• Quincey

Vi som startar IVF 2023

LMSM skrev 2025-02-03 15:39:48 följande:
    ja, han behöver lämna  några stycken. 

HIV och det får man ju ta i Sverige också och vi tog snart i augusti för de tidigare hade gått ut efter 2 år. Nu vill de ha IGEN redan 6 månader senare känns lite segt 
    Sen behöver han lämna nytt spermaprov med tror jag 
    Inte tänkt på att man skulle kunna flytta blastocysterna och testa, känns lite läskigt och riskabelt haha, får kanske kolla på det.

Är det ett standard spermatest eller ska de kolla på DNA-fragmentering? Verkar inte vara många som kollar det i Sverige. 
  • Quincey
    BaeA skrev 2025-02-03 21:42:34 följande:
    Tack för inputen, tycker det är så svårt att veta. Samtidigt som man såklart gärna hade velat ha en lyckad tvillinggravditet om det gick, men med all otur man haft så blir en ju tveksam. Alla dessa pengar, det är så himla sorgligt att det också är en klassfråga, att man också ska vara tacksam för att man har möjligheten att göra detta. Önskar att det fanns en bättre set-up spec när det föds för lite barn och vi är många som kämpar, men alla inte har ekonomin. Håller tummarna för guldägget, när ÅF?
    Ja, håller med. Hade ju varit skönt att få fler än 3 försök, åtminstone få 3 återföringar inte bara 3 plock, det är ju inte ens ett riktigt försök känner jag.

Har fortfarande förhöjt hcg, graviditeten stannade av för nästan 2 månader sedan.. MA är verkligen en pina, absurt att min kropp återhämtade sig snabbare efter en sen abort än efter en graviditet som slutade i vecka 6-7. Är så trött på det här, nästa återföring blir om 2 månader skulle jag tro 😒
  • Quincey
    ignjatov skrev 2025-02-04 15:14:36 följande:

Hej är så förvirrad ang min ivf procedur , hade uppskattat om någon hade kunnat ge mig lite råd eller hur ni tolkar detta ,
    Gjorde embryoåterföring 17 januari,
    Började blöda 25e januari ca 7 dagar efter embryoåterföring och det var som en mens som varade i 3 dagar. 
    Gjorde clearblue ultratidigt test 31 januari som visade "gravid". MEN i mitt huvud känns det som att något inte stämmer kan ja plussa fast ja blött eventuellt var de missfall å har fortfarande hcg att de blir ett "falskt" positivt? Om ni förstår hur ja menar. 
    För nu kommer det ännu mer förvirrande tog ett till graviditetstest 3 feb CB vecko indikation å den visade inte gravid, och så tog jag ett till clearblue ultratidigt igen idag och den visade positivt.   Tycker de borde gått tillräckligt många dagar att de borde visas positivt på cb vecko indikation. 

Hej! Om du gjorde återföring av blastocyst 17/1 borde CB veckoindikator rimligtvis visa Gravid 2-3 veckor. Ultratidigt upptäcker hcg från 10 mIU och veckoindikator från 20 mIU tror jag, så du verkar ligga mellan 10-20 i hcg. Kan vara ett missfall, har du gravtest med streck så kan du kolla om de blir starkare eller svagare med tiden?
  • Quincey
    Mathilda88 skrev 2025-02-05 00:27:43 följande:
    Tack Hjärta Jag fick se det iallafall! 
    Tack för peppen, man kan ju alltid hoppas iallafall då detta varit väldigt tufft och jag nu har full förståelse för Noelani att hon är nöjd med ett barn efter denna intron! Hade det inte varit en lång fight, enorm längtan och mkt pengar på vägen hit så hade jag allvarligt övervägt att hoppa av tåget.. Tyvärr! Så lågt sjönk jag mentalt så dåligt jag mådde senaste veckorna.. Och säkert också bidragande med senaste årens kämpande och käftsmällar som kom ikapp en.
    Sen mådde min svägerska illamående hela första trimestern för att i v.11 få veta att de hade ett MA sen flera veckor tillbaka. Annars hade jag kunnat tro dig Hjärta
    Fy fan, så kämpigt att må så efter allt du gått igenom redan. Det är dock tillfälligt och du kommer förhoppningsvis må bättre snart. Du klarar dig igenom det här ❤️ Sist jag hörde nåt från Noelani så var hon redan gravid med andra barnet? haha ❤️

Ja herregud då är det kanske en skröna, fruktansvärt att ta sig till vecka 11 med illamående och sen ha MA.

