• Anonym (nnn-k)

Vems ansvar är otrohet egentligen?

Alla ansvarar för sitt eget beteende gentemot sina medmänniskor. De som ligger med upptagna personer eller är otrogna är lika illa anser jag. 

Jag vill kunna se mig i spegeln och veta att jag inte medvetet gjort en annan människa illa. 

Och ja, jag har varit i situationen att det har varit dåligt på hemmaplan, så pass att skilsmässan hängde i luften samtidigt som en attraktiv och rolig man visade intresse och uppmärksammade mig på det vis jag önskade att min man gjorde. 

Men, enligt mig så gör man klart allt i en relation innan man inleder en annan så jag valde att undvika den mannen så mycket jag kunde (han jobbade på mitt jobb så det gick inte att helt undvika honom) och jag och maken lyckades reda ut vårt och är fortfarande gifta och blev lyckliga igen. 

• Anonym (nnn-k)
    Tecum skrev 2023-02-12 16:27:22 följande:
    Fel, ett stort ansvar kan ligga på partnern. Det är inte fallet i TS` inlägg men i andra sammanhang. Om partnern inte visar kärlek, prioriterar allt och alla  utom sin partner, inte vill ha sex, grälar och klagar, är illojal och snackar skit bakom ryggen, då förtjänar vederbörande att bli bedragen! Det är att driva partnern i armarna på någon annan och hen får skylla sig själv.
    Har man något vett i skallen så gör man ju slut då och letar sen efter någon som passar en bättre. 
  • Anonym (nnn-k)
    Tecum skrev 2023-02-13 21:02:09 följande:
    Om du läst trådarna som t ex "Aviga" och andra skrivit ska man inte separera utan hålla ihop för barnens skull. Ett annat skäl är ekonomi eller social bekvämlighet. Jag hade inte velat ha det så men andra tänker annorlunda. 

Stannar man hos en person som förväntar sig trohet för att det har varit dealen så att säga, så är man trogen oavsett varför man stannar. 

Svar på tråden Vems ansvar är otrohet egentligen?