Utomlands skolresa
Hej!
Undrar vad ni tänker om att låta en 14 årig åka på en utomlandsresa tillsammans med hennes klass. De är utbytesstudent för en vecka men är mycket orolig över om mitt barn är för ung för sådana resor. Vad tycket ni?
Hej!
Undrar vad ni tänker om att låta en 14 årig åka på en utomlandsresa tillsammans med hennes klass. De är utbytesstudent för en vecka men är mycket orolig över om mitt barn är för ung för sådana resor. Vad tycket ni?
Varför skulle det vara ett problem?
Hon åker med klassen, inte själv?
En del åsikter kan du få i tråden Neka utlandsresa för femtonåring?
Inga problem i min värld. Det skulle ju inte vara aktuellt med en sån resa om skolan ansåg att de var för unga.
Om just ditt barn är för omogen är det endast du som vet.
Vart ska de resa?
Till Kongo-Kinshasa?
Inga problem i min värld. Det skulle ju inte vara aktuellt med en sån resa om skolan ansåg att de var för unga.
Om just ditt barn är för omogen är det endast du som vet.
Hon har ju med sig både klasskompisar och lärare, det borde väl gå bra. Vad konkret är du orolig för?
En del är inte så resvana och andra är väldigt blyga, men vad baserar du din oro på? Och vart ska de åka?
Det var inga problem för mina barn.
Jag var på en resa som 14-åring. Vi var borta över två veckor. Inte klassresa men scoutresa. Läger, bodde i familj (en och en) under några dagar och sen ytterligare några dagar i ett annat land.
Skrev ett vykort hem efter en vecka eller så :)
åldern på oss som reste var där kring 14, några nåt år yngre några nåt år äldre
Tycker det är ok om barnet inte har några specielle behov eller är väldigt ängsligt. Jag reste själv ensam utan föräldrar i åttan.
Ja tiderna förändras...
När jag var 14 hade jag utan mina föräldrar
-varit på klassresa till danmark i 6.an
-varit på skolresa till Tyskland i 7an
-varit på språkresa i England sommaren mellan 7.an och 8.an (då kände jag dessutom inte någon)
Jag vill tillägga att jag var väldigt blyg och ängslig som person då men jo det gick ändå väldigt bra....