Förstår att du är sänkt psykiskt med allt som pågår runtom också. Har nyligen börjat känna att jag förlorat nästan all glädje när jag tänker på barn. Man hade sett framför sig att man skulle vara överlycklig och förväntansfull och nu känner jag ångest och en rädsla att allt ska ta slut närsomhelst, och då är jag inte ens gravid. Vet att det ska vara så tufft efter att barnet kommer men hur ska man klara av det när man redan mått psykiskt dåligt i flera år innan 😒
  • Quincey
    ignjatov skrev 2025-02-04 17:44:58 följande:

Hej tack för svaret ! Eller hur det var också min tanke att då borde de visa positivt på cb vecko indikator med, med tanke de ändå gått en liten tid , tycker också de låter som ett missfall å att man fått (falskt) positivt.  Nej har tyvärr inga sträck tester men efter ditt råd borde ja nog inskaffa mig ett sådant som du säger själv att man ser om de avtar eller stärker med tiden , stort tack för hjälpen! Man blir så förvirrad :)

Gillar inte strecktesten egentligen men är bra just för att se minskning/ökning. Lycka till med nästa gång, om detta visar sig vara mf!
  • Quincey
    Smilla89 skrev 2025-02-11 22:51:09 följande:

Hej alla! En fråga till den som har erfarenhet av detta.

har amh på 2.0 och i mitten av januari fick jag börja min behandling: menopur 375, på ultraljudet en vecka senare hittade man endast 1 äggblåsa, cirka 180mm storlek och 2 små äggblåsor cirka 50mm båda, så behandling avbröts. har någon erfarenhet att nästa behandling visar annat resultat? 

Är super orolig för att jag inte ska kunna få fram egna befruktningsbara ägg att plocka ut.

<3

Hej Smilla89, jag har inte samma erfarenhet så kan tyvärr inte svara något bra. Jag hade dock bra antal ägg under 5 IVF-försök och 6e försöket så få att det inte gick till plock, för att månaden senare få ut hälften så många ägg som tidigare. Tror dock detta hade att göra med en avbruten graviditet innan men på läkarna lät det som att det var en dålig omgång bara. Vad säger din läkare? Kan man höja dosen eller testa Gonal-f?
  • Quincey
    LMSM skrev 2025-02-15 10:56:46 följande:
    Hej!
    nu har jag inte allts lika Högt amh som du har så i ditt fall låter det ju lite konsigt att du endast fick ut en blåsa men kanske kan vara så ibland ändå. min erfarenhet är dock att det kan variera mkt. Jag har lågt amh 0,71-0.91 och första gången för två år sedan fick jag endast fyra blåsor. Andra gången 8 och sedan dess mellan 12-14 växande blåsor varje gång. Det kan verkligen variera och bara för att du reagerade så en gång behöver inte betyda att du kommer göra det varje gång. Kanske du behöver byta från menipour till ngt med mer fsh bara. 
    LMSM, hur går det för dig? Har du börjat med behandling än?

Börjat fundera på om jag ska pausa försöken i Sverige efter nästa återföring och söka mig utomlands istället där jag kan göra PGT-A..
  • Quincey
    LMSM skrev 2025-02-18 11:00:07 följande:
    Hej!

Inte börjat behanligen ännu men är snart dags.
    Har fått ta ägglossningstester sedan dag 8 och fick positivt i söndags så nu idag har jag lämnat blodprov för preogresteron och på torsdag ska jag på första ultraljud för att se hur det ser ut med blåsor osv. Förhoppningsvis så startar jag sedan behandlingen torsdag alternativt fredag det beror på hur det ser ut på torsdag.

Planen är sedan att flyga ner till Cypern den 28/2. Så otroligt nervös! Aldrig varit så nervös innan kan jag säga. Kanske för det är sista chansen nu. 
    Samtligt spännande med något annorlunda som tex att påbörja stimulering i den luteala fasen efter ägglossning istället för cykeldag 1-3. Sen kommer jag ju göra fler ultraljud för att se vilken dag som är bäst att påbörja ganirelix. Också ngt annorlunda att man inte bara kör på en fast dag utan man ser hur blåsorna utvecklas så man inte börjar hämma dom för tidigt. 

