Vad är viktigast - ansiktet eller kroppen?
Vad är tycker du är viktigast - ansiktet eller kroppen, vid dejting/förhållande? Är det viktigare att personen ser bra ut i ansiktet eller kroppen, om du måste välja? Och svara inte personligheten?
Vad är tycker du är viktigast - ansiktet eller kroppen, vid dejting/förhållande? Är det viktigare att personen ser bra ut i ansiktet eller kroppen, om du måste välja? Och svara inte personligheten?
För mig är ANSIKTET viktigast, utan tvekan. Det är det som man ser först och ska titta på varje dag. Ögonen och blicken är otroligt viktiga för att jag ska bli attraherad. Kroppen brukar jag inte ens se förrän vi hamnar i säng. Enda skulle vara om någon är väldigt otränad, är överviktig eller för hårig, eller på annat sätt har underliga proportioner, har ofräsch hud på kroppen med vårtor och kvisslor tex, men annars går det mesta bra.
Vad är viktigast: röven eller pattarna?
Ansiktet, helt klart. Det är det man tittar på mest, och det är där den största attraktionen sitter. När man pratar med personen så tittar man mestadels på ansiktet För att se den man pratar med, inte på kroppen. Därför funkar det inte för mig om ansiktet inte ser bra ut, för vad ska jag då titta på när jag pratar med personen?
Kroppen är lättare att göra något åt. Svårare att ändra ett ansikte och alla ansiktsdrag.
För mig är kroppen helt klart viktigast för att jag ska kunna känna attraktion. Det funkar så klart inte om hon ser ut som en trafikolycka i ansiktet men jag tenderar att tycka att rätt många olika ansikten är fina så länge de har ett fint leende.
Kroppen kommer naturligt att förändras med åldern men om en kvinna redan tar hand om sin kropp och har ett intresse för att träna och vara hälsosam är sannolikheten rätt bra att de kommer fortsätta ta hand om sig när det blir äldre och/eller fått barn också. Så ser iallafall min erfarenhet med folk jag har runt mig ut.
Tyvärr är ju kulturen idag så att även väldigt unga (runt 20 års åldern) kvinnor (och en hel del män) redan bär på en hel del övervikt och även i de fall de är smala har de för mycket kroppsfett eftersom de saknar muskler. Att folk är smal-fet har ju blivit en riktig grej.
Sen tror de att de kan kompensera genom att spackla på sig flera lager smink, ha lösögonfransar, lösnaglar, fillers, etc. Det är åt helsike när 24 åringar använder botox istället för att faktiskt ta hand om sin kropp genom träning och kosthållning.
För mig är kroppen helt klart viktigast för att jag ska kunna känna attraktion. Det funkar så klart inte om hon ser ut som en trafikolycka i ansiktet men jag tenderar att tycka att rätt många olika ansikten är fina så länge de har ett fint leende.
Kroppen kommer naturligt att förändras med åldern men om en kvinna redan tar hand om sin kropp och har ett intresse för att träna och vara hälsosam är sannolikheten rätt bra att de kommer fortsätta ta hand om sig när det blir äldre och/eller fått barn också. Så ser iallafall min erfarenhet med folk jag har runt mig ut.
Tyvärr är ju kulturen idag så att även väldigt unga (runt 20 års åldern) kvinnor (och en hel del män) redan bär på en hel del övervikt och även i de fall de är smala har de för mycket kroppsfett eftersom de saknar muskler. Att folk är smal-fet har ju blivit en riktig grej.
Sen tror de att de kan kompensera genom att spackla på sig flera lager smink, ha lösögonfransar, lösnaglar, fillers, etc. Det är åt helsike när 24 åringar använder botox istället för att faktiskt ta hand om sin kropp genom träning och kosthållning.
Vet ej själv. Hoppas mest på att män svarar kroppen för vackert ansikte är så överskattat imho.
Vet ej själv. Hoppas mest på att män svarar kroppen för vackert ansikte är så överskattat imho.
Jag är tydligen enda kvinnan hittills som svarat att kroppen går före.
Jag attraheras så av en snygg kropp. Blir avtänd av en slapp kropp.
Ansiktet behöver inte vara vackert, huvudsaken är att det finns karisma och personlighet som avspeglas i ansiktet.
Jag är tydligen enda kvinnan hittills som svarat att kroppen går före.
Jag attraheras så av en snygg kropp. Blir avtänd av en slapp kropp.
Ansiktet behöver inte vara vackert, huvudsaken är att det finns karisma och personlighet som avspeglas i ansiktet.
Det finns ju ingen motsägelse mellan att ha ett fint ansikte och att ha en fin kropp. Båda samtidigt är ju faktiskt möjligt. Dessutom innebär ofta en fin kropp (enligt min definition av begreppet) att ansiktet blir finare eftersom det gör att man har mindre mängd fett i ansiktet.
Många feta människor har ju också rätt mycket fett i ansiktet som t.ex. dubbelhaka, vilket gör att eventuellt fina drag inte syns så bra som de kan göra.
Svarade ansiktet även om jag är kluven.
Man kan ha fina drag även om man är överviktig.
Attraheras inte alls av de som är väldigt överviktiga men några trivselkilon gör inget.
Dejtade några kvinnor som nog kunde beskrivas som tjocka och min erfarenhet är att de hade en osund förhållning till motion och mat som jag inte delar, antingen bantades det till förbannelse men att de "unnade sig" alldeles för ofta vardagslyx eller /och rörde de sig för lite.
Röven utan tvekan!