• 567890

Tycker du att mannen ska ta första steget?

Anonym (Mono) skrev 2023-02-22 11:39:29 följande:
    Jag vet inte om jag nån störning, har inte fått nån diagnos i alla fall. Jag mår dåligt just nu, och mycket beror på låg självkänsla och dåligt självförtroende. Jag skrev tidigare om hur jag blev av med oskulden först vid 35, tror sånt sätter sina spår.
    Jag är försiktig av mig, och inte så på. Många kvinnor förlöjligar män som mig, och tycker det är omanligt om en man är blyg, nervös, osäker. Att alltid fått höra sånt, plus kvinnor som anmärkte på min kropp, det hjälpe inte mig ett dugg. Jag mådde redan dåligt över att inte ha en tjej.
    Det är inte många kvinnor som förlöjligar dig, du har läst någon enstaka kommentar och tänker på ett par samtal med din familj men glömmer bort alla tusentals övriga kommentarer som säger något annat. Det går inte att ta dina känslor på allvar när du överdriver så otroligt mycket.

Du mår antagligen dåligt för att du får påhopp pga dina fördömanden och måste ägna dina dagar åt att läsa negativa kommentarer om dig själv, oavsett om de är korrekta eller ej, och du väljer att inte göra något åt ditt liv. Du sitter framför en dator i din ensamhet och fokuserar på alla dåliga saker som hänt och sagts dig istället för att försöka förändra det som inte fungerar. Så många kvinnor här har försökt peppa dig men du kommer bara ihåg det dåliga- det säger en hel del om dig.
  • 567890
    Anonym (Mono) skrev 2023-02-23 06:58:20 följande:

Jag har fel kan jag se själv. Skrev nyss i annan tråd. Det var kvinnorna som tog första steget och ville träffas. Det har varit andra kvinnor som också tagit det första steget och velat träffas.
    Skäms

Jag har läst dina "jag har fel och ska inte göra så här mer, jag mår så dåligt när jag håller på så här" många gånger men du verkar inte komma ihåg vad du skriver eller ens vad du känner.

Det verkar som att den enda känslan som sitter kvar hos dig är känslan din syster gav dig för 30 år sedan och det måste du bearbeta här genom syrliga och ironiska anklagelser mot anonyma kvinnor istället för att konfrontera den du egentligen är arg på. Patetiskt och svagt skulle man kunna tro om man inte istället tror att du är deprimerad och uttråkad.
  • 567890
    Anonym (Mono) skrev 2023-02-23 07:16:30 följande:
    Jo, jag minns.

Min syster är en av de som tryckt ner mig mest, förlöjligat mig mest. Jag har konfronterat henne men det var ingen idé kunde jag se. Hon bara slingrar sig och kan inte svara på raka frågor. Hon tycker inte själv att hon gjort nåt fel. Så jag pratar inte med henne om sånt längre, jag blir bara förbannad.
    Jag ser istället hur hon själv gör med sina relationer och det ger mig insikt. Många som talar om för andra hur dom ska leva är ju hycklare och inte felfria själva.

Det är många här som tycker att jag är otrevlig, kommer med syrliga och ironiska kommentarer. Jag sysslar åtminstone inte med personliga påhopp på samma sätt som andra gör här. Sånt tycker jag är dålig stil.
    Jag tycker att kvinnor kan tänka på vad dom säger till män. Många klarar inte av att höra en man säga det.
    Personligt blir det eftersom du utmärker dig, det finns nog ingen här på FL som är så personlig och fantasilös i sina trådstarter och därför får personliga påhopp. Byt forum till Flashback om du vill få hejarop, där tycker många som dig.

Din sista mening är så larvig: du har fått en eller två kommentarer i hela ditt 50-åriga liv och resten har du läst här eller i olika artiklar, det går inte att ta dig seriöst när du har så lite personlig erfarenhet utan bara vill trycka till kvinnor. Allt för att du inte kan ta en diskussion med din syster utan att bli förbannad. Man up!
  • 567890
    Anonym (Mono) skrev 2023-02-23 07:38:41 följande:
    Du har helt fel i det sista du skriver. Jag har fått fler kommentarer än så av kvinnor i mitt liv.
    Som sagt, man up!

Det finns inget mer beklagligt än människor som väljer att vältra sig i gamla känslor av förtryck men heller inte försöker gå vidare. All energi läggs på att återuppleva kränkningen så att man får fortsätta vara arg och upprörd.

Varför vill du inte gå vidare? Du förstår väl att för varje gång du väljer att skriva om dina negativa upplevelser återupplever du allt och håller kvar i det, om du skulle börja skriva om annat som gör dig glad skulle du kanske till slut kunna gå vidare. Hittills har du inte visat något annat än att du behåller din gamla offerkofta och tar på den så ofta du kan.
  • 567890
    Anonym (Mono) skrev 2023-02-23 09:18:56 följande:
    Det är nog snarare så att många kvinnor inte vill medge att dom beter sig illa, eller är så vana att kunna säga vad som helst så dom tänker inte ens på det.
    Ska vi tolka ditt svar som att du kommer att fortsätta ställa frågan varför kvinnor är dumma, hycklande och elaka mot män?
  • 567890

Nu har vi förstått det inte är den äkta KD som skriver trådarna utan copycats, vi har alltså lagt energi på troll. Den äkte KD har tydligen skrivit att han ska ta en lång paus från Familjeliv och det är andra som bara härmar hans sätt att skriva.

Med andra ord, mata inte trollen.

Svar på tråden Tycker du att mannen ska ta första steget?