Par med stor åldersskillnad
Tror dom att det kommer hålla, att de blir gamla tillsammans?
Vad räknar du som stor åldersskillnad?
Jag är åtta år äldre än min man men det är iofs inte SÅ stor åldersskillnad.
Vad räknar du som stor åldersskillnad?
Jag är åtta år äldre än min man men det är iofs inte SÅ stor åldersskillnad.
Det är 20 års skillnad mellan mina föräldrar, dem har varit gifta i 33 år.
Hur ska någon kunna veta vad par med stor åldersskillnad tänker om hållbarheten. Du måste fråga just sådana par om du ska få veta vad just de tänker.
Men det beror ju på paret i fråga, statiskt visar att förhållande med stor åldersskillnad håller sämre, är inte heller lika vanligt men det säger ju inget om alla par med stor åldersskillnad.
Det är ju precis som med allt annat, bara för att något av vanligare gäller det inte alla.
Självklart är det par som håller ihop trots stor åldersskillnad medans andra par inte gör det.
Inget gäller ju för alla par vad det än gäller.
Som sagt det beror ju på paret i sig.
Vi har 13 års skillnad mellan oss. Vi träffades när jag var 19 och han 32. Vi är gifta och firade 15 år i år. Väntar även barn nummer två.
Ganska konstig fråga kan jag tycka?
Du får nog förklara vad stor åldersskillnad innebär för dig.
Annars finns det ingen mening med din fråga.
För många är 10 år stor åldersskillnad, men för andra kan det vara 15-20 år.
Det tog dom ungefär 10 år att inse att det antagligen skulle hålla för alltid. Innan det var dom inte helt säkra, men dom såg det inte heller som ett självändamål att vara tillsammans för alltid. Dom har aldrig trott på att det bara finns en person som är ?den rätta? eller att det naturliga för människor nödvändigtvis är att hålla ihop hela livet. Men efter 10 år så visste dom, som sagt. Nu har dom varit tillsammans i 18 år, gifta i snart 8, och dom känner fortfarande likadant.
Är nog som par utan åldersskillnad. Tror dock att den yngre parten möjligen attraheras av en äldre pga någon slags föräldrakomplex. dvs att man vill ha någon som man kan se upp till, kan styra till viss del, som vet vad den vill typ en föräldraroll. Då är nog krisen ett faktum när den äldre parten går i pension långt före.
Vilken idiotfråga. En del tror det säkert medan många andra säkert tvivlar.
Är nog som par utan åldersskillnad. Tror dock att den yngre parten möjligen attraheras av en äldre pga någon slags föräldrakomplex. dvs att man vill ha någon som man kan se upp till, kan styra till viss del, som vet vad den vill typ en föräldraroll. Då är nog krisen ett faktum när den äldre parten går i pension långt före.
Jag och min man har varit ihop 13 år. Vi började dejta när jag gick i 7an och vi kände dirket att kemin var där. Han var min lärare vilket är väldigt skamligt men sexigt. När vi först började dejta var han 26 vilket är inte så gammalt. 13 år är inte så stor skillnad och jag känner att vi är soulmates. Kör på säger jag!
Vi har 19 års åldersskillnad. Träffades när jag var 19 och han 38, är numera 25 och han 44 och varit gifta i 2 år. Har ett barn tillsammans och planerar barn nummer två. Han är mitt livs kärlek! :)
Jag träffade en tjej som var 22 och över 20 år yngre än mig. Alla här visste att det var för stor åldersskillnad min syster med.
Jag hade en studiekollega på högskolan som berättade att hon var 15 när hon träffade sin man på 39 år,
De var länge gifta och separerade. Efter det har hon träffat man som varit 20-30 år äldre än henne själv.
År 2000, jag var runt 35 och hon snart 50.
Vi träffade varandra helt spot-on och träffade varandra väldigt mycket trots långt avstånd, jag med små och henne med stora barn. Hennes jobb var/är arr lyssna på människor.
Jag tog kontakt med henne för ett par veckor sedan när farsan dog. Ville bara att någon skulle lyssna.
Man kan ha en hel del hjälp av gamla kontakter kan jag säga.
Jag och min man har varit ihop 13 år. Vi började dejta när jag gick i 7an och vi kände dirket att kemin var där. Han var min lärare vilket är väldigt skamligt men sexigt. När vi först började dejta var han 26 vilket är inte så gammalt. 13 år är inte så stor skillnad och jag känner att vi är soulmates. Kör på säger jag!