• Anonym (Drömmaren)

Hur är dina drömmars man?

Hur är dina drömmars man? Har du hittat honom? Kan en sån man ens existera? 
    Mina drömmars man är: 
    Intelligent
    Omtänksam
    Humoristisk
    Lugn
    Nyfiken
    Initiativtagande
    Reflekterande
    Trogen
    Kärleksfull
    Allmänbildad
    Rättvis
    Uppmärksam
    Kunna ge och ta konstruktiv kritik.
    Hälsosam
    Trevlig och social.
    Ha skinn på näsan. 
    Han får inte vara lat.
    Pedant, men inte lika pedantisk som jag.
    Han ska tycka om katter.
    Han ska tycka om att resa.
    Han ska tycka om att laga mat.
    Han ska tycka om att planera vardagen.
    Han ska tycka att det är viktigt att klä sig passande för vad man ska göra. 
    Han ska vara intresserad av trädgård och odling. 
    Han ska tycka om prova ny mat. 
    Han ska tycka om att dricka vin, men aldrig dricka sig för full eller dricka för ofta. 
    Han ska tycka om att promenera.
    Han ska tycka om att plocka bär och svamp.
    Han ska inte tycka om sport eller datorspel.
    Han ska tycka om att läsa böcker. 
    Han ska ha ett öga för detaljer. 
    Han ska visa uppskattning.
    Han ska vara lika engagerad i förhållandet som jag
    Han ska gilla att både ge och få uppvaktning. 
    Han ska vara noga med hygienen. 
    Han ska älska att slicka.
    Han ska vara bra på att förföra mig.
    Han ska tycka om rutiner
    Han ska ha någon egen hobby. 
    Han ska ha vänner.
    Han ska inte ha några barn och inte vilja skaffa några heller. 
    Han ska vara händig. 
    Han ska tycka om att bjuda in vänner på middag. 
    Han ska tycka om att massera mina fötter. 
    Han ska ha tålamod och inte stressa mig.
    Han ska tycka om jazz.
    Han ska gilla lugn och ro. 
    Han ska ska vara lika stolt över mig som jag är över honom. 
    Han ska vara intresserad av krukväxter.
    Han ska tycka att det är viktigt att duka fint och lägga upp maten snyggt. 
    Han ska tycka om att gå på museum, teater, konserter.
    Han ska förstå hur viktigt det är för mig med ordning och reda och respektera det. 
    Han ska tycka att det är viktigt att sätta lite guldkant på tillvaron. 
    Han måste ha snälla ögon. 
  • Svar på tråden Hur är dina drömmars man?
  • Anonym (Suck)

Herregud, jag blir matt bara av att läsa ens en bråkdel. Kräsen eller??

• Anonym (Drömmaren)
    Anonym (Suck) skrev 2023-02-26 16:45:55 följande:

Herregud, jag blir matt bara av att läsa ens en bråkdel. Kräsen eller??

Ja, jag skulle säga att jag är extremt kräsen. Det krävs en hel del för att kunna konkurrera med lugnet, friden och bekvämligheten jag upplever som singel. 

Av vilken anledning blir du matt av mina preferenser? De påverkar ju ingen annan än mig själv. 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Drömmaren) skrev 2023-02-26 17:27:01 följande:
    Ja, jag skulle säga att jag är extremt kräsen. Det krävs en hel del för att kunna konkurrera med lugnet, friden och bekvämligheten jag upplever som singel. 

Av vilken anledning blir du matt av mina preferenser? De påverkar ju ingen annan än mig själv. 
    Jag håller också hög standard för att bryta singellivet men inte sjutton har jag en kravlista som är en smärre roman för det. Mycket av det som finns på listan är sånt man upptäcker med tiden eller som man utvecklar tillsammans och jag tror inte du kommer att hitta någon om han ska uppfylla allting, eller ens det mesta.

Av vilken anledning? Om du hade förväntat dig att någon skulle läsa allt det där så påverkar det oss som kommer till tråden. Jag glömde till och med bort att det fanns en frågeställning.
  • Anonym (Drömmaren)
    Anonym (Suck) skrev 2023-02-26 17:42:22 följande:
    Jag håller också hög standard för att bryta singellivet men inte sjutton har jag en kravlista som är en smärre roman för det. Mycket av det som finns på listan är sånt man upptäcker med tiden eller som man utvecklar tillsammans och jag tror inte du kommer att hitta någon om han ska uppfylla allting, eller ens det mesta.

Av vilken anledning? Om du hade förväntat dig att någon skulle läsa allt det där så påverkar det oss som kommer till tråden. Jag glömde till och med bort att det fanns en frågeställning.
    Jag beskriver min dröm-man. Jag förstår att en sån man inte existerar. Men det gör mig inget. Jag är som sagt väldigt tillfreds med singellivet. Det kommer att krävas näst intill ett mirakel för att jag skulle överge singellivet. 

Jag kräver inte att någon ska leva upp till mina krav. Jag gnäller inte över att inga män lever upp till mina krav heller. Däremot är jag en dagdrömmare och lever gärna i fantasiernas värld då och då och det är definitivt en av anledningarna till att jag trivs väldigt bra helt själv. 
  • Anonym (-)

Tror jag uppfyller bara 36 av 54, inte ens nära?

• Anonym (-)
    Anonym (-) skrev 2023-02-26 17:57:39 följande:

Tror jag uppfyller bara 36 av 54, inte ens nära?

Sorry, kunde inte låta bli att räkna men syftade inte alls på att försöka få en dejt, bara för undvikande av missförstånd.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Drömmaren) skrev 2023-02-26 17:52:27 följande:
    Jag beskriver min dröm-man. Jag förstår att en sån man inte existerar. Men det gör mig inget. Jag är som sagt väldigt tillfreds med singellivet. Det kommer att krävas näst intill ett mirakel för att jag skulle överge singellivet. 

Jag kräver inte att någon ska leva upp till mina krav. Jag gnäller inte över att inga män lever upp till mina krav heller. Däremot är jag en dagdrömmare och lever gärna i fantasiernas värld då och då och det är definitivt en av anledningarna till att jag trivs väldigt bra helt själv. 
    Men, är det inte så att det vore trevligt med en som kan finnas på riktigt istället för att sätta upp omöjliga krav?
  • Anonym (Drömmaren)
    Anonym (Suck) skrev 2023-02-26 17:59:11 följande:
    Men, är det inte så att det vore trevligt med en som kan finnas på riktigt istället för att sätta upp omöjliga krav?
    Helt ärligt, nej. Been there, done that. 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Drömmaren) skrev 2023-02-26 18:01:34 följande:
    Helt ärligt, nej. Been there, done that. 
    Ok, men då är det lika bra du bestämmer dig för att du kommer att vara ensam resten av livet, inga mirakler heller.
  • Anonym (Drömmaren)
    Anonym (Suck) skrev 2023-02-26 18:06:14 följande:
    Ok, men då är det lika bra du bestämmer dig för att du kommer att vara ensam resten av livet, inga mirakler heller.
    Det är bestämt för länge sen. Men jag kommer vara själv, inte ensam. 
Svar på tråden Hur är dina drömmars man?