Missyou skrev 2023-02-23 10:34:47 följande:
Som man googlar och söker så hittar man andra sätt och mediciner och läng från andra länder.
Litunus eller någon gel fanns det enligt mitt papper men jag fick Litunus. Tydligen ska det finnas sprutor och plåster. Vist låter plåster trevligt och sprut hemskt ( är spruträdd) istället för Litunus trevliga gegg.
1,5 år här och då jag vänta på pappret i 1 år och ringt och ringt. Alla månader är viktiga efter 35 så jag boka tid och fick tid snabbt och strax efter första stimuleringen pappret som räkna på minst 18 månader till första IVF eller i bästa fall 1 år om jag kunde komma på avbokningstid annars var det 18-21 tror jag för första mötet inför IVF/ stimuleringen och göra det privat med flera IVF och frysåterföringar skulle jag hinna misslyckas och ev ha ett barn innan jag kom fram för lanstingets första stimmulering.
Vet att de i Uppsala har tur om de använder parets könsceller , de håller vårdgarantin ( på 3 månader) för Uppsala län patienter.
Så 1 år är nog helt okej om man jämför olika från snabba Uppsala på 3 månader till långa kön som vissa har på 3 år och mer. konstigt att de neråt i landet har längre än Sthlm då de har närmare till Danmark så folk borde hoppa kön och köra till Danmark i stor utsträckning och då borde kön kortas pga stort potentiellt bortfall och vara kortast i och med Danmark.
Bara hålla ut och vänta och hoppas på barn snabbt. Men du vet ju hur dina värden ser ut och om äggen försvinner i snabb takt, så det är fel att säga att du är ung så dina ägg är bra ( och antar att mängden är bra utifrån ålder) men det vet jag inget om, du kanske har jättebrottom i din situation pga äggreserver. Men om du ligger som din ålder väntas ligga så har du några år till innan det krisar där men risken att endrometriosen hinner ställa till det. Du kanske sätts på p-piller mellan IVF försöken för att hålla endrometriosen lugn mellan frysåterföring misslyckande och nästa äggplock. För om det är långt mellan gångerna så kan endrometriosen hinna förvärra möjligheten beroende på var härdarna sitter, så jag fattar att du är stressad över tiden. Men statistiken ser bra ut med IVF att många fixar det på 3 omgångar med insättning och om ni får lite till frysen så har ni fler försök att lyckas på. Så om ni fick 3 IVF och slapp att förlora tid och möjlighet med inseminering ( som jag skulle få börja med trodde utredaren beroende hur det såg ut och ålder, då de är lite restriktiva med IVF tycks det som).
Ja, enligt läkaren har jag gott om ägg, men kvaliten vet jag inte om det kommer hålla...
Jag är nöjd om vi får ett barn, men vill verkligen ha :)
Vi är i Malmö, tydligen är det bättre med tider nu men vet inte hur det blir nästa gång.
Jag vill försöka iaf vara postivit, första får vi räkna som prov och se vad det blir nu. vi har en i frysen och blir inte detta något så får vi köra stimulering igen, fick ut 15 ägg men bara 2 blev blastoscyster.