Hur går de för dig? Hur länge är det tills nästa planerade återföring?
    Ja  jag förstår att det är sjukt påfrestande att bara återföra hela tiden när det gå som det går. Hur många har du kvar efter denna återföring? Kan du inte kolla in möjligheterna att flytta dom till en klinik där de kan testa då? i det fallet kanske du slipper ett till äggplock?  Kanske beror p hur många du har också om det är värt kostanden. 
    Åh vad spännande! Hur lång tid har det tagit nu från att ni bestämde er? Så starkt och inspirerande att du fixat allt inför detta, hoppas verkligen på bra resultat! Hur länge behöver ni stanna i Cypern?

Verkligen bra att behandlingen är så annorlunda, och att varje del verkar skilja sig från vad man varit med om. Mina blåsor hämmades verkligen för tidigt nu senast, de var ju minimala på ultraljudet dag 8. Så sorgligt att inte ens ultraljuden kan skräddarsys åt en, ens när man betalar ur egen ficka.

Skulle kunna göra återföring i nästa cykel men har tagit semester sedan tidigare och kommer missa återföringen. Så det blir om 2 mån cirka. Sjukt att det gått så lång tid att få ut hormonerna ur kroppen. Börjar känna att PGT är enda lösningen. Läst om kvinnor som fått 7 blastocyster och ingen var frisk, för att i nästa omgång få en frisk och ett barn. Även många fall där 1/5 blastocyster är frisk. Har kollat lite och verkar så läskigt att flytta dem, men ska ta upp med kliniken nästa gång.
  • Quincey
    LMSM skrev 2025-02-19 09:10:10 följande:
    Det gick egentligen väldigt snabbt så det  är snarare jag eller vi som dragit ut på det en del.

Skulle ha börjat efter ägglossning i januari men jag sköt på det för kände att jag precis kommit hem från 6 veckor i Australien till renoveringskaos så blev lite stressigt.
    Dessutom var det ju jul och sånt emellan annars hade vi nog kunnat börja behandlingen direkt.

Man behövde bara skicka in en del uppgifter (tester ultraljud osv) för att få tid med en läkare hos dom som la upp en plan och som sedan tog den till ngn konferens de hade för att se vad de kunde erbjuda mig.
    Efter det ska man betala och sen får man sin treatment plan och möte med behandlande läkare. Det hade helt klart gått snabbare om jag velat men var som sagt bortrest och ville inte påbörja direkt när jag kom hem :) 

Man behöver åka dit dag 8 i stimuleringen ( antar att det kan variera beroende på hur blåsorna utvecklas) och stanna minst 24 timmar efter äggplock.
    Det beror alltså helt på hur lång stimulering man har.
    Jag har planerat äggplock den 6e ( kan diffa 2 dagar hit och dit) baserat på mina tidigare behandlingar /stimuleringsdagar.

Det innebär som det ser ut nu att jag måste åka dit 28e och hem tidigast eftermiddagen den 7e ,så 8 dagar men det finns en risk att plocket blir seanare ju så tänker att det är bra att avsätta i alla fall tom den 8e 9e så blir kanske 10 dagar man ska räkna med. Min partner kommer komma ner dagen innan äggplock som det ser ut nu och åka hem dagen efter om det inte är precis innan helg då :) 

Ja det känns som en smart grej att titta på när man bör sätta in ganirelix faktiskt.. Otroligt dumt att man inte gör det tänker jag nu när jag fått den här planen. 

Jag förstår, jag har också hört det så det kan krävas en del blastocyster för att hitta en bra. Det finns säkert ngn där bland dina men är så värdelöst att man ska behöva återföra tio för att hitta det. Jag har inte läst att det ska finnas några risker med att flytta men du vet säkert mer. Jag hoppas verkligen att nära återföring llyckas för dig! Hjärta
    Åh tack för att du delar i detalj ❤️ Precis vad man vill veta. Har du gjort alla undersökningar och fått recept av Sturebadet? Kollade ni på andra kliniker också innan ni bestämde er?

Ja jag hoppas det, kommer be om att få 2 insatta nästa gång, kan inte lägga ett år och 100 000 kr på att chansa, då blir det hellre nytt plock med möjlighet att testa.
  • Quincey
    LMSM skrev 2025-02-20 12:34:52 följande:

Innan idag hade jag bara gjort tester inför att få min treatment plan och det gjorde jag via Hedda och synlab. Sen bokade jag ett test via werlabs igår. 

