• Anonym (Fia)

Hur dejtar man?

Du låter som att du är lite rolig. En fundering, vad skulle intressera dig? Finns det inga naturliga miljöer där du trivs eller har intressen som kan sammanträffa med kvinnors? Konstutställning är ju ett bra ställe. Konsert. Teater. Finns matlagningsgrupper (eller betala för middag hemma i någons vardagsrum tex) eller naturupplevelser i grupp. 

Tänker att människor är mest attraktiva i sin naturliga miljö. Jag är skeptisk till att ragga i konstlade forum..om du inte bara är ute efter ligg och vill ha nån slags utbyte av samtal. Hitta nya intressanta människor (män och kvinnor,) att lära känna, i deras vän och bekantskapskrets finns säkert fler ragg. 

• Anonym (Fia)
    Anonym (På det igen...) skrev 2023-01-17 22:52:53 följande:
    Ja, med betoning på lite. 

Jag gillar att träna och då är jag totalt asocial. Vill absolut inte prata med någon då, då vill jag plåga mig.

Konserter, jovars, jag älskar musik men det är väl i så fall en andra eller tredje dejt, man går väl inte själv på en konsert för att träffa någon? 

Min naturligaste miljö är väl i jobbsammanhang, och där träffar jag mest andra yngre eller äldre gubbar (finansbranschen).

Men jag har ju utbildat en del förut, det kanske kan vara en tanke. Då får man ju allt ljus på sig. Måste bara hitta en lämplig kurs som locka horder av kärlekskranka snyggingar och där man helt naturligt kan föreslå att fortsätta diskussionen över ett glas Pol Roger. Hur svårt kan det vara egenligen...
    Jag tror det handlar om att utöka den krets man umgås med. Lätt att bli fast i gamla vanor och göra samma sak varenda kväll och helg. Träffar du nya vänner, så har ju de vänner och plötsligt är man på nån trevlig aw med nån snygg och rolig månniska. :D 
    Paddla? En söndag på Hasseludden (ett tyst ragg i varm källa) ? Bada isvak med Friluftsfrämjandet? Gå på chokladprovning med nån kompis. Nyckeln är att trots att man hittar på nåt ensam eller med en kompis, vara öppen för att lära känna nya människor. Obs. Tänk människor, inte offer :D Du måste inte heller vara i strålkastarljuset. Ett rikt liv med många intressanta människor gör att man får chansen att träffa många fler andra intressanta människor. Ni har väl nätverksmingel i finansbranschen också?.

Du kan inte tänka dig att addera någon form av träning som attraherar kvinnor. Tex skidor, men mixad gruppträning?
  • Anonym (Fia)

Kvällskurs för att lära kvinnor om aktiesparande?  Vet att banker arrangerar liknande kurser. Om hur man blir smart kring din privatekonomi. Det kanske du skulle vara en bra lärare i? 
    Eller drejning. ;)

• Anonym (Fia)

Kom tillbaka och berätta om dina lärdomar och nya ragg! 

Mer seriöst, intressant att höra vad en man vill ha ut av dejtandet i 50-årsålder? 

• Anonym (Fia)
    Anonym (Skånegatan) skrev 2023-01-21 12:47:52 följande:
    Vad jag tror att du måste balansera är din dryga humor och den sårbara längtan som femtioplussare vilken du döljer med den. Det finns säkert många som skulle vilja ha dig, men först ska du nog bestämma vad Du vill ha och kolla om det är möjligt. 
    Jag tror inte på att först bestämma vad man vill ha och sen gå ut och söka det. Snarare gå ut och bli överraskad av att det finns trevliga människor lite varstans och ibland såna man är attraherad av, en och annan ömsesidigt. Och kanske, bara kanske någon som lever upp till att vilja samma sak och har tillräckligt mellan öronen och upptäckarlusta nog för att konversationen ska vara underhållande i längden. 

Jag gillar dryg humor. Men människor är olika. 
  • Anonym (Fia)

Ibland är humor ett skydd och ibland bara ett alternativt sätt att se på en fråga. Jag känner många med dryg humor som faktiskt bara skrattar åt andra saker än vad gemene man skrattar åt. Och väldigt många som använder (försök till) förminskande av andra som skydd. Jag tycker han är rolig och har lite distans till hur andra ser på dejting. Han skulle kunna ta allt gravallvarligt och säga något rakt ut elakt om något nån annan verkligen gillar. Som lajvande. Inte allas kopp the. Lika lite som barhäng för min del. Människor är olika. 

Svar på tråden Hur dejtar man?