Inlägg från: Anonym (Enkelt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Enkelt)

Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?

Slut. Han är ett svin och resten behöver inte ens diskuteras.

• Anonym (Enkelt)
    Liniss skrev 2023-03-12 13:01:55 följande:
    På vilket sätt är han ett svin? Konstigt inlägg. 
    Inte konstigt alls. Skulle du vilja vara med en kille som vill ligga med andra? Inte jag i alla fall.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (M) skrev 2023-03-12 13:45:10 följande:
    Den enda anledningen till att han tagit upp det är ju för att TS inte längre vill ligga med honom. Hur kul är det att leva i ett förhållande utan någon attraktion eller sex? Då kan man likväl vara vänner.
    Ja, då kan man vara vänner, dvs man gör SLUT. Det spelar ingen roll varför han tog upp att ligga med andra, det som spelar roll är att han ens tänker tanken. Då kan han göra det som singel.
  • Anonym (Enkelt)
    molly50 skrev 2023-03-12 15:05:34 följande:
    Inte jag heller,
    Men jag skulle inte heller vilja vara med en kille som inte vill ha sex med mig.
    Då kan man lika gärna göra slut och bara vara vänner. 
    Exakt min poäng - man gör slut! Båda har ju god orsak till det, men jag vänder mig så klart bara till ts eftersom det är hon som startat tråden.
  • Anonym (Enkelt)
    molly50 skrev 2023-03-12 16:53:37 följande:
    Ja,men bara det att hon verkar ha tappat attraktionen för sin man är ju en anledning till att fundera på om man verkligen ska fortsätta vara tillsammans.
    Jag tycker inte det är juste emot honom att stanna kvar hos honom om hon inte ens känner någon attraktion.
    Men hon verkar ju inte vilja göra slut heller.
    Och då tycker jag hon tänker egoistiskt.
    Nej men de SKA ju inte vara tillsammans oavsett, men det är inte särskilt nödvändigt att diskutera hennes sida av saken eftersom det räcker med hans förslag. Det är ju det ts tar upp och diskussionen behöver inte gå längre än så. Han tar inte ansvaret för att göra slut utan verkar vilja göra henne till boven i dramat, så han slänger fram ett förslag som innebär att han ligger runt, något de flesta inte skulle acceptera, och då får hon göra slut så han slipper.

Alltså, vad jag menar är att det så klart finns orsaker till varför de har hamnat i det här läget men det spelar ingen roll längre.
  • Anonym (Enkelt)
    molly50 skrev 2023-03-12 17:09:02 följande:
    Ja,jag håller med dig om att båda har gjort fel här.
    Och som jag ser det så fins ju bara tvp alternativ.
    Stanna kvar och låta honom ha sex med andra eller göra slut.
    Men hon borde kanske också fundera på varför hon har tappat attraktionen och ta reda på om det är möjligt att bygga upp den igen.
    Att tvinga honom att leva i celibat känns inte som rätt väg att gå. 
    Ts vill ju inte att han ska ligga med andra så de två vägarna för henne är egentligen ta reda på varför hon tappat attraktionen och försöka bygga upp den (tillsammans!) eller göra slut. Själv skulle jag inte slösa en minut längre på en person som föreslog att få ligga runt. Undrar om han fattar att samma i så fall självklart också ska gälla ts, att hon också får ligga runt? Då kanske hon får lusten tillbaka.
  • Anonym (Enkelt)
    molly50 skrev 2023-03-12 17:28:03 följande:
    Nerj,jag hade inte heller velat fortsätta tillsammans med en kille som kommer med ett sådant förslag.
    Men jag hade inte heller velat fortsätta tillsammans med någon som försöker tvinga mig att leva i celibat mot min vilja.
    Så likaväl som att hon kan välja att göra slut så kan han göra det.

