Inlägg från: Anonym (Beast) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Beast)

Bara en vanlig kvinna - tack!

ClumsySmurf skrev 2023-02-26 00:06:13 följande:

manliga blicken är feministiskt och används inom (men sällan utanför) feministisk teori
    Hur är det med 3-d tänket? Man behöver inte vara feminist för att kunna identifiera ?the male gaze? Du vet fortfarande att jag har rätt. Vad är det du vill egentligen? Vad är det som du känner dig manad att försvara? Ts ?vill ha? (men samtidigt inte) vilket tyder på klagomål. Klagomål är samma sak som gnäll. ts är sannolikt inte medveten om att han känner sig orättvist berättigad att starta en sån här tråd. Jag hoppas att han har bättre kunskaper nu.
  • Anonym (Beast)
    Anonym (Man2) skrev 2023-02-26 16:04:26 följande:
    Det är absolut inte självklarheter. Särskilt punkterna rörande öppenhet och förmåga att se olika perspektiv skulle jag säga är mycket ovanligt att hitta hos en kvinna.

- En kvinna som inte har grävt ner dig djupt i en snäv politisk inriktning (oavsett position på skalan) utan gärna reflekterar och tar till sig andras perspektiv. 
    - En kvinna som kan erkänna att nya perspektiv och infallsvinklar kan ibland få henne att tänka om och byta åsikt (samma gäller mig)."
    Varför kallar ts sin beskrivning för ?vanlig kvinna? då? Om det nu är en ?ovanlig? kvinna han ?vill ha? (men ändå inte.

jo, det är för att han (och du) gnäller och klagar på kvinnor, och det är hela syftet med tråden.
  • Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-26 18:04:59 följande:

Fortfarande ingen kvinna som kopierat ts och gjort en egen tråd?

Du ville ju till och med att jag skulle starta en motsvarande tråd. Varför försöker du få kvinnor (eller vad du tror är kvinnor) till att göra det? Som någon slags kompensation på en dålig klagomålstråd? Känner du dig träffad som man av ts tråd så någon måste göra en motsvarande dålig klagomålstråd så din verklighet lugnar ner sig? så du kanske känner dig tryggare i din manlighet kanske?
  • Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-26 21:26:02 följande:
     jag tänkte det hade blivit roligt om någon kopierade ts och bytte könet (för att se om incelkören kommer) så kunde jag ha kopierat gnället
    Det märkliga för mig är att hela listan är självklarheter (bortsett från sista raden men det var ju bara en bonus), det är väl så de flesta beter på en dejt? Det låter för mig som om TS tycker att män generellt är oartiga och otrevliga
    Nja, jag tolkar det som hon söker en medelperson som är formbar, då hon har haft dålig erfarenhet av män som inte vill mötas eller accepterar vissa olika åsikter. Kanske de har  haft en viss nolltolerans för pk inställning till hennes syn. Gissningsvis handlar det om F!.

förstår vad hon menar då det aldrig är kul att bli "dömd" som pk maffian, men bättre då att uttrycka sig om att de gärna ska ha samma eller liknande värderingar från början eller vara öppna för oliktänkande än att de ska vara anpassningsbara.
    Inlägget osar bitterhet från en kvinna som inte lyckas träffa en sån man hon vill ha, istället för att rannsaka sig om varför hon inte lyckas så speglar hon istället det som att det är mäns fel eftersom många inte uppfyller alla dessa "krav". Det är precis samma typ av bitterhet som Lisa osar när hon tycker att det inte finns tillräckligt många anabola singelmän
    Synd att det faller på sin egen orimlighet, muskler är antingen små och fasta, eller stora och hängiga. Tyngden drar ned dem.
    Bara en vanlig man - Tack!

//
    Bara en vanlig man - Tack!

bara titeln på din trådstart säger så mycket. Vill du ha en man till skänks? Eller vill du (och sååå många andra här på familjeliv) kritisera män för att dom gör något fel nu igen.
    Gnäller vi för att vi protesterar mot att vi måste vara hunkiga och inte ha ovårdat skägg för att duga? 