Idag hade jag min första tid på sturebadet. De gjorde ultraljud för att kolla livmodern osv samt räkna antal blåsor. Jag hade BARA 6 stycken den här gången. Vet att jag kollar vid ett annat tillfälle och efter ägglossning men efter ägglossning en gång på CVl hade jag ändå 12-13 st. Känner mig ganska låg och undrar om det ens är värt att göra en ivf den här månaden. Vet inte om det kan bli fler än de som syns idag? 

De gjorde även några tester för könssjukdomar som Olga vill ha, ( ett som de vill ha går tydligen inte ens att testa i Sverige finns inga test för det)

Sen skrev han remiss på blodprover som han menade kommer kosta mig ca 10 000 kr. Jag är så irriterad på Olga haha de vill ha så extremt mycket blodprover som faktiskt inte har ngn betydelse och som jag dessutom tagit 15 gånger senaste två åren. De är så överdrivet alltså. Har tester från i november som de vill ha igen. Har inte råd att betala 10 000 för bara blodprover haha. 

Sen vill de ju ha ultraljud av brösten så dyrare än mammografi. Fick remiss för det med idag och det kommer kosta minst 5000 kr och jag kommer antagligen inte ens hinna få en tid innan jag har åkt till Cypern. 

läkaren på Studebadet sa att det i princip bara är för att om man blir gravid och har ett tumör så kand et växa av graviditeten. Då känner jag att det inte är speciellt viktigt att göra förens man återför embryot i sånt fall?

Utöver det kollade jag blodtryck för att få göra anasthesia men behöver göra ett EKG med och då måste jag boka tid hos läkaren på Sturebadet privat. Så 2500 till. 

Sen hade de skrivit ut en medicin som inte gick på högkostnadsskyddet så bara för den sprutan behöver jag betala 10 000 kr haha. Jag tog den inte på apoteket utan sa till läkaren att jag kommer ta menopour istället haha. 

Så mycket pengar som bara rinner ur fingrarna just nu. Känner mig helt matt och så stressad. Det är så extremt löjliga blodprover som de vill att man ska ta. 

Vi har kollat lite på andra också och jag kommer välja en annan om det här försöket inte skulle fungera. Jag vill göra en annan för donation och tandem så jag stimuleras samtidigt då. 

Ja det tycker jag att du ska göra. Har de föreslagit det tidigare? 
    Ja det förstår jag ! 

Fy fan blir så arg över vad vi här behöver gå igenom när det är så enkelt för andra. Så imponerande att du fått till detta! Ska du kolla med Olga om de tycker du ska fortsätta när de sett antal blåsor?

Ja vad är poängen med ultraljud av brösten såhär tidigt, det kan väl vänta till de testat och hittat en frisk blastocyst? 

Herregud det var många tester. Förstår att pengarna rinner iväg, de borde sagt till innan vad för test du skulle behöva ta. Man kan bara hoppas allt var värt det i slutändan ❤️ Var stället där de hade tandem också på Cypern?

Det här blir första gången vi gör FET av blastocyst så de har inte föreslagit två tidigare, men ska kolla med dem. Chansen för tvillingar känns ju liten med tanke på historiken. 
  • Quincey
    LMSM skrev 2025-02-26 14:25:27 följande:

Precis varit på mitt andra ultrajud. Planen var att jag skulle ha åkt till Cypern på fredag om två dagar men jag vet inte om det kommer bli så nu.

Jag har fem blåsor på ena sidan och EN på den andra. Enligt första ultraljudet torsdagen förra veckan så hade jag tre på den sidan. Hur kan två bara försvinna eller hur kan man ha så fel.. Det känns inte rimligt att åka till cypern och lägga alla de här pengarna för 5 ynka ägg. Har ju haft 12-14 stycken senaste året. Blir så ledsen alltså känner mig helt förstörd. Allt det här kämpandet så går det så här... Vill inte skjuta upp ngt heller. Vill ju göra donation i april och nu kommer det inte gå om jag skjuter upp den här. Då kommer inte donation bli förens i juni för maj går inte. DÅ blir det ju inte återföring förens i aurusgi och jag klarar helt ärlig tinte det. Vill knappt leva nu vet inte hur jag ska klara det alltså. Tiden bara går...

Hej LMSM,

Tänkte på dig idag. Fy fan vad tufft 💔 Förstår om du inte vill göra plock denna månad när det kostar så mycket. Sen kan det gå bra också men jobbigt att chansa, lider med dig ❤️ Så oväntat att antalet blåsor skulle minska 🤯 Vet att det kan kännas helt övermäktigt att tänka att det inte blir återföring förrän augusti, men tycker det hjälper att inte tänka så långt framåt utan att fokusera på en månad åt gången. Sen känns det inte lika jobbigt när man väl är där.

