Vasektomi
Det är så klart lite jobbigt när folk håller på med ens snabel så där. Men det var inte så farligt att vänta. Jag kom in rätt fort.
De gav lokalbedövning så jag var vaken.
Efter det blir man lämnad en liten stund för att den ska verka.
Sen gör dem ett pyttelitet hål som dem fixar allt genom. De bränner ihop sädesledaren så det ryker lite. Själva ingreppet tar väl 5-10 minuter. Sen fick jag sitta kvar en halvtimme efteråt och sen gör dem en sista titt så att det inte blöder typ.
Det är lite obehagligt första dagen för man vet inte hur såret ser ut. Jag gjorde det en isig dag så jag var lite nervös för att halka på vägen till bilen. Så här i efterhand så tror jag inte det hade varit så farligt att göra det.
I 3 dagar ömmar det lite hela tiden. Det är lite spänt i magen som när man fått en smäll på pungen du vet. Sen känner nog lite till och från i 2 veckor. Helt plötsligt blir man varse att pungen fjädrar lite när man går.
Men det här med smärtan/ömmandet är inga problem egentligen.
Dem sa att det kunde komma blod vid utlösning vilket det gjorde, men det var inte första utlösningen. Det tog några stycken innan. Tror det var 2 utlösningar totalt Som var lite blod i.
Min vasektomi är så färsk så jag har inte lämnat uppföljningsprovet än och räknas inte som steril än.
Jag har svårt att tro att jag ska ångra det. Jag har planerat det i flera år. Vill inte att min sambo ska äta massa hormoner så nu har vi använt kondom i några år och det är förödande för sexlivet så jag hoppas och tror att allt kommer bli bättre.