Oense om köpa saker till dotter
Man får kompromissa, helt enkelt. Det kan ju vara rimligt att köpa en del nytt, och också använda en del begagnade saker. Så behöver man heller inte köpa hur mycket som helst innan barnet kommit.
T.ex. spjälsäng är toppen begagnat, för den vet man inte ens om bebisen kommer sova i (är nästan mer regel än undantag att bebisen vägrar spjälsäng). Babysitter, babygym, babynest, gåstol, hoppgunga och sådant använder de en förhållandevis kort tid, så sådant hade jag gladeligen tagit emot att ärvas från kusiner. Det kan vara rätt dyrt i inköp och används sedan bara i några veckor/några månader.
Ang. kläder så kan man väl ta emot, och sedan köpa till sådant man GILLAR, för att det är kul och fint. Den där extraoverallen med dinosaurier fungerar säkert toppen den dagen dottern har kräkts/bajsat ner den ni köpt. De blåa byxorna kanske kan komma till användning en dag när kräkbebisen gått igenom de tio ombytena ni själva köpt in i den storleken. Är du med på hur jag tänker? Det är helt enkelt inget fel med att ha lite extra ärvekläder per storlek som extra. Smidigt också om er dotter växer fort, och ni inte har hunnit köpa hem strl. 74 än, att då ha några plagg ärvda som fungerar tills ni hunnit köpa lite plagg ni gillar.
Angående vagen - är det en BRA begagnad vagn (om än turkos) - typ en bättre britax, emmaljunga, buggabo, cybex, kronan eller liknande, och du tittat på en ny skitvagn (4000 kr låter nämligen som billigt skräp i sammanhanget om det nu inte rör sig om riktigt bra rea), då hade jag hållit med din man. Då kan man istället kanske lägga några tusenlappar på att uppgradera en bättre begagnad vagn. MEN är ärvevagnen redan "skit" i sig, då hade jag gått på din linje.