Har du problem med att vi inte uppskattar att det är vad som krävs? 
    Du vet väl att du befinner dig i en trådstart där ts ställer krav på män, eller rättare sagt kritiserar män, samt lägger till ett -TACK efteråt, som att någon ska servera den perfekta mannen på ett fat till henne?

Du verkar försvara ts genom att dömande påstå att män är si eller så. Du fortsätter med andra ord ts kravlista över hur män egen borde vara. Vafan..
    Såg att du sarkastiskt kopierat in ett av mina inlägg och bytt kvinnor mot män. tycker du fortfarande att ts inte alls gnäller och klagar på kvinnor? Jag står för mitt inlägg i alla fall. Du, Kockobello, draken m fl ser inte AAALLS ts klagan och önskan över vad kvinnor egentligen ska vara. Näe, bara sakliga preferenser. Eller hur.

Hela tråden är ju ett vanligt jävla klagande på män. På familjeliv så flockas kvinnor som ts. en trådstartare som denne får vanligtvis en flock av kvinnor som stämmer in i kören. Kvinnor som av olika skäl är bittra och ser sin möjlighet att sprida sitt avsky mot det manliga könet.

• Anonym (Beast)
    Anonym (53 årig kvinna) skrev 2023-02-27 08:51:29 följande:

Jag har följt den här tråden med stigande förvåning under några dagar nu.

Jag tycker att det är häpnadsväckande att den här tråden skapar så mycket ilska och irritation. Trådskaparen uttrycker ju inget konstigt egentligen. Som jag läser trådstarten så handlar det här bara om en replik till det, idag, rätt ofta förkommande nedsättande kommentarer om män generellt och kanske specifikt i dejtingsammanhang. Jag är iof medveten om att frustration i dejting uttrycks från bägge könen men just kvinnlig klagan får väldigt stort utrymme idag. Det må finnas skäl till det, men mycket av det som sägs och uttrycks går över gränsen tycker jag. Saker som kvinnor skriver skulle absolut inte vara lika allmänt accepterat om en man skrev det. 

Så när nu TS skapar den här tråden, som i sig är rätt harmlös, så kan jag inte låta bli att förvånas över reaktionerna. Eller jag kanske egengliten inte borde bli så förvånad? Han beskriver preferenser som är väldigt sunda och t.o.m välkomna. Tänk om han hade utryckt något som verkligen ställde krav på kvinnorna? De enda önskemål han har är att bli mött med respekt och intresse. Ömsesidigt för att vara väldig tydlig. Att han avslutar med en mening om bröst och rakade kön kan man ju diskutera och t.o.m skratta lite åt om man vill. Men samtidigt så läser jag honom så att han plockar upp ett exempel på preferenser som anses vara vanligt och påpekar att det inte är på någotsätt utslagsgivande eller ens viktigt. "Bara en bonus". Hade tråden passerat obemärkt utan den sista meningen?

Jag tycker att många av ni som engagerar er i den här tråden uttrycker er extremt onyanserat. Till skillnad från trådskaparen som faktiskt lyckas hålla en god ton. 

Du tycker att kvinnlig klagan får stort utrymme idag? I tråden verkar ts ha det som anledning. Trots det så är 90% av gnälltrådarna på FL män som klagar på kvinnor. Sånt jävla gnäll. I alla män-som-gnäller-på-kvinnor-trådar så hävdas det att kvinnor gnäller på män. Var finns dessa trådar? trådar som denna översvämmar FL och nätet.

Har inga problem med hans preferenser, har problem med att han klagar över att han vill ha (men ändå inte) vilket leder till en uppmaning att kvinnor ska ändras på något sätt.

• Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-28 17:51:10 följande:

här är ännu en tråd med dumma män som behöver veta hur vanliga kvinnor ser ut och vissa behöver läxas upp om male gaze
    www.familjeliv.se/forum/thread/82280673-dromkvinnaman-hur-ser-din-ut

Vad snackar du om? ser du ingen skillnad på ?hur ser din drömkvinna/ man ut? -tråd i jämförelse med den här? I den tråden så hade ts kunnat skriva in sin lista med preferenser utan att det klassas som gnäll/ynk/klagande.
  • Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-28 18:36:11 följande:

det är ju bara att hitta på något, dra "argumenten" ur röven som man gjort i den här tråden.
    posta lite bilder för att visa hur vanliga kvinnor ser ut, fultolka "dröm"(bonus) för att kunna protestera mot "måste" och gnäll på jävla entitlement.

