Vad är KÄRLEK? Hur upplever ni den
Att bara få höra hennes röst, vara henne nära och känna hennes lukt. Höra hennes skratt, få se henne le. Listan kan göras lång, men mycket små saker som blir så betydelsefulla i vardagen.
Att bara få höra hennes röst, vara henne nära och känna hennes lukt. Höra hennes skratt, få se henne le. Listan kan göras lång, men mycket små saker som blir så betydelsefulla i vardagen.
Jag upplever den mest som förlorad eller krossad.
Jag har varit störtförälskad många ggr. Hjärnan tänker inte klart. Jag förstår innerst inne att personen kanske inte passar mig riktigt, men eftersom jag hör till dem som kan vara "kär i kärleken" som någon nämnde, så låter jag mig ge mig hän. Eftersom känslan av att vara galen i någon är så härlig och beroendeframkallande, och man lever på hoppet att man nog kommer att börja älska personen på riktigt också efter en tid.
Efter några månader har dock känslan avtagit, och man börjar se personen för den den verkligen är. Då ser man klart och tydligt alla fel, det finns inget rosa skimmer som står i vägen längre för det man egentligen tycker. I det skedet är det dags att göra slut.
Med min nuvarande partner var det annorlunda redan från start. Det fanns ingen gnagande känsla av att vi kanske var för olika. Det kändes som att vi alltid känt varann.
Jag valde honom med
hjärta (förälskelse och beundran av egenskaper hos den andre)
hjärna (livsstil, socioekonomisk situation)
och könsorgan (attraktion och sexkompabilitet).
Om man väljer med alla 3 samtidigt så finns alla förutsättningar för äkta kärlek.