Inlägg från: Nutid |Visa alla inlägg
  • Nutid

Ny partiledare centerpartiet

Är det möjligt att påverka valet om man går med i partiet nu?
    Centerpartiet är partiet jag röstat för flest gånger dock ej sista gången. Jag ser nu att partiet är på väg att gräva sin egen grav med Demirok. Särskilt konstigt när det finns en jättebra kandidat i Helena Lindahl som blivit helt ignorerad av valberedningen. Valet av partiledare är ju inte gjort ännu.
    Kan man påverka? Känns som att det borde vara  många som inte är nöjd med förslaget.

• Svar på tråden Ny partiledare centerpartiet
  • Nutid
    Rataxes skrev 2023-01-15 18:51:26 följande:

Låt centerns medlemmar hållas och ta ansvaret för den partiledare de väljer. Blir det som jag tror kommer Demirok att dra ner dem under 4% i god tid inför valet 2026. Då kan en borgerlig kandidat typ Helena Lindahl få chansen.

Egentligen är det synd att C blivit ett identitetspolitiskt experiment. Det kan behövas ett borgerligt parti med ansvarstagande för landsbygd och miljö, istället för MP som numera mest är en identitetspolitisk haschpsykos med fascistiska tendenser.

Jag håller med, tanken är bara att om det gick att påverka nu. Jag är helt övertygad om att centerpartiet kommer att sjunka ner under 4% med Demirok. Jag tycker det är synd då det är det partiet är det som var närmaste min egen åsikt, tidigare när det var borgerligt cch landsbygden var viktigt. 
    Så om jag nån gång ska lyfta på röven är det nu.
Svar på tråden Ny partiledare centerpartiet