• Anonym (Olyckligt kär)

    Olyckligt kär i kvinnlig lärare

    Jag är en manlig vuxen student och jag är olyckligt kär i en kvinnlig lärare som jag har på skolan. Hon verkar vara världens varmaste och snällaste kvinna och jag blir alltid nervös, varm och pirrig inombords när jag träffar henne. På rasterna så väntar jag på att hon ska dyka upp så att jag får träffa henne igen. Vad ska jag göra? Jag är olyckligt kär och har ingen att prata om det med.

  • Svar på tråden Olyckligt kär i kvinnlig lärare
  • Anonym (+++)

    Du ska inte göra ett dugg så länge hon är din lärare. 

    Tar kursen slut kan du ju ge henne en hint. Är hon ens singel? 

  • Anonym (Olyckligt kär)

    Jag vet inte om hon är singel eller inte. Jag vet att det inte kan bli vi två eftersom hon är lärare till mig och det är så jobbigt. Jag vågar inte berätta det för någon, för då kanske den personen berättar det för henne eller så kanske någon försäger sig så att hon får veta av misstag.

  • Anonym (Fel men sant)

    Hej. Jag är själv en kvinnlig lärare som också är kär i min vuxna elev. Nu är du och jag säkert inte inblandade i samma kärleksdrama, men jag tänker att mina upplevelser kan vara relevanta..

    Jag är som sagt själv kär i min elev. Det är jättedåligt av mig och jag försöker ta det med en nypa salt, och agera professionellt. Om jag ser honom i korridorerna så stannar jag var tredje gång och försöker prata lite med hela gruppen
    ... men jag blir glad och varm inombords när jag märker att han vill prata med mig eller ger mig ögonkontakt och så... jag pratar betydligt mer med alla andra så att säga, men kontakten med honom har en hel annan effekt på mig.

    Nu slutar han snart min kurs, så jag önskar verkligen att han ber mig om att ses igen under sommaren... jag kommer kanske att nämna nåt själv men jag är så rädd att förstöra hans bild av skolan och av mig som lärare.