Anonym (Ansvar) skrev 2023-02-03 09:31:22 följande:
Fas som lärare (? Om jag inte minns helt fel arbetar du i skolan åtminstone) vet du ju också om att det inte bara är att ha en dator hemma , man måste ha tillgång till rätt program också , även om man kan logga in på skolans lärplattform kan man ju inte skriva något / öppna alla dokument om man inte har rätt programvara installerat i sin dator .
Alla barn har olika långt till o från skolan och ev aktiviteter men om skolan väljer att alla barn ska ha en dator/ iPad så är det upp till kommunen
O där råkade jag skicka innan jag skrivit klart..
..det är upp till
kommunen/ skolan att se till att denna dator/ iPad har tillräckligt bra skydd under transport för att klara att handskas med av ett barn i den ålder
de valt att låna ut dessa digitala verktyg till .
Halka omkull som TS barn gjorde…det kan man göra även inne på skolans område och som förälder har man sällan något att säga till om när det gäller om man tycker det är en bra idé eller inte att ta med dator / iPad hem… det är något skolan bestämmer och om det är som på mina barns skolor så
får de inte förvaras i elevskåpen trots lås på dessa och skolan har inget utrymme där de kan förvaras över natt…