Om ni nu inte har något att dölja så finns det ingen som helst anledning att agera som om ni var skyldig till otrohet.. 

Så backa undan och låt henne själv ta ansvar för skilsmässan och sina känslor. 
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Vilken soppa!) skrev 2023-03-23 08:53:01 följande:

Ja det beror väl på hur man ser på det. Vi ville mer men gjorde inte det i respekt av de inblandade  Men visst gick vi över en gräns, det medger jag. Vi borde ha stoppat det tidigare, men hade vi varit obrydda om andra parter så hade vi inlett en relation redan innan separationen Vilket vi som du vet inte gjorde. Iaf inte sexuell och är det inte där gränsen för otrohet går? 

Vart gränsen går för otrohet är upp till varje person att själv avgöra. För hans fru var det uppenbart otrohet. 
    Vilket kan förklara hennes reaktion. 
    Däremot du som var med om det med dina egna känslor ser det på annat sätt givetvis för ingen vill ju ha otrohet på sitt samvete. Genom hela tråden hittar du ursäkter och bortförklaringar till vad som hände och det är väl därför du är så engagerad i hans ex..

Hur som helst så får du lägga ner detta och istället börja stå för dina känslor och att ni valt varandra. Sluta jiddra och stå rakryggad. 
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Vilken soppa!) skrev 2023-03-23 18:44:26 följande:

Tack för ditt stöd. Har inte svarat än men hoppas Han ringer tillbaka ikväll. vill inte sätta press. vill finnas där för honom men förstår nu att det blivit för mycket när han fått höra allt från två håll. Har så fatalt misslyckats med att förmedla mitt stöd och såklart bara öst över mina känslor. Så himla dumt av mig! 

Det är exakt detta som gör att jag flera gånger i mina svar påpekar vikten av att ni två måste stå enade tillsammans i detta. Han har valt dig och är på din sida så motarbeta inte det nu med att leka terapeut åt hans ex och börja tjafsa om vem som sa vad etc... Och sluta tro att hans ex är den goda människa hon visat mot dig.. Trots allt har ju dom också valt att skilja sig... 
  • Anonym (Andreas)

TS BAD OM RÅD MED ATT HANTERA RÖRAN MED ATT EXET TILL HENNES NYA HÖR AV SIG OCH ÄLTAR OCH VILLE VETA VAD HON KAN SÄGA 

Svar på tråden Kompisens pappa, vilken soppa det blev...