Inlägg från: Anonym (Abc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Abc)

Hobby psykologi senaste tidsfördrivet?

Många som skriver här på fl beskriver ett problem och jag tror att generellt så har folk med diagnoser fler problem än folk utan diagnoser så det är nog logiskt att det är en diagnos bakom ganska många av de problemen som beskrivs i trådarna.

Jag hade inte en tanke på att mitt barn hade en diagnos även om jag tydligt kunde se att han inte var som andra för han saknade de "typiska" dragen som nämns för autism och är motsatsen till hyperaktiv. Men tack vare hobbydiagnostik av medlemmar här på fl kom jag in på spåret att inse att han nog har add. Och tack vare det har han nu diagnos, får medicin och är i små steg på väg tillbaka till skolan.

Jag ser det som självklart när andra trådstartare här på fl beskriver barn, syskon eller partners med väldigt lika problem som mitt barn tipsa om att undersöka kring add. Det är en diagnos sin lätt glöms bort och går under radarn men kan vara ett riktigt helvete att leva med och där medicin och kunskap kan vara livsförändrande. 

Mitt inlägg då är ju inte att sätta en diagnos utan att ge ett tips på att det kan finnas en sådan och värt att undersöka. Och en förhoppning att om det är en diagnos i grunden att den personen ska kunna få hjälp på samma sätt som mitt barn fått.

Svar på tråden Hobby psykologi senaste tidsfördrivet?