Jag har nu fått första mensen sedan MA. Tänker att det är nästan omöjligt för oss att bli gravida naturligt, ändå hoppades jag så mycket denna månad. Har haft stark molande värk varje dag i två veckor, nattliga svettningar som när jag var gravid sist och hade en rosa blödning för några dagar sedan. Så jobbigt att man inte kan låta bli att hoppas varje månad fast chansen är minimal, så utmattande.
  • Quincey
    LMSM skrev 2025-02-26 15:27:52 följande:
    tackHjärta

Hade precis samtal med kliniken och enligt henne är det två blåsor som växer, de är 15*12 och sen är de andra 7*5 och sen säger hon att jag har några jättesmå till men de här andra som är mindre än 15 "reagerar" inte menar hon på.

Hon säger att risken är att det bara blir två ägg och att de andra blir för små för att vara bra att befrukta även om de ser mogna ut när man plockar dom.

Alternativen nu är att fortsätta med stimuleringen och lägga till fyremedal och sedan se hur det har utvecklats tills på fredag alt måndag. Sen i sånt fall åka till Cypern då eller att avbryta nu och i sånt fall börja med p piller imorgon, äta det tills den 28e april och då börja behandling med först fyremedal 6 dagar och sedan stimulering.
    Väldigt oklart protokoll men men.
    Då blir det i sånt fall plock ca 8-9 april. En evighet. jag vet helt ärligt inte hur jag ska göra känner mest för att avbryta den här behandlingen och få pengarna tillbaka och göra donation /tandem i april men jag antar att jag inte får det. 

Å jag förstår precis, man slutar ju aldrig hoppas. Jag hoppas också trots att det antagligen är noll % chans. 
    antar att kroppen är lite konstig efter ett missfall. Jag har svettningar ibland precis innan mensen när temperaturen sjunker igen så det kanske är det för dig med. Men den rosa blödningen låter ju som de kunde ha varit ett missfall.
    Varför behöver du börja med p-piller om du avbryter? När vi avbröt på cvl sa de att jag skulle ta ovitrelle och försöka själva. Ja, den ordningen har man aldrig hört om men de måste veta vad de pratar om. Början av april är om en månad bara även om det kan kännas otroligt segt när du var redo för plock nu ❤️ Kan bara säga att när mina blåsor var färre än normalt och också växte långsammare än normalt blev det inte ett bra resultat. Skulle ha väntat förstår jag nu i efterhand. Även om jag blev gravid, men var på många sätt ett bortkastat försök.

Har inte trackat så noggrant när jag haft svettningar men hade det flera kvällar innan jag testade positivt i dec. Tar aldrig tidiga test längre, missfall hade varit en tröst iom att vi hade blivit gravida naturligt men även oroväckande med ännu ett kromosomfel så kanske bäst att aldrig få veta 🙈
  • Quincey
    LMSM skrev 2025-02-26 16:35:51 följande:
    Den är ett slags protokoll. Så jag måste inte börja med det för att vi bryter men jag måste göra det för att inte slösa en ytterligare månad.
    Hon vill att nästa protokoll ska vara en månad med p piller och sen påbörja stimuleringen. Så jag kommer äta p piller en månad innan vi jag påbörjar nästa stimulering. Hon rekommenderar att vi avbryter nu.

Jag skulle ju såklart kunna ta en ovitrelle idag (fick två utskrivna)
    men min livmoder är nog inte redo att ta emot ett ägg ändå. Jag påbörjade ju stimuleringen i luthealfasen den här gången på dag 21 i cykeln, hade ägglossning dag 14-15 så att ett ägg skulle kunna fastna nu är väl omöjligt. Har beräknad mens imorgon haha! 

Nej det är ju inte jättelångt 6 veckor bort men allt blir så uppskjutet. Jag tror ju i princip noll på att de skulle kunna gå hos dom heller efter 8 misslyckade försök så jag är så inställd på donation i april. Det skulle innebära att det inte blir donation förens i juni med återföring i augusti i princip. Det känns inte som om jag överleves det helt ärligt. Jag är verkligen på botten och försöker i princip bara överleva varje dag .

