• Fiona M

Ligga med gift man?

Om du nu bortser från att ansvaret är hans, hur motiverar du att gå vidare med en man som ljuger och bedrar sin partner?
    Det finns så många att ha sex med, varför vill du trassla till det med en upptagen man, oavsett att han kommer vara otrogen även utan dig?
    Jag är ärligt nyfiken på hur man rationaliserar det för sig själv.

• Fiona M
    anonymmedfrågor skrev 2023-03-08 18:46:34 följande:
    Jag förstår hur du tänker, men samtidigt skriver du att han ska fixa sin otrohet på annat håll. Spelar det då någon roll om det är jag, eller den där andra kvinnan?
    För dig borde det väl spela roll. Eller? Varför gör det inte det tycker jag är intressant att få veta.
  • Fiona M
    anonymmedfrågor skrev 2023-03-08 18:58:52 följande:
    Att ljuga och bedra sin partner är ju ett problem i sig ja. Däremot påverkar det inte mig eftersom jag inte syftar till att ha en relation med denna man. Visst finns det många andra att gå på, men varför skulle jag? Denna man är ju uppenbart intresserad, och lägger sin fru åt sidan. För mig gör det ingen skillnad. Däremot är det ju egoistiskt av mig att välja honom med hans fru och barn att ta hänsyn till. 
    För mig tar det emot att medvetet skada andra, oavsett vad det gäller, och i en situation där jag kan undvika det så är valet självklart.
    Hur resonerar du?
Svar på tråden Ligga med gift man?