Anonym (På det igen...) skrev 2023-01-17 22:52:53 följande:
Ja, med betoning på lite.
Jag gillar att träna och då är jag totalt asocial. Vill absolut inte prata med någon då, då vill jag plåga mig.
Konserter, jovars, jag älskar musik men det är väl i så fall en andra eller tredje dejt, man går väl inte själv på en konsert för att träffa någon?
Min naturligaste miljö är väl i jobbsammanhang, och där träffar jag mest andra yngre eller äldre gubbar (finansbranschen).
Men jag har ju utbildat en del förut, det kanske kan vara en tanke. Då får man ju allt ljus på sig. Måste bara hitta en lämplig kurs som locka horder av kärlekskranka snyggingar och där man helt naturligt kan föreslå att fortsätta diskussionen över ett glas Pol Roger. Hur svårt kan det vara egenligen...
Jag tror det handlar om att utöka den krets man umgås med. Lätt att bli fast i gamla vanor och göra samma sak varenda kväll och helg. Träffar du nya vänner, så har ju de vänner och plötsligt är man på nån trevlig aw med nån snygg och rolig månniska. :D
Paddla? En söndag på Hasseludden (ett tyst ragg i varm källa) ? Bada isvak med Friluftsfrämjandet? Gå på chokladprovning med nån kompis. Nyckeln är att trots att man hittar på nåt ensam eller med en kompis, vara öppen för att lära känna nya människor. Obs. Tänk människor, inte offer :D Du måste inte heller vara i strålkastarljuset. Ett rikt liv med många intressanta människor gör att man får chansen att träffa många fler andra intressanta människor. Ni har väl nätverksmingel i finansbranschen också?.
Du kan inte tänka dig att addera någon form av träning som attraherar kvinnor. Tex skidor, men mixad gruppträning?