Å gud jag vet inte, ska jag chansa på och fortsätta stimuleringen nu in i början av cykeln ´, det borde väl bli som en vanlig stimulering då? Eller avbryta och hoppas på att det går om en månad med ett annat protokoll. 

Okej jag förstår men då var det ju verkligen i samband med graviditet för dig. 
    Å jag förstår :( Så tungt det här så ledsen för vår skull alltså. 
    Ok förstår! Vad bra att hon var tydlig med att hon tyckte ni skulle avbryta så slipper du iaf ha ångest att det är för få ägg denna gång och leva på att det kan bli fler ägg nästa månad. Tror det är bäst att ta en dag i taget, tänka på nästa försök i april och pausa alla tankar på återföring i augusti. Det kanske lyckas med nästa protokoll ❤️ Men OM det blir återföring i augusti har du kanske en sista barnlös sommar som du kan njuta av och passa på göra saker du inte kan göra med barn.

Förstår 😔 Är bara någorlunda glad från ägglossning fram till mensen. Sen är det ett helvete. Bara en sån sak som att få mens känns efter 4 år som världens undergång och börjar tänka på all smärta jag utsatts för och utsätter mig för och att jag önskar jag aldrig blivit född. Sen av någon anledning fortsätter man månad efter månad. Börjar tänka att jag skulle behöva ta antidepressiva men vill inte att det påverkar fertiliteten.
  • Quincey
    Anonym (Tekoppen) skrev 2025-02-26 17:21:39 följande:

Hoppar in med en fråga: om man går privat måste man betala då för alla läkemedel eller går de på högkostnadsskyddet?

Det går på högkostnadsskyddet om du går privat i Sverige.
  • Quincey
    LMSM skrev 2025-02-26 18:16:54 följande:

Ja du har rätt men det är så svårt. Det äter verkligen upp en och att Ta sig hit har varit så jäkla jobbigt och nu måste jag vänta ännu längre. Jag har tankar om att förälska komma ur det här kontraktet på Olga och bara gå direkt på donation i april. Men vet inte ens om det går kommer i alla fall behöva betala minst 900 dollar för stimuleringen hittills om Det ens går att ta sig ur. 
    samtidigt eädd att det kanske bara är ngt jag vill just nu och gör förhastat mitt i all denna panik. 

å jag vet precis vad du menar. Man kan inte sluta hoppas för tänk om men såkalrt så kommer mensen. alltså att få barn genom att ha samlag känns som a BIG fat lie!!! 

jag känner exakt samma sak. Vill bara ur min kropp. och angående antidepressiva så är det också sammma sak. Jag borde ha börjat redan förra våren och nu skulle jag verkligen behöva det men  man kan ju som du säger inte riskera att påverka  fertiliteten . blir så arg alltså. Jag vill bara gå ut och springa vilket i princip är det enda som hjälper mig när jag mår dåligt men inte ens det kan man göra. Hela ens liv värld  har bara  varit en jövla väntan på ngt som aldeig sker. när ska man få börja leva igen. Och vara glad och lycklig liksom. 

Tror också som Sola sa att du har ändå bestämt dig för att ge det ett till försök på Olga och låter som rätt beslut att följa det så vet du att du gjort allt du kan. Man ska ju inte ta beslut när man är upprörd och nere ❤️ Uppfattade jag det rätt att din syster kommer vara donator? 

Behöver du betala för den stimulering? Vad är det du betalar för om medicin går på högkostnadsskydde?

Åh vad jobbigt, mår du bättre om du kommer ut och tar promenader iaf, om du inte kan springa? Förstår precis, undrar om jag någonsin kommer bli glad igen. Har senaste dagarna gått från att vara glad till att bli otroligt arg och extremt ledsen, och ändå har det inte hänt något nytt för mig direkt, bara minnena av allt som hänt som kommer tillbaka. Hade typ panik på cvl innan UL i vecka 9, vet inte varför men hyperventilerade typ och grät när vi väntade. Och sen sa hon att det inte var en normal graviditet. Usch, man är så bränd.

Förstod vad du menade med blödningen, tänkte också att det kunde vara nidblödning då. Men nu blöder det rött och testade negativt så vet inte om det var en misslyckad implantation eller vad.
    LMSM skrev 2025-02-27 13:34:21 följande:
    gud förlåt såg nu att jag skrev att rosa blödningen kunde ha varit missafall jag menade ju nidblödning. Herregud jag 'r ju helt borta. förlåt i alla fall menade inte det! 

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023