Ja,men frågan är om TS ens vill försöka bygga upp attraktionen igen?
    Om inte så tycker jag att det bara återstår ett alternativ,och det är att göra slut. 
    Ja man undrar ju hur det kommer sig att de hamnade här från första början. Det verkar som att många utgår från att det är ts eget fel, hur det nu kan vara det. Ingen bestämmer sig för att sluta känna attraktion för sin partner, antingen händer det för att man tappar känslorna (inte ts fel) eller så beror det på något som han gör (enligt vad jag har sett är det oftast något i andra ringhörnan som är fel faktiskt). Felet är att oavsett orsak så har de inte gjort något åt det iaf.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (A) skrev 2023-03-12 22:59:27 följande:
    Fast det är han som inte trivs i relationen. Då är det ju rimligtvis han som bör göra slut. TS vill ju fortsätta. 
    Ja men då får han väl starta en egen tråd, eller ännu bättre ta ansvar för sitt eget liv och göra slut.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Fundersam) skrev 2023-03-13 10:33:40 följande:

Jag är genuint nyfiken på hur TS (och andra som tar ställning för TS beslut) resonerar.

Om sex är fullständigt oviktigt i ditt liv, hur kan det då spela någon roll vem din partner har sex med? 

Om din partner kan få sex med andra och ändå leva kvar med dig så borde väl det betyda att risken minskar att partnern lämnar dig, när partnern slipper välja. 

Om det spelar roll vem din partner har sex med så innebär väl det att sex har betydelse för er relation och då behöver ni nog diskutera igenom situationen väldigt noggrant och hitta en lösning BÅDA är nöjda med. 

Sex är för många kopplat till känslor, det är inte bara ett könsorgan man har sex med utan en person. Risken är stor att något utvecklas med tiden så att relationen blir hotad, och hur ska man veta om ens partner har eller får känslor för den andra som inte bara handlar om sex? De flesta verkar också tycka att det inte är ok att vara fysiskt nära andra människor på ett sätt som man annars håller inom en relation, oavsett hur sexlivet ser ut. Antingen vill båda jobba för att förbättra saken eller så kan man gå isär, om man inte vill ha en öppen relation. Att som killen gör nu, lägga beslutet i ts knä utan att själv vilja bidra till att förbättra sexlivet, är både egoistiskt och svinigt. Han kan välja att göra slut istället men är antagligen för bekväm inom relationen för att vilja göra det egentligen, eller så kan han verkligen tänka sig att bryta upp relationen och då har han ju inte särskilt starka känslor för ts så då borde de ändå göra slut. Alltså, om han hade haft starka känslor för ts så borde han ha försökt reparera relationen och få igång sexlivet igen, tillsammans, inte föreslå att han ska knulla andra.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (anonym) skrev 2023-03-13 11:36:10 följande:
    Var i ts står det att han inte har försökt reparera relationen innan han föreslagit att ha sex med andra?
    Var i ts står det att han har försökt reparera relationen? Borde inte ts ha nämnt vid det här laget ifall de hade försökt något?
  • Anonym (Enkelt)
    Gräsroten skrev 2023-03-13 11:46:53 följande:

Kan du inte tänka dig att låta honom få ligga några gånger i veckan bara?

Ja för att bli agera som en obetald hora är ju så bra för en själv och för relationen....
  • Anonym (Enkelt)
    Hemmabloggen skrev 2023-03-13 19:48:16 följande:

Tycker att ni ska göra slut men om du älskar honom och vill ha relationen kvar är väl sex med andra bästa alternativet?
    Du kan inte tänka dig att bara tillfredsställa honom regelbundet? Är ju inte så stor skillnad mot att ge massage.

Happy ending eller? Lagom kul att utföra sexuella tjänster när man inte vill bara för att han inte ska knulla runt.
  • Anonym (Enkelt)
    Hemmabloggen skrev 2023-03-13 21:38:15 följande:
    Är väl inte alltid som så att lusten synkar. Själv har jag inga problem med det. Brukar ge massage, hångel och slicka/använda händerna.

Sex är en viktig del av relationen och jag skulle inte stanna i ett sexlöst förhållande. Tycker ändå det är starkt av ts partner att försöka hitta en lösning för att stanna.
    Nej men det är stor skillnad på om man gör det frivilligt eller för att man "måste", eller oavsett mot sin vilja.

Skulle du själv säga ja om din partner ville ligga med andra? Dvs om du var i ts sits där ni av någon anledning inte längre har sex och du inte kan/vill tillfredsställa honom.
Svar på tråden Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?