Spelar du bara dum? Du vet ju själv att det här är en vanlig unken gnälla-på-kvinnor-tråd. Ts känner sig berättigad att posta den eftersom (lägg in valfri tolkning) 

vad är det du själv gnäller på? Folks reaktioner på ts gnälltråd? 
  • Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-28 19:15:42 följande:

Ja, jag spela dum, jag vet att ingen från den här tråden skulle göra samma i en tråd som kvinnor också skriver i 🤣

Du känner dej också berättigad att posta i tråden eftersom (lägg in valfri tolkning)

Men visa en sån tråd i så fall? Du, ts m fl klagar på att kvinnor vill ha en grov penis eller liknande, trots att du klagar så ser jag inte någon sån tråd. Inte heller du uppenbarligen eftersom du försöker uppmuntra andra att starta en kvinnor-som-gnäller-på-män-tråd. det är en jävla skillnad. På FL ser man trådar som denna varje dag. Kan inte påstå att jag sett en motsvarande skriven av kvinnor. Det kanske finns, men majoriteten av gnälltrådarna ser ut på det här sättet. En man som gnäller på kvinnor, andra män som hakar på, lägger till andra saker att gnälla på samtidigt som de känner en entitlement att göra det. Deras entitlement är så självklart att inte ens andra män eller kvinnor ens märker det. Män ska tydligen ha en självklar rätt att berätta hur kvinnor ska vara, helt normalt, ve den som påstår annat.

du länkade till en tråd där det bland annat står skrivet att någon gillade tjejer med silikontuttar och lite sliten. Alla har rätt till sina preferenser, har inget emot det, det är inte gnäll. Den här tråden är gnäll.
  • Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-28 20:28:24 följande:

"Du...klagar på att kvinnor vill ha en grov penis eller liknande"
    // Lying Face

"Inte heller du uppenbarligen eftersom du försöker uppmuntra andra att starta en kvinnor-som-gnäller-på-män-tråd. "

"samtidigt som de känner en entitlement att göra det."

menar du entitlement som i "vi protesterar" och posta bilder med "vanliga" kvinnor så ts ska förstå vad som är rätt?

"Alla har rätt till sina preferenser.."
    är det därför det gnälls på preferenser och male gaze i tråden?
    Pratar du om det sarkastiska inlägget att någon sa att denne skulle starta ett liknande inlägg? jag förstod sarkasmen i alla fall. Fan, det är väl klart att en gnälltråd möts med irritation. Jag är ganska irriterad på dig exempelvis. Jag hoppas och antar att ts i alla fall har lärt sig ett och annat.
  • Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-28 21:58:33 följande:

Hypotetiskt:  hur mycket sarkasm var det om hon skrev "Ja! Tack att du skrev!" i tråden någon gjorde?

om det var menat att folk skulle bli provocerade av preferenser, vad har då ts lärt sej...

Du menar att den här tråden som gnäller på kvinnor skapar irritation? nämen OOJ DÅ, det visste jag inte!

(bara ett förtydligande, det var också sarkastiskt)

ts är inte sarkastisk. ts gnäller på kvinnor (exv att de opererar sig) och känner sig ha då rätt att berätta för kvinnor hur en vanlig kvinna borde se ut i hans ögon.
  • Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-28 23:08:33 följande:

Hypotetiskt:  hur mycket sarkasm var det om hon skrev "Ja! Tack att du skrev!" i tråden någon gjorde?

Vad snackar du om? Har du bytt runt på könen nu? Det är ganska sarkastisk 
  • Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-03-01 00:11:07 följande:

jag har inte bytt kön

Näha 
  • Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-03-01 00:57:05 följande:

innan du tycker att jag bytt runt på könen kan du ju försöka föreställa dej hur det blir om man byter "tillbaka"

Vill du gnälla om hur kvinnor ?hypotetiskt? är i en ?hypotetisk? tråd?
  • Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-03-01 12:24:02 följande:

Det som kommer närmast sarkasm var "Hypotetiskt:".
    Ditt 3-d tänk är trasigt.

Jaha.
Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!