Inlägg från: Jippiiee |Visa alla inlägg
  • Jippiiee

ADD, ADHD, AUTISM

Hej allihopa!
    Jag är en 34 årig man som blev diagnostiserad med ADD för ett par veckor sen. Tyvärr finns det inga stödgrupper eller liknande i min kommun där jag kan träffa likasinnade. Efter att ha sökt runt på nätet insåg jag att det inte finns något forum som enbart är dedikerat till ADD, ADHD eller Autism. 
    Jag har hittat en facebookgrupp dock vågar jag inte skriva där då jag vill vara anonym (utanför min bekvämlighetszon). Impulsiv som jag är tog jag fram ett forum som enbart fokuserar på ADD, ADHD och Autism.
    Jag tycker det bör finnas ett forum där man kan ställa frågor anonymt, ett forum där närstående kan få en bättre förståelse och läsa in sig.

Vet inte om detta är något som behövs men då jag aldrig har skapat ett forum innan så skulle jag behöva lite hjälp... Hade varit kanon om folk kunde gå in och kolla och säga till om det är något som behöver ändras eller läggas till Glad!
  • Svar på tråden ADD, ADHD, AUTISM
  • Jippiiee

Haha... tack har nu åtgärdat det!

callmepreggoornot skrev 2023-02-15 22:34:51 följande:

Du glömde nog tillåta anonyma svar här ;)

Spontan tanke: Varsin del för ADHD och ADD när det är samma huvuddiagnos och rätt marginella skillnader? :) Autism har ett etablerat forum vad jag hört så där är nog behovet lågt.

Tack... trött så här på kvällen!

Blev spontant att ta med autism, men du har rätt. Onödigt med flera forum om samma ämne. Sant, om man slår samman de två bör det finnas underkategorier eller ska man köra utan? ^^

Svar på tråden ADD, ADHD, AUTISM