MeIMyself skrev 2023-02-22 15:15:22 följande:
Ja, jo vi har pratat om att vi kommer fortsätta privat om vi inte blir gravida av någon av försöken via landstinget.
Jag började med Gonal F 125, men reagderade inte alls fick upp till 250 på slutet och då fick vi ut 15 ägg varav 8 blev befruktade men bara 2 blev blastocyster.
Ena fick vi tillbaka dag 5 och ena till frysen.
Nu ska vi få tillbaka den i frysen på vanlig cykel vilket känns helt sjukt hur skulle det fästa ? känns inte som att man ger den bästa förutsättningen till den... men vi får se..
Tydligen pågick det en studie just nu och ville man så kunde man använda lutinus men det avr frivilligt.
vi har sen vännern som har testat 2 gånger utomlands men det har heller inte fungerat för dom :( dock är det manlig faktor hos dom.
Det sägs att upprepa är det som ger framgång, men om man inte ändrar när något inte funkar ska man då upprepa på samma sätt?
Den manliga faktorn är jag inte så insatt på , men vet utoperera spermier, tvättning och befrukta varje enskilt ägg manuellt. Jag funderar varje enskilt om jag får påverka, för två fall bort pga dubbel befruktning. Kanske 2 omgångar är för lite. Men är det för påfrestande för kvinnan och mannen så kanske det får vara nog. Sedan ser det olika från land till land hur de gör. Danmark ( som är populärt) skiljer sig inte mycket åt från Sverige förutom lite billigare, men de ger inte bättre chans till lycka.
Valde du Lutinus? Kanske har med patientens ålder att göra, antal missfall/ misslyckade försök och inre faktorer om det är valbart, onödigt eller om det sätter in det. Vissa länder proppar en full med saker, mer än vad som kanske behövs andra inte tillräckligt för att det ska vara värt att ta det.
Man ska nog alltid se första omgången som en testomgång för att få till rätt dos, har hört och läst det.
Så nästa gång kommer du säkert ha en annan dos under din stimulering . Alla mina tre har sett olika ut och gjort dem med 2 månaders mellanrum ej vad jag ville men faktorer som jag inte kunde påverka och ingen uppdatering på ultraljud och blodprov under hela behandlingen.
Har inte bestämt hur jag vill gå vidare med mitt enda frysta om det nu är mensen som är runt hörnet. Naturlig eller stimulerad. Jag har gått från en stabil cykel från innan utredningen till att vara oregelbunden sedan dess och ägglossningstickor visar sällan utslag.
Jag är för naturligt och avstår preparat, mediciner i vanliga fall men gällande detta kan de köra hårt med medicinering och preparatet så onaturligt som möjligt.